Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3860 Gepost op: 25 juni 2011, 16:00:26 »
Beetje kaas is ook een optie, dat ie van die draden gaat trekken. Da's nostalgie.

Ik zou zeggen dat je het zelfde kan doen als met een andijviestamppot, maar was jij niet die ene van de melksausjes er bij?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3861 Gepost op: 25 juni 2011, 17:35:18 »
Thanks!
Hier staat op Koekjes aanraden een potje mierikswortel in de kast, wordt dat ook eens gebruikt.
Kaas blieft G. niet. Ik wel, melksausjes blieven we allebei  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

signorabionda

Re: Kookvragen
« Reactie #3862 Gepost op: 25 juni 2011, 18:09:27 »
Hai,
Weet je waar wij thuis helemaal gek van zijn? We doen cashewnoten en blokjes abrikoos of perzik (uit blik) ;D door die stampot.
Heeeeeeeeeerlijk, vooral als het zulk put weer is als vandaag!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3863 Gepost op: 25 juni 2011, 18:52:43 »
Fruit (uit blik) zou ik dus echt niet door iets delicaats als raapstelenstamp doen. Het haalt alle subtiliteit van de raapsteeltjes weg en had je die er niet zo goed niet in kunnen doen. Nu ben ik sowieso geen liefhebber van fruit door mn warme voer (ik wil soms een uitzondering maken door een verse ananas in blokjes door een zuurkoolschotel voor 6 personen te doen), maar fruit uit blik is te erg, want dat is ook nog eens extra gezoet in het blik.
Cashewnoten kan, maar die kunnen ook nogal overheersend zijn. Als je gezouten hebt, dan goed afspoelen en lang genoeg meewarmen in de stamp. Dan worden ze wat zachter en dat is fijner voor de kaken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

signorabionda

Re: Kookvragen
« Reactie #3864 Gepost op: 25 juni 2011, 19:26:19 »
Uiteraard neem ik ongezouten cashewnoten en die hak ik fijn. Als je ze geheel in die stampot zou doen en dan lang zou moeten verwarmen blijft er van de knapperigheid van de raapstelen niets over; ik denk dat het dan snot wordt en dat is doodzonde.

Doe je echt nooit vruchten door warme gerechten? Er zijn zoveel overheerlijke combinaties, meestal gebruik ik vers fruit maar voor "haastige" momenten is blik fruit best een optie.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3865 Gepost op: 25 juni 2011, 19:30:30 »
Nee, ik vind dat niet zo lekker. Ik ben gewend verse en echte dingen te eten en fruit uit blik sowieso smaakt te zoet en chemisch voor me.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #3866 Gepost op: 25 juni 2011, 19:35:56 »
Snob  :P
Sin chile, no tiene chiste!

Re: Kookvragen
« Reactie #3867 Gepost op: 25 juni 2011, 19:41:13 »
Er is toch niets chemisch aan fruit uit blik? Stukgekookt misschien, maar verder... ik ben dol op perzik uit blik
En qua zoetigheid valt het volgens mij ook wel mee als je blikken fruit op eigen sap koopt, en niet op siroop. Ik dacht niet dat er dan suiker doorheen werd geroerd, maar bij gebrek aan blikfruit kan ik dat niet subiet nakijken.

Verder moet ik er ook niet aan denken om fruit door mijn eten te roeren. Die ene keer in de vijf jaar dat ik tutti-frutti geserveerd krijg - nou ja dat kan ik dan nog wel naar binnen werken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #3868 Gepost op: 25 juni 2011, 19:50:24 »
Tutti frutti vind ik niet tof, maar ananas of perzik kan ik nog wel waarderen. Rozijnen dan weer echt niet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3869 Gepost op: 25 juni 2011, 19:51:22 »
Mandarijntjes uit blik zijn toch aardig chemisch hoor.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3870 Gepost op: 25 juni 2011, 19:55:24 »
Brrrr, cashewnoten. Kunnen er daar ook niet van die varianten van komen waar je een week lang alleen maar bitter van proeft, net zoals tuinboompitten? Dat vond ik wel een goeie van de smaakpolitie.

Overigens zou ik getoaste pijnboompitten juist wel aan willen raden voor raapstelenstamppot.

Fruit door warm eten kan best. Ananas in mijn warme eten daarentegen vind ik walgelijk. Zit je daar weer te kauwen op zo'n zoetzuur vezelblok. Perziken uit blik zijn ronduit glibberig en eng.

Nog niemand over het zoutzuur en de gootsteenontstopper in blikmandarijntjes begonnen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3871 Gepost op: 27 juni 2011, 15:59:28 »
Tuinboompitten?

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3872 Gepost op: 27 juni 2011, 17:46:11 »
Brrrr, cashewnoten. Kunnen er daar ook niet van die varianten van komen waar je een week lang alleen maar bitter van proeft, net zoals tuinboompitten? Dat vond ik wel een goeie van de smaakpolitie.
....
Aha, is de smaakpolitie de bron van de ehec-crisis?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #3873 Gepost op: 27 juni 2011, 18:04:02 »
Brrrr, cashewnoten. Kunnen er daar ook niet van die varianten van komen waar je een week lang alleen maar bitter van proeft, net zoals tuinboompitten? Dat vond ik wel een goeie van de smaakpolitie.
....
Aha, is de smaakpolitie de bron van de ehec-crisis?

Het zat op tauge he, niet op afalfa
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3874 Gepost op: 27 juni 2011, 22:00:20 »
Tuinboompitten?
Ja, vreemd he, dat ik dat zo typ.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3875 Gepost op: 30 juni 2011, 10:48:51 »
Ik koop nooit Rabarber dus ik heb geen idee: is dat in deze tijd van het jaar nog te krijgen? Ik wil namelijk deze gaan maken morgen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #3876 Gepost op: 30 juni 2011, 10:49:32 »
Ik koop nooit Rabarber dus ik heb geen idee: is dat in deze tijd van het jaar nog te krijgen? Ik wil namelijk deze gaan maken morgen.

Nauwelijks.
AH heeft het nog, maar niet bio.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3877 Gepost op: 30 juni 2011, 12:15:30 »
Hmm ok, en de biowinkel heeft het niet meer zeker?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #3878 Gepost op: 30 juni 2011, 12:30:04 »
Ik vroeg er vorige week op de markt naar, en toen beet de marktmevrouw me toe dat je na de langste dag geen rabarber meer mag kopen. Dat was de andere marktkramen blijkbaar ontgaan, want die hadden het nog. Iets met het weer ofzo.
Ik zou dus zaterdag even langs de Noordermarkt fietsen in jouw geval.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3879 Gepost op: 30 juni 2011, 15:11:20 »
Hmm zaterdag is te laat want ik moet hem vanavond of morgen maken. Maar ik zag net bij Super de Boer rabarber liggen, het zag er niet zo fraai uit maar ach, we overleven het vast wel :)