Vegatopia Forum

Supplementen slikken?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #200 Gepost op: 25 juni 2009, 20:45:36 »
Wat was je waarde precies? De reguliere geneeskunde hanteert vrij lage referentiewaardes namelijk.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #201 Gepost op: 25 juni 2009, 20:50:00 »
Van B12 heb ik geen idee, internist zei niks meer dan 'keurig'. Maar mn HB is 8,3!
Zo hoog is het nog nooit geweest, en ben al zeker een maand van de ijzertabletten af!

blij blij blij

Eon

Heb ik voedingssupplumenten nodig?
« Reactie #202 Gepost op: 18 januari 2010, 19:21:34 »
Hallo,

Ik ben 14 jaar en meer dan een maand vegetariër.
Mijn vraag is: Kan ik alle stoffen die ik nodig heb uit mijn voedsel halen of moet ik verder supplementen gebruiken?

Alvast bedankt!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb ik voedingssupplumenten nodig?
« Reactie #203 Gepost op: 18 januari 2010, 20:56:56 »
Dat kan, mits je gezond eet.


Kom je een beetje aan de volgende hoeveelheden?:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveel-per-dag.aspx

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #204 Gepost op: 29 maart 2010, 19:55:52 »
Nu weet ik dat ik ergens volop het lopen posten over mijn vitamine D pilletjes, maar de zoekfunctie accepteert geen D of A.
Mijn pillen bleken niet vegetarisch te zijn. Weet iemand welke vit A/ D pillen dat wel zijn?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #205 Gepost op: 29 maart 2010, 21:05:23 »
Is een multi ook goed, of wil je echt alleen vitamine D hebben?
Bij de tuinen hebben ze in ieder geval een vegetarische multi, van vitamine D zelf weet ik het niet.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #206 Gepost op: 29 maart 2010, 21:09:56 »
Het liefst specifiek A en D.
Multi's zitten vaak tjokkie vol andere vitamines die je wel voldoende binnenkrijgt, vandaar.

Bij die van Solgar staat specifiek levertraan vermeld, dus dat wordt m alvast niet.


Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #207 Gepost op: 30 maart 2010, 09:56:39 »
Vitamine D is vaak afkomstig van visolie, ik weet niet hoe vervelend je dat vindt? Er is wel een draadje over vitamine D2, misschien moet je daar even kijken.

Edit: Deze dus.

flug5

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #208 Gepost op: 13 oktober 2010, 18:18:07 »
Ik weet dat er in Spirulina een natuurlijke vitamine A zit, er zitten trouwens meer vitaminen in Spirulina wat een blauwalg is die ongeveer dezelfde voedingsstoffen als vlees moet bevatten, dus dat zou je ook eens kunnen googelen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #209 Gepost op: 13 oktober 2010, 18:57:50 »
Wordt je gesponsord? ::)

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #210 Gepost op: 14 oktober 2010, 15:29:55 »
Mijn pillen bleken niet vegetarisch te zijn. Weet iemand welke vit A/ D pillen dat wel zijn?
Vegetarische Vitamine D:
- Deva: Vegan Vitamin D, 800 IU (20 mcg). Veganistisch. Te bestellen via http://www.iherb.com
- Essential Organics: Vitamine D2, 10 mcg. Veganistisch.  oa. te koop bij oa. Etos, DA, De Tuinen.
- Freeda: Vitamin D2, 400 IU (10 mcg). Veganistisch. Te bestellen via http://www.freedavitamins.com

Er was vorig jaar ook VegaVit D2 van het merk Pharmalogic, maar dat merk lijkt verdwenen te zijn.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #211 Gepost op: 14 oktober 2010, 15:31:35 »
Ik weet dat er in Spirulina een natuurlijke vitamine A zit, er zitten trouwens meer vitaminen in Spirulina wat een blauwalg is die ongeveer dezelfde voedingsstoffen als vlees moet bevatten, dus dat zou je ook eens kunnen googelen.
En B12-analogen (stoffen die de opname van werkzame B12 tegengaan), dus let op je B12 als je dit gebruikt.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #212 Gepost op: 15 oktober 2010, 10:23:09 »
Ik heb een nieuwe pil voor de Calcium (omdat ik nu geen zuivel mag en ik weet wel dat ik het ook ergens anders uit haal, maar ik weet het even niet meer en ga dat wel uitzoeken als ik klaar ben) maar JEZUS wat is 'ie groot (nu snap ik waarom ik van een ander merk er dan 3 moest nemen op een dag, maar ik dacht: neeeeee, 1 is beter! I, idiot!)
Hoor wie klopt daar kinders???