Vegatopia Forum

De Waterdrager - Dordrecht

Kiwi

De Waterdrager - Dordrecht
« Gepost op: 21 juli 2004, 22:24:57 »
Vandaag hebben we voor het eerst in De Waterdrager gegeten. Het is een klein (beneden 18 plaatsen, boven (daar zijn we verder niet geweest) nog een aantal) vegetarisch restaurantje bovenin een watertoren in Dordrecht (op de 8e en 9e verdieping).

Het menu bestaat uit 4 verschillende menu's, allemaal 3 gangen. De gangen van de 4 menu's zijn qua smaak op elkaar afgestemd (Indisch, Mediterraan, Oosters). De kaart schijnt elke 3 maanden te wisselen en er is altijd 1 volledig veganistisch menu. De gerechten zijn ook afzonderlijk te bestellen. Wij waren natuurlijk eigenwijs en hebben voor- hoofd en nagerecht elk uit een ander menu gekozen.
De prijzen variëren van € 4,- voor een nagerecht tot € 13,50 voor een hoofdgerecht (de hoofdgerechten zijn allemaal 13,50 euro)
In totaal waren we (2 x 3 gangen, 2 spa, 1 bier en 2 biologische rode wijn) 62 euro kwijt.

Ik heb gegeten: linzenblini's met bloemkoolmousse en macademiamix; Thais stoofpotje (mie, paddestoelen, aubergine en nog het een en ander) met oesterzwamtempura en rood fruit in een soort sausje.
Eigenlijk had ik fettuccini met geitenkaas, aubergines, champignons en mandarijnensaus als hoofdgerecht besteld, maar na het voorgerecth werd mij verteld dat dat er niet was. De mozzarella-met-tomaattorentjes (als voorgerecht.) waren ook op, dit werd ons van te voren meegedeeld.
G. at: waterkerssoep, venkelschuitjes (ik weet niet meer precies wat erin zat, in ieder geval polenta) en mangoparfait.

Het was lekker eten, de bediening was vriendelijk en we hadden een mooi uitzicht over de polder. Het was ook nog eens vrij helder weer, zodat we wel tot Rotterdam konden kijken.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2004, 07:37:07 door Kiwi »

bolletje

Re:De Waterdrager - Dordrecht
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2004, 12:35:51 »
De Waterdrager is helemaal TOP! Niet iets voor grote groepen; die overheersen al gauw in deze verfijnde, oosters aandoende sfeer. Maar wie van de betere tongstrelende vegetarische gerechten houdt, is hier absoluut aan het goede adres. En er wordt ook niet gerookt, zodat je echt kunt proeven wat je eet.
Wel even tevoren bellen. Meestal zijn ze in januari gesloten.

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Waterdrager - Dordrecht
« Reactie #2 Gepost op: 03 mei 2006, 09:44:50 »
De restaurantgids kreeg bericht dat de Waterdrager in Dordrecht mogelijk niet meer zou bestaan? Klopt dit?
Eet gezond & eet taartjes