Vegatopia Forum

Vegatopia food fights

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #80 Gepost op: 15 december 2004, 13:53:48 »
Poek's favoriete etenswaren delven het onderspit tegen de pasta in Vegatopia's food fight.

Pizza  38.4%  
Pasta  61.6%  
Totaal uitgebrachte stemmen: 99  


Dit keer: wie kookt bij jullie thuis het vaakst? En de singles mogen invullen hoe ze denken dat het verdeeld zou zijn als ze wel een relatie hadden. En de holebi's... hè wat heb ik weer een ingewikkelde poll gemaakt. Nou ja, die moeten dan maar invullen wat ze willen :)

Elsbeth

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #81 Gepost op: 15 december 2004, 14:01:45 »

En de holebi's...
Pardon? De wát?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.916
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #82 Gepost op: 15 december 2004, 14:03:52 »
 :crying:


En homo lesbo bi natuurlijk wereldvreemde Elsbeth.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #83 Gepost op: 15 december 2004, 14:44:09 »
moeilijke keuze, uiteindleijk maar zij gekozen, mijn moeder kookt soms wel drie keer per week en mijn vader altijd maar twee
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #84 Gepost op: 15 december 2004, 14:47:27 »
Houden vrouwen nou meer van koken?
Ik zie het in mijn geval nl. niet als emancipatiekwestie.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #85 Gepost op: 15 december 2004, 14:52:34 »
Houden vrouwen nou meer van koken?
Ik zie het in mijn geval nl. niet als emancipatiekwestie.

Ik houd meer van koken dan pip. Ik verzin het eten altijd, we koken vaak samen en ik ook wel alleen.
Ik ben erg dominant in de keuken.  :-[
Soms vraag ik of we samen wat kunnen verzinnen, maar alles waar hij mee komt vind ik niet goed ( ;D).  :-X

Kiwi

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #86 Gepost op: 15 december 2004, 15:06:49 »
G. zegt altijd wel dat hij het wil proberen, maar als ik dan een keer vraag of hij een keer voor het eten wil zorgen heeft hij er meestal problemen mee.

Z'n eerste smoes is dat hij niet weet wat we eten. Dan dat hij het niet kan, en als ik het dan òf heb voorgedaan, òf heb uitgelegd komt hij met het verweer dat ik het gewoon veel sneller kan. En dat is wel zo natuurlijk, maar dat is toch voornamelijk door jarenlange ervaring.  ::)

Hij heeft ook wel eens de aardapperls zo erg laten aanbranden dat we blij mogen zijn dat het huis er nog staat. Maar tegenwoordig kookt hij bijvoorbeeld alvast de rijst als hij eerder thuis is dan ik, en dat gaat tot nu toe goed. En dat scheelt dan toch weer qua tijd voor mij., dus daar ben ik al blij mee.

En hij kan natuurlijk fantástisch vijzelen, vraag maar aan Calimero! ;D :O

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #87 Gepost op: 15 december 2004, 15:19:26 »
Z'n eerste smoes is dat hij niet weet wat we eten. Dan dat hij het niet kan, en als ik het dan òf heb voorgedaan, òf heb uitgelegd komt hij met het verweer dat ik het gewoon veel sneller kan. En dat is wel zo natuurlijk, maar dat is toch voornamelijk door jarenlange ervaring.  ::)

Misschien is het geen smoes, maar gewoon keuken-faalangst.  ;)
Misschien denkt ie wel dat jij het vies vindt. Anders schrijf je wat makkelijke receptjes op, die niet mis kunnen gaan.

Kiwi

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #88 Gepost op: 15 december 2004, 15:31:08 »
Het probleem is dat veel van wat ik vanzelfsprekend vind voor hem nog helemaal nieuw is. Aardappels koken bijvoorbeeld. Ik weet dat ik 10 keer sneller aardappels kan schillen dan hij, dus dan denk ik het hem makkelijk te maken door 's ochtends alvast een pannetje met geschilde aardappels voor 'm klaar te zetten. Helemaal vol water, anders worden die aardappels bruin. Als ik ze dan zou koken zou ik het water afgieten en een klein laagje vers water toevoegen. Hij niet; hij zet het gas aan en vindt 't gek dat het zo lang duurt voor het water kookt.

Als ik dan de volgende keer zeg dat de pan niet helemaal vol hoeft met water, en dat de aardappels niet helemaal onder water hoeven te staan kookt het pannetje droog. Ook omdat hij 'even vergeten' was dat er een pan op het vuur stond. :-X Gelukkig kwam ik die keer redelijk op tijd thuis, en kon ik nog op tijd het gas uitzetten. Nou ja, op tijd... de hele keuken was inmiddels blauw en het pannetje had een extra zwartverkoolde laag op de bodem.

Hij doet z'n best wel, maar het wil allemaal niet zo lekker. Daarom is hij ook meegegaan naar de kookworkshop. Vond 'ie ook eng van te voren. Maar na een dag knoflook en pepers vijzelen vindt 'ie het zowaar nog leuk ook! En op tweede kerstdag gaan we samen het hoofdvoorgerecht maken voor het kerstdiner bij zijn broer, dus ik ben benieuwd!

Edit: als we trouwens patat, pannenkoeken of poffertjes eten bakt G. die altijd, en daar ben ik erg blij mee! :D
« Laatst bewerkt op: 15 december 2004, 15:41:17 door Kiwi »

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #89 Gepost op: 15 december 2004, 15:38:40 »
1 keer voordoen hoeveel water er bij de aardappels moet..

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #90 Gepost op: 15 december 2004, 18:56:56 »
ik kook thuis vaker, ook omdat ik vaker s middags thuis ben. Mijn vriend houdt ook wel van koken en doet dat vooral vaak in het weekend, en sinds ie met mij 'is' heeft ie iets van 100 recepten bijgeleerd, en hij kijkt ook wel eens na aansporing in een kookboek.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2004, 18:57:51 door Selly »
,,,,فلافل

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #91 Gepost op: 22 december 2004, 12:02:50 »
Wie kookt bij jullie het vaakst?

Hij  29.5%  
Zij  70.5%  
Totaal uitgebrachte stemmen: 105  


Deze week: een food fight tussen courgette en paprika. (onderaan de pagina)

Elsbeth

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #92 Gepost op: 22 december 2004, 12:40:51 »
Joehoe en nu dus tussen de courgette en de paprika. Nou eet ik héél graag paprika, maar niet zo'n vroegrijp exemplaar wat J@n op de Vegatopia pagina heeft gezet hoor! Of is 't een oranje en zie ik het verkeerd....?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #93 Gepost op: 22 december 2004, 13:00:54 »
ik zie gewoon een gele paprika hoor, en die is heel lekker
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #94 Gepost op: 24 december 2004, 08:56:18 »
ik zie gewoon een gele paprika hoor, en die is heel lekker

Het is inderdaad gewoon een gele paprika. Ik kon geen mooie vrijstaande rooie vinden.

alexis

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #95 Gepost op: 26 december 2004, 23:44:49 »
paprika (kan je oneindig veel dingen mee klaarmaken) alhoewel een pastasaus van soyaroom en courgette ook lekker is  ;)

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #96 Gepost op: 27 december 2004, 19:12:55 »
Ik vind courgette absoluut interessanter dan paprika. Ik gebruik ze beide veel, maar courgette is toch één van mijn absolute favorieten.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #97 Gepost op: 27 december 2004, 20:18:31 »
Courgettes zijn een smerig excuus voor groente; een komkommer die speciaal is doorgefokt om kinderen een zo groot mogelijke afkeer van alles dat groen is bij te brengen. Hup Paprika!
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #98 Gepost op: 27 december 2004, 20:31:04 »
Courgettes zijn een smerig excuus voor groente; een komkommer die speciaal is doorgefokt om kinderen een zo groot mogelijke afkeer van alles dat groen is bij te brengen. Hup Paprika!

eet-quote!
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #99 Gepost op: 29 december 2004, 10:48:06 »
Courgette  32.6%  
Paprika  67.4%  
Totaal uitgebrachte stemmen: 129  

Dit keer: falafel of patat? (onderaan de pagina)