Vegatopia Forum

Vegatopia food fights

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #360 Gepost op: 04 mei 2005, 09:22:14 »
Aardappels gaan onderuit tegen rijst:

Aardappels        45.6%
Rijst    54.4%
Totaal uitgebrachte stemmen: 147


Deze week: augurken of olijven? (onderaan de pagina)

Kiwi

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #361 Gepost op: 04 mei 2005, 09:26:23 »
Zonder enige twijfel: augurken!
En dan bij voorkeur de zoetzure in de lengte in kwarten gesneden 'gurkenviertel', ook wel partysticks genoemd.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #362 Gepost op: 04 mei 2005, 09:30:54 »
Olijven ! Vooral de groene zijn heerlijk, al dan niet gevuld met pimentpasta of geitenkaas.

SanderV

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #363 Gepost op: 04 mei 2005, 09:34:05 »
Olijven :D ook als tapenade of op pizza of in salade of in pasta enz enz enz....

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #364 Gepost op: 04 mei 2005, 09:36:05 »
Olijven! Eigenlijk vooral de olijven waar mijn Turkse supermarkt bekend om staat: met knoflook en groene kruiden. Andere olijven (zeker van die hele grote) vind ik vaak niet zo lekker.
Een augurk op zijn tijd smaakt ook goed. Door de nasi heen, bijvoorbeeld. Ik heb op aanraden van een vriendin ook wel eens een augurk met pindakaas gegeten en dat was niet eens vies.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #365 Gepost op: 04 mei 2005, 09:52:52 »
Olijven vind ik lekker bij Italiaans eten. Augurken met een plakje Tivall gebr.gehakt of shi takii erom heen als hapje: lekker. Dat heb ik vaker, dus daarom augurk.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #366 Gepost op: 04 mei 2005, 09:56:51 »
Olijven! Vroeger vond ik ze niet lekker omdat ik ze naar vlees vond smaken (terwijl ik toen nog vlees at, ha ha  ::)).
De dag dat ik augurken echt lekker ga vinden, moet ik maar meteen een zwangerschapstest in huis halen...:bloos:
Eet gezond & eet taartjes

Elsbeth

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #367 Gepost op: 04 mei 2005, 11:22:10 »
Zucht.. Jan maakt het me weer niet gemakkelijk! Kijk, ik vind augurken erg lekker, zoals bij macaroni & spaghetti en ook nasi & bami (alleen bij zelfgemaakte, bij afhaal vind ik het niet lekker). Vooral die partysticks zijn top, met een plak jonge kaas er omheen ook erg goed.
Echter, olijven zijn goddelijk! Vooral Griekse knoflook olijven of Italiaanse pesto olijven! Daar snoep ik zo een heel bakje van leeg en dan dompel ik lekker brood in de olie die over blijft. Op pizza en in salades ook erg fijn.
In beide heb ik alleen niet altijd zin! Ik zou niet elk moment van de dag wel een augurk of een olijf lusten, het ligt er aan 't moment denk ik.
Maar goed.. ik kies toch voor de OLIJF! Iets culinairder  :chef:
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2005, 11:23:09 door Elsbeth »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #368 Gepost op: 04 mei 2005, 13:24:16 »
Ik hou niet van olijven, maar de meeste dingen waar olijven inzitten zijn wel weer lekker (olijfolie!)
Augurken zijn wel lekker, maar ik eet ze eigenlijk nooit. Maar zo naast elkaar moet ik dan toch gewoon voor de augurk kiezen...
This is between me and the vegetable!

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #369 Gepost op: 04 mei 2005, 13:28:27 »
Olijf.

Ik lust augurken ook wel, maar sinds ik voornemens was om die grote potten met augurken - zoals ik die in de winkel kan kopen - in te gaan zetten om mijn granen in op te gaan slaan ter vervanging van mijn huidige potten die daar niet geschikt voor zijn, zit ik vaak aan de augurk om die potten maar leeg te krijgen. En na acht potten met per stuk ongeveer twintig augurken heb ik het onderhand wel weer gehad met die krengen. Maar ik heb nog meer potten nodig dus ik moet nog even. Daarna eet ik de rest van mijn leven geen augurk meer, denk ik.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #370 Gepost op: 04 mei 2005, 14:30:39 »
Hoe lekker ik augurken ook vind, ik heb liever olijven.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Monique

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #371 Gepost op: 04 mei 2005, 16:20:50 »
Augurken!

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #372 Gepost op: 04 mei 2005, 17:22:59 »
Olijven! :kwijl:

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #373 Gepost op: 04 mei 2005, 23:44:02 »
Ik lust augurken ook wel, maar sinds ik voornemens was om die grote potten met augurken - zoals ik die in de winkel kan kopen - in te gaan zetten om mijn granen in op te gaan slaan ter vervanging van mijn huidige potten die daar niet geschikt voor zijn, zit ik vaak aan de augurk om die potten maar leeg te krijgen. En na acht potten met per stuk ongeveer twintig augurken heb ik het onderhand wel weer gehad met die krengen. Maar ik heb nog meer potten nodig dus ik moet nog even. Daarna eet ik de rest van mijn leven geen augurk meer, denk ik.

Moeten dat per se augurkpotten zijn dan? Zijn er geen andere dingen die in zulke grote potten zitten? (Maartje probeert nu hard te bedenken of er nog andere dingen in grote potten zitten, maar nu blijkt maar weer dat ze niet vaak genoeg in het pottenschap van de supermarkt kijkt...)
This is between me and the vegetable!

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #374 Gepost op: 04 mei 2005, 23:48:00 »
Daar heeft deze domme jongen niet eens aangedacht. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het dezelfde potten zijn, met voorkeur dezelfde donkgroene deksels, dat zal niet eenvoudig vindbaar zijn. Maar toch; ik zal eens moedig rondkijken. Dank voor het idee.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #375 Gepost op: 05 mei 2005, 14:45:30 »
augurken
die zijn overal lekker bij en in

olijven vind ik maar vies
Supercalifragilisticexpialidocious!

Tamara

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #376 Gepost op: 05 mei 2005, 15:46:04 »
Ik vind olijven hardstikke lekker, met name de groene.

Maar olijven hoef ik niet op ieder moment van de dag.
En een augurk wel.

Laten we het zo zeggen:" Als je mij zal vragen waarvoor jij mij midden in de nacht wakker mag maken, een augurk of een olijf?
Dan wordt het Augurk.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #377 Gepost op: 05 mei 2005, 17:09:40 »
dan wordt t geitenkaas

ik laat me niet voor alles wakker maken zeg  :P
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #378 Gepost op: 05 mei 2005, 18:35:22 »
ik vind olijven heerlijk maar kies voor Augurken. Ik eet elke dag wel een augurk.
,,,,فلافل

Danielle

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #379 Gepost op: 08 mei 2005, 13:20:40 »
Dit lezende krijg ik zin om vaker augurken te eten. At ze vroeger altijd na het stappen. Lekker iets 'heftigs' in je maag.
Waarom vindt iedereen groene olijven lekkerder? Ik vind de zwarte lekkerder.
En waarom worden er nog olijven mèt pit verkocht?