Vegatopia Forum

Vlees in mijn pan!

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Vlees in mijn pan!
« Gepost op: 28 augustus 2004, 17:51:09 »
Straks komt bij mij een vriend van mij (en mijn vriend) eten en zei dat hij nog wat kip in de koelkast had liggen wat hij graag nog even op zou willen eten. Dus we hebben een recept bedacht met evt. kip/ evt. quorn. Dat komt allemaal goed: maar nu! ik besef me net dat hij waarschijnlijk niet zijn eigen pan mee neemt. Het idee dat er straks kip in een van mijn pannen wordt gebakken maakt me misselijk.
En dat is misschien erg irrationeel: want sommige pannen heb ik al een paar jaar, dus ook uit mijn eigen 'vlees' tijd.

Wat vinden jullie hier van? Is vlees in je pan nog wel kosher/halal of heb je andere bezwaren? of vind je het allemaal prima?

 ??? ik ga nog even nadenken wat ik zo ga doen..
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2004, 22:13:30 door Sande® »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2004, 17:54:32 »
Kan hij die kip niet bewaren tot morgen? Ik neem nooit restjes mee naar vrienden. Wel naar mijn ouders en Christiaan moet binnenkort ook eens iets opmaken wat ik ooit heb gekocht maar niet smakelijk heb bevonden.

Tja, over de pannen. Ik woon in een studentenhuis en we delen pannen. Dus ik gebruik pannen en spatels en bestek en weet ik wat waar vlees in, aan of op heeft gezeten. Als het maar afgewassen is...

Mijn mams heeft wel een speciale vegetarische spatel ::)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2004, 17:57:50 »
Kan hij die kip niet bewaren tot morgen? Ik neem nooit restjes mee naar vrienden.
nee wie wel?  :O alleen een lekker toetje of een leuk aardigheidje neem ik mee. maar de kip was tot vandaag houdbaar zei hij.
Eet gezond & eet taartjes

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2004, 17:59:34 »
Mijn mams heeft wel een speciale vegetarische spatel ::)
de mijne ook  ;D

en de pannetjes waar ze het vegetarische spul in maakt, zijn zo klein dat ze verder alleen gebruikt worden om eieren in te koken

mijn vader doet ons eten wel gewoon in grote pannen en in de woks enzo, en gebruikt de gewone spatels, maargoed, als t afgewassen is, vind ik dat ook niet erg
je gooit je glazen toch ook niet weg als er een keer een beest in gezeten heeft?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2004, 18:18:27 »
Citaat
nee wie wel?  :O alleen een lekker toetje of een leuk aardigheidje neem ik mee. maar de kip was tot vandaag houdbaar zei hij.

Vraag of hij zijn kip thuis alvast wil aanbraden/roerbakken/wat hij er ook mee wil. Kan hij het langer bewaren en een andere keer opeten.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2004, 18:29:52 »
Citaat
nee wie wel?  :O alleen een lekker toetje of een leuk aardigheidje neem ik mee. maar de kip was tot vandaag houdbaar zei hij.

Vraag of hij zijn kip thuis alvast wil aanbraden/roerbakken/wat hij er ook mee wil. Kan hij het langer bewaren en een andere keer opeten.

tja, dat lijkt me het beste idee. Maar ik wil niet lastig zijn  :-[. ik heb nu bedacht dat hij het mag bakken in een pan waarvan ik m toch overweeg weg te gooien  ;D ha ha
Eet gezond & eet taartjes

Misstries

Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2004, 18:44:20 »
je gooit je glazen toch ook niet weg als er een keer een beest in gezeten heeft?
Citaat

Wel man!
Jak drink jij nog uit een glas als er een beest in heeft gezeten :griezelsmaailie:

Edit: maarre effe serieus in mijn pan dus geen vlees!
Hypocriet ben ik wel omdat ik sommige pannen ook bij de kringloop heb gekocht. Neuh gewoon optimistisch, Uiteraard waren de mensen van wie mijn pannen waren allen veganist!
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2004, 18:46:10 door MissTrish »

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2004, 20:03:41 »
Bij mijn ouders is er een pan waar geen vlees in gebakken wordt. Daar blijft het ook bij. Wanneer alles goed afgewassen is, kan het geen kwaad. Je moet enkel uitkijken voor sommige anti-aanbakpannen: die kunnen nog weken blijven stinken als er vis in gebakken is. Dan hoef ik het ook niet meer...  :pukey:
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2004, 21:04:41 »
Ik heb ook mijn eigen pannen.
Een paar jaar geleden hebben mijn ouders per ongeluk vlees gebraden in een nieuwe pan van mij. Die is onmiddelijk naar hun gegaan. Het is nog een keertje voorgekomen geloof ik, of met vis, en toen is de pan 2 keer de vaatwasser in geweest.


overanalizing

Re:vlees in mijn pan!
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2004, 22:09:48 »
Volgende maand verhuis ik en hoef ik mijn pannen niet meer te delen met vleeseters!  :O

Zo'n ramp vind ik dat nog niet. Erger is dat er nog stukjes vlees op het fornuis liggen te liggen, of dat de oven naar salami ruikt...  :nosmile:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2004, 22:28:09 »
Wat dacht je van paling in de magnetron!
Kan je eerst een kopje koffiemeuk erin zetten om de geur weg te halen...

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2004, 13:09:06 »
even een verslag van gisteravond:
voor ik het wist had hij zijn kip al in (éen van mijn beste !) pannen gegooid. Dus ik kon er niets aan doen. Tot overmaat van ramp was het ook nog enigszins aangebakken/gekoekt en moest ik de pan laten weken: toen ging de stop er niet uit en moest ik met mijn hand in de drek  :-[

gelukkig is hetnu allemaal voorbij en voortaan kóok ik!
Eet gezond & eet taartjes

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2004, 21:29:15 »
Ik heb thuis één pan waarin alleen aardappels en groenten gebakken worden (en als ik niet thuis ben waarschijnlijk wel kip ofzo..) ik was deze wel altijd goed af.
Nu ik op kamers ga heb ik gloednieuwe pannen die 100% vleesvrij blijven. Deze gaan voor altijd (ja, ik ben naïef) met me mee :)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #13 Gepost op: 01 september 2004, 11:46:50 »
Ik heb dezelfde pannen als uit mijn vleestijd en verder is er één keer nog vlees door iemand in gebakken,maar als het goed schoongemaakt wordt vind ik het niet zo'n ramp. Nu zal het bijna nooit voorkomen, want in mijn huis kook ik en wie bij mij eet,eet vegetarisch.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #14 Gepost op: 01 september 2004, 12:49:56 »
Nou ik zie liever ook niet dat er pannen worden gebruikt waarin iets doods heeft zitten bakken, maar thuis is dat natuurlijk lastig.
Als ik op mijn eigen woon dan koop ik wel pannen waar alleen vegan in gebakken word.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #15 Gepost op: 01 september 2004, 16:52:31 »
Nee, ik heb daar geen moeite mee, als het tenminste gladde stalen pannen zijn. Ik denk niet dat daar veel dierlijks in achterblijft als je ze heel goed afwast.

Bij pannen met zo'n tefallaagje zou ik het inderdaad vreselijk vinden, en mijn houten spatels en snijplank wil ik ook niet in aanraking brengen met dooie beesten.

Daarentegen eet ik vaak bij een italiaans restaurant waar de kok ook pannen met een tefallaag gebruikt en houten spatels.
Daarin kookt hij de lekkerste vegegerechten voor mij, en voor mijn lief de lekkerste biefstukken (niet tegelijk in 1 pan natuurlijk ::),maar toch) en dan heb ik er weer weinig moeite mee.

Raar eigenlijk :P

Stiekem toch een banaan!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #16 Gepost op: 06 september 2004, 09:49:12 »
Nou ik zie liever ook niet dat er pannen worden gebruikt waarin iets doods heeft zitten bakken,
Kan jij het nog wel velen dat de lucht die jij inademt ook door mensen die vlees eten wordt ingeademd?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #17 Gepost op: 06 september 2004, 10:32:37 »
't Is wel komisch dat veel mensen die niet zo extreem principieel zijn op Dragonfly reageren zoals sommige vleeseters op vegetariers...


 ;D

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #18 Gepost op: 06 september 2004, 10:43:49 »
Wil je alsjeblieft ook nog een opmerking met zo'n strekking een keer hier maken?
« Laatst bewerkt op: 06 september 2004, 11:03:47 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #19 Gepost op: 06 september 2004, 11:00:22 »
Eh, klopt die link wel  :confused: