Vegatopia Forum

Supplementen slikken?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

bonnie

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #120 Gepost op: 25 januari 2007, 13:17:36 »
Hoera ! Ik heb het gevonden  :D bij de Trekpleister
ik heb hoop op verbetering

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #121 Gepost op: 25 januari 2007, 18:09:12 »
De Roosvicee-varianten staan bij de 'kinder'producten. Dus waar ook de potjes Olvarit enzo staan. Tenminste, in de AH's die ik ken dan.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #122 Gepost op: 05 februari 2007, 15:49:07 »
Bij AH in Maastricht staat de gewone Roosvicee (bij kindervoeding) niet op dezelfde plaats als de Ferro (bij gezondheidsproducten)

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #123 Gepost op: 08 februari 2007, 14:08:34 »
Ik heb sinds kort ook zo'n fles ferro in huis, smaakt naar mijn idee wel een beetje 'ijzerig', als er zo iets bestaad, haha! Wat vinden jullie? Ik vond mijn fles inderdaad ook bij de babyproducten!

Ow en sinds kort slik ik iets extra's genaamd: 'Ginkgo Biloba'. Ik had het meegenomen vanuit de V.S (Whole Foods) en het schijnt te helpen met de rondgang van bloed door je lichaam, er zou nu ook meer bloed naar je hersenen moeten gaan waardoor je helderder kan nadenken ect...

Mijn tante die al 25 jaar voor Whole Foods werkt zweert erbij! Dus ben benieuwd of ik over een tijdje verschil merk. Niet dat ik nou zo warrig ben, maar een beetje helderder nadenken is nooit weg!

Kennen jullie die: 'Ginkgo Biloba'?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #124 Gepost op: 08 februari 2007, 17:03:26 »


Kennen jullie die: 'Ginkgo Biloba'?

Het is een populair supplement uit de homeopatie en fytotherapie. Of het echt werkt, weet ik niet.

bonnie

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #125 Gepost op: 09 februari 2007, 16:45:03 »
In middels heb ik weer bloed laten prikken en nu heb ik de uitslag : Alles is helemaal priiima in orde ! Mijn ijzer en vit. b12 yesyesyes  ;D

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #126 Gepost op: 27 maart 2007, 11:06:19 »
Ik eet ook per dag 1 of 2 boterhammen met appelstroop (hero appel-peer), daar zit ook erg veel ijzer in.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2007, 22:27:05 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #127 Gepost op: 13 april 2007, 22:27:20 »
Wanneer je daarnaast bijvoorbeeld roosvicee ferro neemt, heb je dan niet alweer teveel ijzer? Op de fles ferro staat overigens: in overleg met arts. Betekent dit dat het geen goed idee is om gewoon elke dag een eetlepel te nemen als je het 'niet echt' nodig hebt? Of neem je het gewoon extra?
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #128 Gepost op: 13 april 2007, 22:32:15 »
Van mezelf weet ik dat ik vaak te weinig ijzer binnenkrijg. Ferro zie ik als een handig middeltje daarvoor, ik kan het ook goed merken wanneer ik het een poosje niet slik; ik voel me dan minder goed.

Te veel ijzer:
link
« Laatst bewerkt op: 13 april 2007, 22:34:13 door Hizikigrrrl »

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #129 Gepost op: 13 april 2007, 22:41:17 »
oke  dus je kunt het beter af en toe nemen dan elke dag begrijp ik? En slik jij het uit jezelf of op advies?
« Laatst bewerkt op: 13 april 2007, 22:41:33 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #130 Gepost op: 13 april 2007, 22:47:46 »
Ik slik het wel bijna elke dag. Ik heb zelf uitgerekend of ik genoeg ijzer binnenkreeg, dat kan vast ook wel op inet. Als je dagelijks een theelepeltje neemt en geen voedsel neemt dat versterkt is met ijzer of multi's waar ijzer in zit, lijkt het me weinig kwaad kunnen.

Hier staat dat de maximale veilige dosis 50-75 mg is (ik dacht dat het 30 was?) en 1 eetlepel ferro is 15 mg. Uit eten halen de meeste mensen maar ong. 10 mg.
http://www.vitamine-info.nl/mineralen/ijzer

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #131 Gepost op: 13 april 2007, 23:10:09 »
ja dat lijkt me ook, er staat ook op de fles dat je maximaal 3 eetlepels per dag mag.
Dank je wel voor de informatie, het waas toch iets waar ik veel vraagtekens bij had.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #132 Gepost op: 13 april 2007, 23:19:33 »
Hm.. ik ben al vanaf mijn zesde vegetarisch, dat was mijn eigen keuze. Ik heb altijd multivitaminen geslikt, maar op mijn 20ste heb ik me toch laten checken op tekorten. Het enige dat ik moest nemen, was B-complex. Daar had ik duidelijk tekort aan, en de dokter zei dat dat op den duur mijn zenuwstelsel aan zou kunnen tasten! Nu neem ik een B-complex, en ik ben helemaal gezond en fris! :-)

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #133 Gepost op: 17 juni 2007, 14:16:08 »
Ik heb laatst bij de A.H een pot met biergisttabletjes gekocht. 800 stuks voor nog geen 3 euro. (Je moet wel 3 keer daags 2 tabletjes innemen.)

Achterop staat dat biergist een natuurlijke bron is van vitaminen uit het b complex en rijk is aan hoogwaardige eiwitten. Verder pretendeerd het goed te zijn voor je stofwisseling, energiebalans en is het bloedzuiverend. Verder zou het helpen bij lusteloze gevoelens en je concentratievermogen verbeteren!

Nou merk ik er nog niet veel van, maar ik vraag me af of anderen hier goede ervaringen hebben met biergist? Het is geen volledig vitamine b complex toch? Want er staat niks over welke b vitaminen er in zouden zitten en de hoeveelheden!

Weet iemand meer?

Gwennepen

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #134 Gepost op: 17 juni 2007, 14:22:40 »
Ik heb van de natuurwinkel Pax biergist en daar zit in B1, 2, 3 en 6

Ik heb ook van de natuurwinkel seleno-methionine (selenium) van Bonusan. Schijnt heel goed te zijn voor van alles, maar in voeding veel te weinig voor te komen. Wordt afgebroken door de zure regen of zoiets.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2007, 14:23:38 door Gwennepen »

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #135 Gepost op: 17 juni 2007, 14:46:06 »
Gek dat er op de pot van de A.H niets staat over hoeveelheden en welke b vitamines precies. Misschien dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Anders zou je er toch trots opzetten wat er allemaal wel niet inzit!??

Als deze pot leeg is zal ik ook eens langs de natuurwinkel gaan. Thanks Gwennepen!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #136 Gepost op: 17 juni 2007, 16:09:41 »
Gek dat er op de pot van de A.H niets staat over hoeveelheden en welke b vitamines precies. Misschien dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Anders zou je er toch trots opzetten wat er allemaal wel niet inzit!??

Als deze pot leeg is zal ik ook eens langs de natuurwinkel gaan. Thanks Gwennepen!
Ik heb laatst bij AH gekeken, omdat ik die B-vitamines altijd bij de Etos haalde. Stond bij AH precies op wat erin zit. Misschien een oud potje?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #137 Gepost op: 17 juni 2007, 16:44:10 »
Maar Willem dat zijn waarschijnlijk de gewone b complex pilletjes zoals je ze overal kunt krijgen of waren het ook biergisttabletjes?

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Supplementen slikken?
« Reactie #138 Gepost op: 17 juni 2007, 18:48:22 »
Maar Willem dat zijn waarschijnlijk de gewone b complex pilletjes zoals je ze overal kunt krijgen of waren het ook biergisttabletjes?
Biergist, naar wat ik op de beschrijving zag. En ook in extra doses.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Medusa

Re:Supplementen slikken?
« Reactie #139 Gepost op: 09 september 2007, 19:56:36 »
Mijn dochter is 14 en eet al een hele tijd geen vlees. Laatst voelde ze zich nogal moe, maar dit is iets waar pubers vaker last van hebben. Voor de zekereheid hebben we bloed laten prikken. Ze had een ijzergehalte van 9,5!  Dit is voor mij het bewijs dat je zonder vlees eten echt voldoende ijzer binnen krijgt.