Kijk, als je mensen niet kan overtuigen van het niet eten vlees, dan kun je misschien nog wel een poging doen om ze het dan wel biologisch te laten eten. Iedere stap is er een toch?
Daarnaast kun je ook het eten zo bereiden dat er veel minder vlees (en vooral diervriendelijker vlees) in een maaltijd kan/hoeft en dat het dan ook nog lekker kan zijn. Bij veel Nederlanders zie ik toch een lap vlees naast wat verdwaalde groentes en twee a drie aardappeltjes liggen. Bekijk voor de gein maar eens naar die magnetronmaaltijden in de super of de receptenkaartjes van de AH.
CJ, mijn moeder was ook altijd antifalafel en zeer behoudend bij vegetarisch gedoe. Nu heeft ze zelf regelmatig Quorn liggen (iets wat ik zelf weiger haha) en vroeg ze vorig jaar zelf of ze een hapje falafel mocht proeven. Ze vond het zo lekker dat ze er zelf weer om vroeg haha. Eerlijk is eerlijk, ik moest het wel leuk verpakken (zelfgemaakte salsa en salade erbij), maar toen vond ze het er dan ook aantrekkelijk uitzien dat ze er zelf omvroeg.