Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re: Kookvragen
« Reactie #3360 Gepost op: 13 augustus 2010, 21:15:11 »
Wat is atta?
Als ik dat vertel is het geen raden meer. Dit is een extra hint, eigenlijk, maar je raadt ook al twee keer nu.

Rotimeel?

atta is toch een soort rijstmeel uit India?
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Kookvragen
« Reactie #3361 Gepost op: 14 augustus 2010, 00:13:54 »
natuurlijk
Hallo! Alsof het dinsdag was ofzo.
Tsk.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3362 Gepost op: 14 augustus 2010, 03:12:39 »
natuurlijk
Hallo! Alsof het dinsdag was ofzo.
Tsk.
Moet je weer even laten merken dat je een tijdje een jaartje ouder bent dan ik? Niet al mijn ballonnetjes hoeven doorgeprikt hoor. Het is namelijk natuurlijk niet omdat dinsdag currydag is, maar ik de currykoning ben. Was.

Nou ja, jeweetwel, knoflookteentje vamme.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3363 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:11:55 »
Ik wil voor morgen een cake ter ere van mijn zoontje zijn half jaar verjaardag maken :D
En ik wil er een borstvoedingscake van maken, gewoon voor de lol en omdat ik best trots ben dat ik al een half jaar BV geef :D
Nou heb ik 2 van die ronde Luminarc Cocoon schalen en ik kan op het web nergens ontdekken of ze ook in de oven kunnen. De magnetron zou wel kunnen.
Heeft iemand hier een recept voor cake uit de magnetron?? Of vraag ik nou iets waardoor ik door de smaakpolitie gegeseld zal worden? :-[
Ja, en dan maak ik dus 2 half-ronde cakes. Ik ga deze bekleden met roze marsepein, maak er van chocolade tepels op en versieren het met frutsels ;D ;D
Zien jullie het voor je? ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Kiwi

Re: Kookvragen
« Reactie #3364 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:20:56 »
Ik zie het helemaal voor me, ik vind het alleen meer iets wat je op een vrijgezellenfeest zou verwachten. :P
Toen je 'borstboedingcake' schreef moest ik trouwens meteen denken aan iemand die ik ken, en die tegenwoordig zelfs kookt met haar eigen melk (voor haar kind, wat nu een maand of negen is).

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3365 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:27:57 »
Ik zie het helemaal voor me, ik vind het alleen meer iets wat je op een vrijgezellenfeest zou verwachten. :P
Toen je 'borstboedingcake' schreef moest ik trouwens meteen denken aan iemand die ik ken, en die tegenwoordig zelfs kookt met haar eigen melk (voor haar kind, wat nu een maand of negen is).

Hahaha, ja voor een vrijgezellenfeest. Kijk, nu ga ik heel geemancipeerd en pro-borstvoeding reageren, dat is wel een probleempje in de huidige maatschappij: borsten worden als "lustobjecten" gezien. Terwijl het eigenlijk puur voor het voeden is bedoelt. En, nou ja, Onze Lieve Heer is natuurlijk ook niet voor niks een man ;D
Brengt mij op de volgende vraag: waarom hebben mannen eigenlijk tepels??
Gaan mannen ook ooit hun kinderen nog voeden?? ???
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Kiwi

Re: Kookvragen
« Reactie #3366 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:34:11 »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #3367 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:42:57 »
Knagende vragen+ tepels  ::)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #3368 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:46:37 »
Op de website van de BBC of BBC Good Food vind je wel recepten voor steamed puddings die in de magnetron kunnen, dat zijn geen puddingen maar cakes.
(en op het woord borstvoedingscake heeft Google geen enkele hit!)
This is between me and the vegetable!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3369 Gepost op: 14 augustus 2010, 17:04:39 »
Heeey, wat een prachtig staaltje evolutie-uitleg! :D Nu snap ik het....
Heb overigens net een behoorlijk lekkere magnetroncake volgens dit recept gemaakt!
In 5 min. klaar en nu al de helft op ;D
Hier een aantal afbeeldingen van een borstvoedingstaart
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3370 Gepost op: 14 augustus 2010, 20:09:52 »
Gaan mannen ook ooit hun kinderen nog voeden?? ???
Dat deden wij door de kost te verdienen!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #3371 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:28:34 »
Geweldig! Heb je er foto's van gemaakt??


Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Kookvragen
« Reactie #3372 Gepost op: 15 augustus 2010, 00:13:43 »
Doet me denken aan deze cupcakes. Kwam ze een paar maanden terug toevallig ergens tegen op internet.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #3373 Gepost op: 15 augustus 2010, 00:17:17 »
Doet me denken aan deze cupcakes. Kwam ze een paar maanden terug toevallig ergens tegen op internet.

Ik moest er ook aan denken, moedermelk is harstikke vet toch, daar moet boter van te maken zijn. Zou daar een markt voor zijn?
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3374 Gepost op: 15 augustus 2010, 00:46:49 »
Doet me denken aan deze cupcakes. Kwam ze een paar maanden terug toevallig ergens tegen op internet.

Ik moest er ook aan denken, moedermelk is harstikke vet toch, daar moet boter van te maken zijn. Zou daar een markt voor zijn?
Ehm. Ja.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3375 Gepost op: 15 augustus 2010, 12:17:32 »
Ik zoek iets om te doen met venkel dat niet de bietenvenkelrisotto of de bietenvenkelpreicurry is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #3376 Gepost op: 15 augustus 2010, 12:27:44 »
Ik zoek iets om te doen met venkel dat niet de bietenvenkelrisotto of de bietenvenkelpreicurry is.

Venkel gestoofd in wijn
Venkel met een kaassausje
Gegrilde venkel met andere gegrillde groenten
Venkel in de lasagna
Venkelsoep met witte wijn
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3377 Gepost op: 15 augustus 2010, 12:38:48 »
Ik heb een pastamachine die nog staat te wachten om ontwijd te worden, dus de lasagna spreekt me wel aan. De rest is niet van dat Christiaan-eten. Lasagna dus. Maar ja, hoe dan? Kijk, je kan de venkel wel overal in mikken, maar hoe komt ie een beetje tot zijn recht? Wat voor andere groente dr bij in, en misschien een kaassuggestie?
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2010, 12:42:31 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #3378 Gepost op: 15 augustus 2010, 12:52:22 »
Ik heb een pastamachine die nog staat te wachten om ontwijd te worden, dus de lasagna spreekt me wel aan. De rest is niet van dat Christiaan-eten. Lasagna dus. Maar ja, hoe dan? Kijk, je kan de venkel wel overal in mikken, maar hoe komt ie een beetje tot zijn recht? Wat voor andere groente dr bij in, en misschien een kaassuggestie?

Ik zou em combineren met prei. Ik zou een kaassaus maken met ook witte wijn en knoflook erin. Misschien een beetje belegen kaas. Er zijn ook mensen die blauwe kaas lekker vinden met venkel. En wat rozemarijn en oregano, maar ja, zo kun je overal wel oregano in gaan doen  :P
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #3379 Gepost op: 15 augustus 2010, 13:13:26 »
Ik heb een pastamachine die nog staat te wachten om ontwijd te worden, dus de lasagna spreekt me wel aan. De rest is niet van dat Christiaan-eten. Lasagna dus. Maar ja, hoe dan? Kijk, je kan de venkel wel overal in mikken, maar hoe komt ie een beetje tot zijn recht? Wat voor andere groente dr bij in, en misschien een kaassuggestie?

Ik zou em combineren met prei. Ik zou een kaassaus maken met ook witte wijn en knoflook erin. Misschien een beetje belegen kaas. Er zijn ook mensen die blauwe kaas lekker vinden met venkel. En wat rozemarijn en oregano, maar ja, zo kun je overal wel oregano in gaan doen  :P
Is oregano nu eigenlijk niet hipper dan provinciaalse kruiden en basilicum?

Heb ook niet zo veel ervaring met kaassausjes. Baseren op bechamel of... hoe? En hoe zorg je dat dat niet te dik en zwaar wordt zodat het een beetje blijft passen bij die groene groentes?

Enneh, zijn er supermarkten waar je pastabloem kan kopen?
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2010, 13:21:49 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.