Vegatopia Forum

Vegan worden, the coming out

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #140 Gepost op: 25 juni 2005, 20:55:57 »
Gaat er nu een draad gestart worden met welke forummers eens zouden moeten gaan trouwen of samenwonen?
 :-\

Nee hoor, dat weten we wel. :-*
 ;)

Kiwi

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #141 Gepost op: 25 juni 2005, 21:04:14 »
Citaat
Maak hem duidelijk dat je niet elke avond een vleesvervanger veganmeuk bij je eten hoeft te hebben,


Zo beter? ;)

Zespri

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #142 Gepost op: 25 juni 2005, 21:08:30 »
Citaat
Maak hem duidelijk dat je niet elke avond een vleesvervanger veganmeuk bij je eten hoeft te hebben,


Zo beter? ;)

Daar moet jij straks ook nog van eten hoor van die 'meuk'(!)  :O
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2005, 21:09:20 door Dodo »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #143 Gepost op: 25 juni 2005, 21:09:04 »
volgens mij las ik ff wat verkeerd :) Bericht verwijderd... in de prullenbak :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #144 Gepost op: 25 juni 2005, 21:12:20 »
Welke vegan vleesvervanger is er overigens bij de supermarkt te krijgen? Goodbite had wat... maar bedoelde je andere?
Stem op de Partij voor de Dieren

Kiwi

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #145 Gepost op: 25 juni 2005, 21:14:01 »
Daar moet jij straks ook nog van eten hoor van die 'meuk'(!)  :O

Nee hoor, ik heb al gegeten. Zonder vega- of veganmeuk, dat kan namelijk ook. ;D

Tamara

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #146 Gepost op: 25 juni 2005, 21:16:50 »
Ik begrijp best dat mijn vader er moeite mee heeft, omdat je dan heel veel dingen niet meer kunt nemen, omdat hij dus een snoepkont is bijvoorbeeld :)

Dus doe ik daar niet moeilijk over, wij weten allebei dat het hypocriet is van onszelf als we het 1 zeggen en het andere doen, dus vandaar dat ik ook Veganist ben geworden, ik wil niets meer met dierenuitbuiting te maken hebben, dus moet ik het ook waarmaken wat ik zeg, consequent zijn daarin.

Maar omdat hij dus problemen voorziet, in verband met een schijf bij het eten, dan zegt hij: Nou smaakt mij het eten niet meer, nou , dan neem ik ook maar niets meer.

Dus omdat ik niets meer heb ontzegd hij zichzelf de pret, waardoor het lijkt alsof dat mijn schuld is.
Dat heb ik hem ook verteld, en hij zegt ook dat ik er niets aan kan doen.
Ik vind het wel lief van hem, dat hij zich druk maakt om mij, eigenlijk offert hij zichzelf nou op en hij s=is bang dat ik te ver doorschiet in het veganisme zodat ik dan geen leven meer heb.
Allemaal ongerustheid, en dat waardeer ik ook wel, maar ik wil mijn eigen boontjes doppen ;)

De tip van Kiwi is wel handig: Niet iedere dag een schijf bij het eten, dat leek mij in eerste instantie ook een optie, mischien wordt het dan verdraagzamer.
Niet dat er nu een ramp gaande is, maar van een gezellige sfeer is nu ook geen sprake.
Ach, ik mag aannemen dat het vanzelf wel goed komt.

En Dodo:ook bedankt voor je tip!
Ik weet de weg in de natuurvoedingswinkel wel te vinden :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2005, 21:17:23 door Magic Aura »

Kiwi

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #147 Gepost op: 25 juni 2005, 21:28:13 »
Welke vegan vleesvervanger is er overigens bij de supermarkt te krijgen? Goodbite had wat... maar bedoelde je andere?

Voor zover ik kan zien zijn de volgende (in de supermarkt verkrijgbare) producten van Goodbite veganistisch: kroketten, bitterballen, rul gehakt bolognese, beefstyle hachee, beesfstyle rul gehakt. Die zullen allicht goedkoper zijn dan wat er in de natuurwinkel ligt.

edit: quote ingevoegd
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2005, 21:32:30 door Kiwi »

Zespri

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #148 Gepost op: 25 juni 2005, 21:30:24 »
Welke vegan vleesvervanger is er overigens bij de supermarkt te krijgen? Goodbite had wat... maar bedoelde je andere?

Goodbite heeft idd één en ander en Healthy Planet ook meen ik.

Planet Green had altijd een aantal goede producten (eiwitbronnen) geschikt voor veganisten... maar ik zie nu dat dit is samengegaan met / opgegaan in Vivera, die voor zover ik kan zien niet langer burgers (oid) voor veganisten in hun assortiment hebben...  :-\

Toch wat achterhaalde info dan wellicht... if so, gemeend excuus!

De laatste tijd koop ik dit soort producten zelf eigenlijk alleen nog maar in de natuurvoedingswinkels. Vooral de vegan burgers van De Morgenstond kan ik aanraden! Zijn redelijk duur misschien, maar geen 5 stuks voor 20 euro! ;) 2,25 Euro per twee meen ik.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #149 Gepost op: 25 juni 2005, 21:34:12 »
Goodbite heeft idd één en ander en Healthy Planet ook meen ik.
Healthy Planet is toch alleen verkrijgbaar bij natuurwinkel? Als het hier in de supermarkt zou liggen, zou dat wel fantastisch zijn :) Goodbite heb ik nog nooit geprobeerd.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #150 Gepost op: 25 juni 2005, 21:41:22 »
zelf vegan burgers maken (en dan een stelletje en dat invriezen) is misschien ook nog een goedkope optie.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2005, 21:41:32 door Selly »
,,,,فلافل

Kiwi

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #151 Gepost op: 25 juni 2005, 21:44:17 »
Dan heb jij natuurlijk wel een recept voor ons.

edit: Hihi, ik ben niet voor niets de Google- :queen: natuurlijk; kijk hier en hier maar eens. :D
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2005, 21:49:26 door Kiwi »

Tamara

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #152 Gepost op: 25 juni 2005, 21:47:45 »
Citaat
maar geen 5 stuks voor 20 euro! ;) 2,25 Euro per twee meen ik.
Nou ja, mischien iets te ruim berekend ;)
Maar over het algemeen heb je voor twintig euro niet veel bij de natuurvoedingswinkel.

Zespri

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #153 Gepost op: 25 juni 2005, 21:48:56 »
Goodbite heeft idd één en ander en Healthy Planet ook meen ik.
Healthy Planet is toch alleen verkrijgbaar bij natuurwinkel? Als het hier in de supermarkt zou liggen, zou dat wel fantastisch zijn :) Goodbite heb ik nog nooit geprobeerd.


Ik begin alweer te twijfelen nu eerlijk gezegd...  :-\

Wellicht dat ik het dan toch ken enkel van een reformzaak of natuurwinkel... Want als ik het nu nakijk op de website van Udea (waaronder nu Healthy Planet en Vetara vallen) dan zie ik zo snel geen supermarkten bij de verkoopadressen... je hebt dus gelijk denk ik.

Wat valt dat dan tegen eigenlijk...  :( Maar aangezien ik zelf meestal toch al bij de natuurwinkel kom en biologisch koop heb ik er zelf niet zoveel last van, maar toch... wel lastig als je liever iets goedkoper uit bent.

Maar het idee van Selly kan nog uitkomst bieden, hoeft ook niet zo duur te zijn opzich.. hoewel het voor de beginner wel een aantal keer mis kan/zal gaan...  :P Ik maak zelf vooral taarten als ik daar een keer trek in heb, want dat is vaak echt een probleem anders als je veganist bent.

Zespri

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #154 Gepost op: 25 juni 2005, 21:50:31 »
Citaat
maar geen 5 stuks voor 20 euro! ;) 2,25 Euro per twee meen ik.
Nou ja, mischien iets te ruim berekend ;)
Maar over het algemeen heb je voor twintig euro niet veel bij de natuurvoedingswinkel.


Nee ik weet het, ik betaalde eergisteren ook zo 25 euro voor boodschappen waar ik uiteindelijk zo'n drie dagen mee doe (in totaal zo'n 10 tot 12 artikelen). En ik eet ook al zeer gematigd... eigenlijk alleen wanneer ik echt trek heb, dus niet of nauwelijks tussendoortjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #155 Gepost op: 25 juni 2005, 21:55:23 »
Dan heb jij natuurlijk wel een recept voor ons.

edit: Hihi, ik ben niet voor niets de Google- :queen: natuurlijk; kijk hier en hier maar eens. :D

en op www.vegweb.com moeten er ook lekkere recepten te vinden zijn  :D
,,,,فلافل

Kiwi

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #156 Gepost op: 25 juni 2005, 21:58:09 »
Ja, ik zag al een link van Christiaan in die tweede link van mij, naar rode linzenburgers op VegWeb.

Aiko

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #157 Gepost op: 26 juni 2005, 01:18:56 »
Ja, ik zag al een link van Christiaan in die tweede link van mij, naar rode linzenburgers op VegWeb.

Hmmmm, ga ik denk ik ook eens proberen. Rode linzen zijn erg iets voor mij heb ik de laatste maanden geleerd.

Kiwi

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #158 Gepost op: 26 juni 2005, 01:20:41 »
Maar er moeten wel kruiden door hoor! :o

Aiko

Re:Vegan worden, the coming out
« Reactie #159 Gepost op: 26 juni 2005, 01:37:37 »
In mijn wereld is dat optioneel. En als het te saai is, mijn kruid is de ketchupfles (ik stoot hier ongetwijfeld mensen mee tegen een zeer been).