Vegatopia Forum

Supplementen slikken?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ShiN

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #40 Gepost op: 11 januari 2005, 12:47:39 »

Maar aangezien je rookt zal dat vast en zeker wel het geval zijn. :eh:  :heehee:


why ?

Fabian

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #41 Gepost op: 11 januari 2005, 13:10:53 »
Je lichaam heeft sowieso al veel meer vitaminen nodig omdat de kankverwekkende oxidanten in de nicotine moeten worden opgevangen door anti-oxidanten, oftewel verschillende soorten vitaminen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #42 Gepost op: 11 januari 2005, 13:40:38 »
Wordt rokers zelfs niet aanbevolen om vitamine C bij te slikken?

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #43 Gepost op: 11 januari 2005, 13:50:01 »
Jazekers! Ruwweg kan je stellen dat je voor elke 2 sigaretten een sinaasappel moet eten.

Het is overigens zelfs al aangetoond dat meerokers (ook) verlaagde vitamince C gehaltes in hun bloed hebben (ook bij kinderen!).

Roken zorgt er trouwens ook voor dat je bloed minder voedingsstoffen kan vervoeren. Mede daarom zien rokers er vaak zo grauw uit (ook vanwege verminderde doorbloeding van de haarvaatjes).
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #44 Gepost op: 11 januari 2005, 14:01:52 »
Owww, pijnlijke redenering... Dan is het net alsof die sinaasappel de schade van een peuk weer goedmaakt  :-\

Vandaar ook een formulering met het het woord 'ruwweg'.  :alien:
“it's strange how life makes sense in time...”

ShiN

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #45 Gepost op: 11 januari 2005, 14:06:41 »
tja..
het stoppen valt nog zo tegen...  :-[ valt me ook tegen van mezelf...  :-[ :-\

ik wist overigens niet van deze schadelijke effecten van roken, allen bedankt voor de informatie..  :crying:

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #46 Gepost op: 11 januari 2005, 23:48:50 »
tja..
het stoppen valt nog zo tegen...  :-[

Welnee, stoppen is doodsimpel: neem brandende sigaret uit mond, druk uit in asbak, steek geen nieuwe op. Koud kunstje.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #47 Gepost op: 20 januari 2005, 22:31:24 »
Vandaag bloed gegeven en had een Hb van 7.8. Ik voel me verder prima en heb dus ook gewoon gegeven.
Op de site van de bloedbank staat ook wat info: http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_bestaande_donor_nl.nsf/p-WebFSStart!OpenPage&h=0&body=9C49656D9D8D2E47C1256F270043684A
Over de vitaminen, toen ik in de refromwinkel werkte vroegen mensen mij wel eens of het nou écht nodig is extra bij te slikken. Ik antwoorde altijd dat iedereen extra vitaminen kan gebruiken omdat je nou eenmaal niet in een perfecte wereld leeft en je stress hebt, in een ongezond milieu leeft, bestrijdingsmiddelen binnen krijgt, misschien wel (mee)rookt ect.
Dat was meestal wel voldoende om weer een potje te verkopen....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Tamara

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #48 Gepost op: 22 januari 2005, 00:10:30 »
Citaat
tja..
het stoppen valt nog zo tegen...  :-[ valt me ook tegen van mezelf...  :-[ :-\

ik wist overigens niet van deze schadelijke effecten van roken, allen bedankt voor de informatie..  :crying:

He Shin! dit staat toch vermeld op dat pakje sigaretten of shag wat jij altijd koopt? ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #49 Gepost op: 02 februari 2005, 23:07:07 »
om heel eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat mijn lichaam langzaam aan het wegkwijnen is... ik geef het niet graag toe maar volgens mij heb ik een groot tekort aan voedingstoffen de laatste... maanden (jaren??)

Prachtige reclame voor het veganisme!

Misschien kun je beter een poosje weer vegetarisch gaan eten, totdat je wel de verantwoordelijkheid kan opbrengen om fatsoenlijk veganistisch te eten. Je hebt er niets aan om jezelf zo ziek te maken.


Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #50 Gepost op: 04 februari 2005, 15:32:56 »
Heb nu van die pilletjes waar oa ijzer in zit maar daar zit 180% van de ADH in, is dat niet te veel? Er zit 25 mg ijzer in 1 pilletje en neem er elke dag 1 in. En er zit oa 50 mcg vit. B12 in, is dat genoeg per dag als je veganist bent? Heb ook nog pilletjes die hoger gedoseert zijn, die neem ik 1 keer per week ofzo in.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #51 Gepost op: 04 februari 2005, 17:58:08 »
Voor zowel B12 als ijzer is het in orde. Het lijkt me niet dat je nog B12 hoeft bij te slikken.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #52 Gepost op: 04 februari 2005, 18:00:44 »
Voor zowel B12 als ijzer is het in orde. Het lijkt me niet dat je nog B12 hoeft bij te slikken.

Gelukkig maar, dan gebruik ik deze vanaf nu, hoef ik het niet apart te kopen, heb nog wat van die vit. B12 pilletjes, dan maak ik die nog op wel.

greentro

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #53 Gepost op: 23 april 2005, 11:09:39 »
Ik slik ook (voor de zekerheid) wat vit. pillletjes, maar nou hoorde ik laatst dat - ja écht- brandnetels erg veel ijzer bevatten..
Nou, ik wilde dat wel eens proberen. Mijn moeder heeft toen wat brandnetels als groentevervanger door de aardappelen gedaan, en ik moet zeggen: het was heerlijk! ;D Het smaakt als een soort van sla, écht lekker!! Jullie zullen mij nu wel heel raar gan vinden ;)
maar probeer het maar eens. Tip: zorg er uiteraard wél voor dat je 'schone' brandnetels hebt, dus ga ze niet uit een gemeenteperkje trekken waar dagelijks honden worden uitgelaten ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #54 Gepost op: 23 april 2005, 12:27:24 »
Nee hoor, das niet raar. We hebben hier geloof ik wel eens een thread met brandnetelrecepten gehad. Vooral de jonge toppen zijn heel goed, ook voor konijnen trouwens :).

Je kan er ook soep van maken. Of de BBC zag ik het een keertje met melk.


Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #55 Gepost op: 23 april 2005, 12:30:24 »
ja, en je moet de brandnetels even in kokend water blancheren, anders prik je je.
Je kan er ook een omeletje van maken
« Laatst bewerkt op: 23 april 2005, 12:30:35 door Selly »
,,,,فلافل

Tijmetje

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #56 Gepost op: 23 april 2005, 21:33:52 »
Ooit wel eens eek kookboek van het kinderkookcafe gekregen. Daar stond ook een recept in voor brandnetel soep. Nooit geprobeert, maar ik was wel altijd erg nieuwschierig ernaar.

Brandnetel thee vind ik toch niet bijster lekker.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #57 Gepost op: 25 april 2005, 17:49:46 »
ik heb wel eens brandnetel tapenade gegeten... een beetje vreemd, maar wel lekker.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #58 Gepost op: 26 april 2006, 22:58:16 »
Ik gebruik iedere dag de vegetarische multivitamines en de vegetarische b12 van De Tuinen. Bevalt prima.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #59 Gepost op: 28 april 2006, 14:23:53 »
Af en toe wat ijzer bijnemen kan geen kwaad..
Vitaminen neem ik enkel tijdens drukke periodes zoals examens..
Maar ijzer heb ik sneller te kort, en daar word je zo moe van  :-\