Op eerste kerstdag eten we met moeders kant van de familie en ieder gezin neemt 1 gang mee.
Ik wilde graag de soep doen, want dat is niet te eng als het vega(n) is, het is goed voor te bereiden en redelijk makkelijk mee te doen, maar blijkbaar was 1 vleesloze gang al te veel gevraagd, want wij hebben het toetje gekregen.
Maargoed, ik eet veganistisch, en ben allergisch voor cacao en appel. We zitten ruim 2 uur in de auto, dus het moet of heel snel ter plekke klaar te maken zijn voor 15-20 man, of thuis voor te bereiden en daar eventueel af te maken. Mijn ouders, broer en ik houden niet van zoet, dus eten we meestal geen toetjes.
Normaal gesproken eten ze daar zo'n ijsboomstammetje ofzo, dat is het referentiekader, maar ik zou het tof vinden als er tenminste 1 gang is waarbij ik kan meeëten met de anderen.
(De sukkels ook, broer en ik kunnen echt veel en veel beter koken dan de rest van de familie, dus die soep zou voor iedereen goed zijn geweest, tenminste 1 echt lekker ding. Maargoed, ik mag niet klagen, ik neem alles mee voor mezelf, dus ik eet wel goed.)