Vegatopia Forum

Van Nutopia naar Llink

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #100 Gepost op: 01 december 2005, 21:14:13 »
De Volkskrant schrijft vandaag:

Llink, de kerverse idealistische omroep, is nog geen drie maanden op televisie, of intern bevechten de betrokkenen elkaar al als ware terriers. Ideologisch gedreven 'dierenactivisten' van het toenmalige Nutopia - een van de twee omroepen waaruit Llink voortkwam - staan volgens ingewijden lijnrecht tegenover de veel pragmatischere programmamakers van Llink.

'Met de verkiezingen in het vooruitzicht willen de dierenactivisten de omroep omvormen tot een verkapt platform voor de Partij voor de Dieren', zo klinkt het. Ze drijven hun wil door, en willen bijvoorbeeld bepalen dat Llink-medewerkers bij zakelijke lunches geen vlees eten. De EO in het kwadraat!'

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #101 Gepost op: 01 december 2005, 22:02:25 »
'Met de verkiezingen in het vooruitzicht willen de dierenactivisten de omroep omvormen tot een verkapt platform voor de Partij voor de Dieren', zo klinkt het. Ze drijven hun wil door, en willen bijvoorbeeld bepalen dat Llink-medewerkers bij zakelijke lunches geen vlees eten. De EO in het kwadraat!'
Hm. Zou onze grote vrind artisjok daar mee van doen hebben?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #102 Gepost op: 02 december 2005, 02:48:06 »
 :o :'(

Stomme dierenactivisten toch!!  ;D ;)

Ik vraag me overigens af wat de LLiNK medewerkers dan voor vlees eten. Is het bioindustrie vlees of biologisch vlees?

Maar het is toch wel niet leuk als dierenactivist bij een zakelijke bespreking waar dan stinkend vlees ligt en men dan nog van je vraagt dat je geconcentreerd bent...
« Laatst bewerkt op: 02 december 2005, 02:49:23 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #103 Gepost op: 02 december 2005, 08:04:13 »
Ideologisch gedreven 'dierenactivisten' van het toenmalige Nutopia - een van de twee omroepen waaruit Llink voortkwam - staan volgens ingewijden lijnrecht tegenover de veel pragmatischere programmamakers van Llink.

Dat was te voorspelen en daarom verbaast mij dat ook niks.

Citaat
'Met de verkiezingen in het vooruitzicht willen de dierenactivisten de omroep omvormen tot een verkapt platform voor de Partij voor de Dieren', zo klinkt het.

Waarom verbaast mij dat nou niks?

Citaat
Ze drijven hun wil door, en willen bijvoorbeeld bepalen dat Llink-medewerkers bij zakelijke lunches geen vlees eten. De EO in het kwadraat!'

Waarom verbaast mij dat nou eigenlijk niks?

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #104 Gepost op: 02 december 2005, 13:30:57 »
Het lijkt me logisch dat men scharrelvlees serveert en Max Havelaarkoffie schenkt.
Als die radicalen het pleit beslechten, is dat gelijk een doodsteek. Wat radicalen meestal vergeten is dat ze vrij weinig mensen vertegenwoordigen. De leden zullen massaal afhaken.
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #105 Gepost op: 05 december 2005, 15:50:07 »
En vandaag meldt de Volkskrant dat het personeel het vertrouwen opgezegd heeft in voorzitter Niko Koffeman, die directeur Anna Visser uit haar functie wil zetten. Koffeman verdient trouwens 35.000 per jaar voor 2 dagen werken in de week.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #106 Gepost op: 05 december 2005, 16:02:47 »
Nou zeg.. dat is ook een gedoe daar dan.. het zou goed zijn als ze even naar buiten wat meer communiceren.
Want misschien dat volkskrant wat opklopt...?

35.000 voor 2 dagen is best veel inderdaad... maar ik denk dat Niko dat geld wel weer goed besteed hoor... :)
En is het niet gewoon een vast bedrag wat voorzitters bij omroepen krijgen?

Woensdag komt er uitleg lees ik in de krant.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2005, 16:03:36 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #107 Gepost op: 05 december 2005, 20:41:11 »
Koffeman, zat die eerst niet bij de NVB, of ken ik hem nog ergens anders van?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #108 Gepost op: 05 december 2005, 20:47:38 »
Koffeman, zat die eerst niet bij de NVB, of ken ik hem nog ergens anders van?

Ehm geen idee.. Hij zit iig bij faunabescherming en was van Natuurlijk Nee!
Zie: http://www.natuurlijknee.nl/wie.php

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #109 Gepost op: 05 december 2005, 22:59:46 »
Er is vaak gedoe bij idealistische clubs. Ik heb veel in het "dierenwereldje" vrijwilligerswerk gedaan. Daar zijn veel mensen "die van dieren zijn gaan houden, toen ze de mensen leerden kennen". Toen ik de mensen leerde kennen die van dieren zijn gaan houden, toen ze de mensen leerden kennen ging ik meer van mensen houden die van mensen houden. Deze zin brengt mij opeens op de gedachte: waar is Muis?
de tuin: dat ben ik

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #110 Gepost op: 05 december 2005, 23:22:45 »
Koffeman verdient trouwens 35.000 per jaar voor 2 dagen werken in de week.

Ik vind dat geen uitzonderlijk hoog bedrag voor zo'n functie. Wat ik wel uitzonderlijk vind, is dat ze het nog zo lang met elkaar volgehouden hebben. Het samengaan met DNO was van meet af aan een recipe for disaster. Aan de ene kant programmamakers met idealen en aan de andere kant fanatieke idealisten die het programma alleen maar als exposure voor hun Hogere Doel zien. Probeer de IKON met en de Hofstadgroep te fuseren en er ontstaat een zelfde soort explosief mengsel.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #111 Gepost op: 05 december 2005, 23:25:06 »
dat het personeel het vertrouwen opgezegd heeft in voorzitter Niko Koffeman,
Dat verbaast mij nou weer niks.

Hoe is hij daar trouwens voorzitter geworden? Hij was toch van Nutopia dat lang niet zo veel leden in heeft gebracht?
« Laatst bewerkt op: 05 december 2005, 23:30:28 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #112 Gepost op: 05 december 2005, 23:31:31 »
Koffeman verdient trouwens 35.000 per jaar voor 2 dagen werken in de week.
Ik vind dat geen uitzonderlijk hoog bedrag voor zo'n functie.
Jaaa, maar als je idealist bent... !
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #113 Gepost op: 05 december 2005, 23:32:09 »
Deze zin brengt mij opeens op de gedachte: waar is Muis?

"haha, vanwege die niet samenhangende zin van hem?"
-"ja"
-"hij moest meteen aan jou denken ;) "
"nou, das ook nie echt positief zeg"

En nog even on-topic: hier is het anp-bericht.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2005, 23:37:20 door Poek »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #114 Gepost op: 05 december 2005, 23:43:13 »
Jaaa, maar als je idealist bent... !

Ook bij de idealist is de zon het enige dat voor niks opgaat. Ik denk dat mensen als de directeur van de NVB, of die van Wakker Dier of de Dierenbescherming minimaal hetzelfde zo niet nog meer verdienen. Maar goed, laat ik nou niet de advocaat van Koffeman gaan spelen.

Edit: ik denk dat het bedrag alleen maar kinnesinne is. Wordt er met de haren bijgesleept. Volgens mij draait het conflict hierom: (uit het ANP-bericht) "Volgens Van Jole zou dierenbeschermer Koffeman graag zien dat de omroep zich opstelt als een verlengstuk van verschillende dierengroeperingen. Visser heeft zich daar altijd tegen verzet."

Dat "graag zien dat" en "opstelt als verlengstuk van" komt me heel bekend voor. Daarover hebben we hier destijds ook genoeg strijd gehad. Men meende zelfs hier de lakens te moeten uitdelen en op hoge poten te kunnen eisen dat een bepaalde politica met respect bejegend zou worden.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2005, 23:50:30 door J@n »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #115 Gepost op: 08 december 2005, 22:06:08 »
en op hoge poten te kunnen eisen dat een bepaalde politica met respect bejegend zou worden.

Heeft ze het te druk, of alleen tijd om hier te posten als er weer verkiezingen aan zitten te komen?

Of is dat vals gedacht van mij? >:D
“it's strange how life makes sense in time...”

Aiko

Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #116 Gepost op: 08 december 2005, 22:09:19 »
Wanneer zijn er in vredesnaam weer verkiezingen in dit land? Komend jaar alweer?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #117 Gepost op: 08 december 2005, 22:44:03 »
Hoe is hij daar trouwens voorzitter geworden? Hij was toch van Nutopia dat lang niet zo veel leden in heeft gebracht?

Gekozen. En Nutopia heeft de leden gebracht zodat DNO genoeg had om omroep te worden. Anders zou het hun niet gelukt zijn om omroep te worden. En ik geloof dat hun al eens eerder of meer keren hadden geprobeerd.
En met nutopia is het eindelijk gelukt. Nutopia redde het anders ook niet, maar had binnen korte tijd wel redelijk wat leden gekregen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #118 Gepost op: 08 december 2005, 22:46:14 »
Heeft ze het te druk, of alleen tijd om hier te posten als er weer verkiezingen aan zitten te komen?

Of is dat vals gedacht van mij? >:D


Marianne heeft het druk genoeg. Dit forum is denk een beetje tijdsverspilling.... stomme groenlinksers hier ook... :P
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Van Nutopia naar Llink
« Reactie #119 Gepost op: 08 december 2005, 22:48:06 »
Wanneer zijn er in vredesnaam weer verkiezingen in dit land? Komend jaar alweer?
In 2006 zijn er in maart ofzo gemeenteraadsverkiezingen. In 2007 in maart provinciale verkiezingen en mei zijn de landelijke verkiezingen.

De PvdD staat nu in de peiling op bijna 2 zetels. Terwijl met de vorige verkiezingen die peilingen altijd zater rond 0,6. Vorige week stonden we op 1,2. Hopen dat we dit keer 1,3 of zo komen.
Stem op de Partij voor de Dieren