Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2740 Gepost op: 02 oktober 2009, 09:16:03 »
Bijzondere combinatie, maar wordt zeker een keer getest.

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2741 Gepost op: 02 oktober 2009, 11:19:59 »
Ik heb ze weleens in een ethiopische stoof gebruikt, als je dat recept wilt hebben, hoor ik het wel :)

Ik weet niet of dat voor mij bedoeld was (waarschijnlijk niet :P), maar ik wil het recept wel graag hebben. :D

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2742 Gepost op: 02 oktober 2009, 21:22:17 »
Iemand nog een goed recept voor courgettesoep? Ik heb een hele grote mooie courgette van Greet gekregen die het goed zou doen in een soepje. Heb ook wel een basic recept, maar misschien dat jullie een manier hebben om hem op te leuken?

Mijn moeke maakte ooit erg lekkere courgettesoep met mosterd, en sindsdien doe ik dat er ook bijna standaard in.

ik sprak laatst iemand die altijd appelmoes door de tomatensoep deed om het te zoeten...  :-\
Za Zemiata!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2743 Gepost op: 02 oktober 2009, 21:24:20 »
Iemand nog een goed recept voor courgettesoep? Ik heb een hele grote mooie courgette van Greet gekregen die het goed zou doen in een soepje. Heb ook wel een basic recept, maar misschien dat jullie een manier hebben om hem op te leuken?

Mijn moeke maakte ooit erg lekkere courgettesoep met mosterd, en sindsdien doe ik dat er ook bijna standaard in.

ik sprak laatst iemand die altijd appelmoes door de tomatensoep deed om het te zoeten...  :-\
Weet je, ik vind het allebei niet vreemd.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2744 Gepost op: 02 oktober 2009, 22:22:21 »
Appelmoes door de tomatensoep schijnt iets Chinees te zijn.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2745 Gepost op: 02 oktober 2009, 23:04:58 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2746 Gepost op: 03 oktober 2009, 08:41:16 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?

Willen met een soufflee achtig iets met een smaakvolle kaas, ei, paprika, lenteui, rode peper
Of vullen met een biryani en in de oven garen
Iets met abrikozen de middenoosterse kant op kan ook maar daar was je geloof ik tegen, abrikozen.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2747 Gepost op: 03 oktober 2009, 10:29:27 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?

Willen met een soufflee achtig iets met een smaakvolle kaas, ei, paprika, lenteui, rode peper
Of vullen met een biryani en in de oven garen
Iets met abrikozen de middenoosterse kant op kan ook maar daar was je geloof ik tegen, abrikozen.
Nee echt heel heel klein. Vullen met een biryani, dan zou ik er als grote eter zeker 3 moeten maken.

Hmmm, vullen is wel zo ongeveer de enige optie he? Ik denk dat ie wel massief zal zijn, misschien een heel klein onontwikkeld centrum met een paar zaadjes.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2748 Gepost op: 03 oktober 2009, 23:10:00 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?

Heb ooit lang geleden dit recept op Life & cooking gezien en was meteen verknocht. Zo zo lekker.
Wordt mn eerste recept in mn nieuwe huis, als ik weer een normale oven heb!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2749 Gepost op: 04 oktober 2009, 14:26:41 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?

Willen met een soufflee achtig iets met een smaakvolle kaas, ei, paprika, lenteui, rode peper
Of vullen met een biryani en in de oven garen
Iets met abrikozen de middenoosterse kant op kan ook maar daar was je geloof ik tegen, abrikozen.
Nee echt heel heel klein. Vullen met een biryani, dan zou ik er als grote eter zeker 3 moeten maken.

Hmmm, vullen is wel zo ongeveer de enige optie he? Ik denk dat ie wel massief zal zijn, misschien een heel klein onontwikkeld centrum met een paar zaadjes.

Dan moet je er los wat vullig bij en nog een groene salade met kidneyboontjes ofzo.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2750 Gepost op: 04 oktober 2009, 14:30:56 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?

Willen met een soufflee achtig iets met een smaakvolle kaas, ei, paprika, lenteui, rode peper
Of vullen met een biryani en in de oven garen
Iets met abrikozen de middenoosterse kant op kan ook maar daar was je geloof ik tegen, abrikozen.
Nee echt heel heel klein. Vullen met een biryani, dan zou ik er als grote eter zeker 3 moeten maken.

Hmmm, vullen is wel zo ongeveer de enige optie he? Ik denk dat ie wel massief zal zijn, misschien een heel klein onontwikkeld centrum met een paar zaadjes.

Dan moet je er los wat vullig bij en nog een groene salade met kidneyboontjes ofzo.
Duidelijk iets voor een dag dat ik in een schattige bui ben.

Kom maar op met die opmerkingen over Sint-Juttemis
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2751 Gepost op: 04 oktober 2009, 14:33:47 »
Zo zijn wij niet, dat weet je.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2752 Gepost op: 04 oktober 2009, 20:08:19 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?

Heb ooit lang geleden dit recept op Life & cooking gezien en was meteen verknocht. Zo zo lekker.
Wordt mn eerste recept in mn nieuwe huis, als ik weer een normale oven heb!
Hmmm, daarvoor moet ie toch in stukken, nee dus.

Bovendien vraag ik me toch af, de combinatie paddestoelen-pompoen. Werkt dat echt wel? En ook: dressing met honing. Ik weet dat het in is, maar is het toepasselijk in dit geval?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re: Kookvragen
« Reactie #2753 Gepost op: 04 oktober 2009, 20:47:56 »
heerlijk met de kleine oranje pompoen is een hartige pompoentaart: taartdeeg, stukken pompoen met prei bakken, laten afkoelen, mengen met 2 eitjes en wat kaas, kaas erover en 45 min. in de oven. Verder natuurlijk ook heerlijk als vulling voor verse ravioli.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2754 Gepost op: 04 oktober 2009, 21:09:20 »
Ik heb nog een flinke courgette liggen, en daar wil ik wel soep van maken. Nou verwacht ik dat dat een vrij dun soepje wordt als ik er niet wat aan doe, maar ik heb niet zo'n zin in room of kaas door de soep. Iemand ideeen voor een oplossing?

Wat denkt men van courgettesoep met rijst en avgolemono?
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2009, 21:14:52 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2755 Gepost op: 05 oktober 2009, 00:05:08 »
Ugh soep met rijst.
Je kunt er dan beter brood doorheen mikken. Maar wat is er mis met een dunne soep? Is wel lekker juist. Wat witte wijn en munt erdoor is ook niet verkeerd bij courgettesoep.
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2756 Gepost op: 05 oktober 2009, 00:16:07 »
Ik heb een klein pompoentje gekregen. Een echte oranje, maar dan zo groot als een appel of een tomaat.

Dat is natuurlijk zonde om in de soep te gooien, die wil je heel gebruiken. Heeft iemand suggesties?

Heb ooit lang geleden dit recept op Life & cooking gezien en was meteen verknocht. Zo zo lekker.
Wordt mn eerste recept in mn nieuwe huis, als ik weer een normale oven heb!
Hmmm, daarvoor moet ie toch in stukken, nee dus.

Bovendien vraag ik me toch af, de combinatie paddestoelen-pompoen. Werkt dat echt wel? En ook: dressing met honing. Ik weet dat het in is, maar is het toepasselijk in dit geval?

'In' weet ik niks van, dit is ook een recept van 2 jaar geleden. Ben normaal niet zo van de zoete dus kan me je huiverigheid wel voorstellen, maar vond dit echt heel lekker. Ik had wel eea aangepast, maar zou zo uit mn hoofd niet meer weten wat nu precies. Misschien een idee voor een andere keer.

Avgolemono? Dacht eerst echt dat je avocado en een ziekte door elkaar gehusseld had, maar google kent het ook. Hoe kom je toch aan al die vreemde namen en recepten?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2757 Gepost op: 05 oktober 2009, 15:26:55 »
Ugh soep met rijst.
Je kunt er dan beter brood doorheen mikken. Maar wat is er mis met een dunne soep? Is wel lekker juist. Wat witte wijn en munt erdoor is ook niet verkeerd bij courgettesoep.
Mja, ik moet er wel op kunnen leven he, dat wil niet zo met dunne soep alleen. En ik heb niet altijd tijd voor een driegangenmenu. Maar brood, daar zal ik eens over denken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2758 Gepost op: 05 oktober 2009, 15:30:50 »
Avgolemono? Dacht eerst echt dat je avocado en een ziekte door elkaar gehusseld had, maar google kent het ook. Hoe kom je toch aan al die vreemde namen en recepten?
Ik had toevallig net een grieks kookboekje gekocht. Erg goedkope druk, dun papier, slappe kaft, soort van gestencild bijna. Naar schatting jaren 70, vertaald uit het Grieks, of samengesteld door twee Grieken. Daar stond avgolemono in.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2759 Gepost op: 05 oktober 2009, 21:18:02 »
Leuk dat je ons meteen weer wat leert.