Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2700 Gepost op: 21 september 2009, 22:00:40 »
Arrowroot kun je bij de biowinkel en toko krijgen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2701 Gepost op: 21 september 2009, 23:41:26 »
Iemand nog een goed recept voor courgettesoep? Ik heb een hele grote mooie courgette van Greet gekregen die het goed zou doen in een soepje. Heb ook wel een basic recept, maar misschien dat jullie een manier hebben om hem op te leuken?

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2702 Gepost op: 22 september 2009, 10:15:04 »
Courgette-pestosoep?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2703 Gepost op: 22 september 2009, 13:43:49 »
Is rode kaviaar vega?
Ik kwam dat tegen in een vegetarisch kookboek die ik bij de action had gekocht. Aangezien er ook een toetje met gelatine in staat, zou het me niet verbazen als het gewoon vis-eitjes zijn.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2704 Gepost op: 22 september 2009, 13:57:53 »
Bedoelen ze niet gewoon zongedroogde tomaten tapenade?

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Kookvragen
« Reactie #2705 Gepost op: 22 september 2009, 16:11:42 »
Het lijkt me sterk. Volgens mij zijn dat gewoon visseneitjes.
Nou ken ik wel iemand die zich vegetariër noemt en die vis eet, maar voor normale vegetariërs lijkt het me geen wenselijk product.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2706 Gepost op: 22 september 2009, 20:42:31 »
Er stond nog voorin vermeld: voor maaltijden zonder vlees en vis, ik eet trouwens wel kippe-ei... ???

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2707 Gepost op: 22 september 2009, 20:50:28 »
Bestaat zoiets toch niet? Zijn Surimi sticks ook niet van iets anders, dan van vis? Ff zoeken hoor...
Oh nee, is toch van vis. Ik denk dat die kaviaar toch ook echt wel van dierlijke afkomst is. Sukkelig van zo'n uitgeverij. Mailtje sturen?
Ei is trouwens wel vega. Niet geschikt voor vegan.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re: Kookvragen
« Reactie #2708 Gepost op: 22 september 2009, 21:19:21 »
Achja, ik heb een kookboek met een recept waarin parmaham voorkomt. Uit een of andere goedkope serie, duidelijk met veel liefde en aandacht gemaakt.
Meer info op de engelstalige wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Caviar

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2709 Gepost op: 23 september 2009, 00:33:32 »
Ik heb ook een (oud) vegetarisch kookboek waar af en toe een recept met gehakt of ham in voorkomt.
Moet er wel om gniffelen.
Zag er onlangs een in de winkel liggen met visrecepten er tussendoor, (zo'n boekenuitverkoop gebeuren) en dat vond ik wel heel stom.
(tegenwoordig verwacht ik scherpere redacteuren ofzo).

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re: Kookvragen
« Reactie #2710 Gepost op: 24 september 2009, 12:10:00 »
Is rode kaviaar vega?
Ik kwam dat tegen in een vegetarisch kookboek die ik bij de action had gekocht. Aangezien er ook een toetje met gelatine in staat, zou het me niet verbazen als het gewoon vis-eitjes zijn.

Noemt men zalmeitjes niet ook rode kaviaar? Dat was het geval in het restaurant waar ik vorige eeuw even gewerkt heb..
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2711 Gepost op: 25 september 2009, 21:36:26 »
Ik was gister weer even shoppen.
En nu heb ik o.a. seitan gehaald. (Seitan Supreme van het merk De Hobbit, in een soort vacuüm verpakking)
En nu leken die seitan "saucijzen" broodjes me wel heel erg interessant.

Alleen ik zag staan het seitangehakt als ingrediënt, en ik heb blokjes.
Kan ik nou gewoon de staafmixer er even opzetten of..?
Lijkt me dat het het beter kunt prakken met een vork, staafmixer zou ik niet aanraden, daar krijg je geen structuur meer in vrees ik.
Ik vind seitan veel te hard om te prakken, ik gooi het soms in het hakmolentje of keukenmachine, dan worden het mooie korrels, maar voor saucijzenbroodjes zul je er nog iets anders onder moeten mengen om het tot een vast geheel te krijgen, een ei, wat geraspte kaas, kruiden, beetje maizena...

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2712 Gepost op: 26 september 2009, 12:08:30 »
Ik was gister weer even shoppen.
En nu heb ik o.a. seitan gehaald. (Seitan Supreme van het merk De Hobbit, in een soort vacuüm verpakking)
En nu leken die seitan "saucijzen" broodjes me wel heel erg interessant.

Alleen ik zag staan het seitangehakt als ingrediënt, en ik heb blokjes.
Kan ik nou gewoon de staafmixer er even opzetten of..?
Lijkt me dat het het beter kunt prakken met een vork, staafmixer zou ik niet aanraden, daar krijg je geen structuur meer in vrees ik.

Ik vind seitan veel te hard om te prakken, ik gooi het soms in het hakmolentje of keukenmachine, dan worden het mooie korrels, maar voor saucijzenbroodjes zul je er nog iets anders onder moeten mengen om het tot een vast geheel te krijgen, een ei, wat geraspte kaas, kruiden, beetje maizena...

Keukenmachine werkte inderdaad prima. :)
Bedankt voor de tip.  :-*

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2713 Gepost op: 27 september 2009, 12:15:20 »
Ik vind seitan veel te hard om te prakken, ik gooi het soms in het hakmolentje of keukenmachine, dan worden het mooie korrels, maar voor saucijzenbroodjes zul je er nog iets anders onder moeten mengen om het tot een vast geheel te krijgen, een ei, wat geraspte kaas, kruiden, beetje maizena...

Ik had de gemalen seitan gebakken met een uitje, knoflook, tomatenpuree en speklapjeskruiden (wat ik hier ergens op het forum had gelezen :D). Toen af laten koelen, en ik kon er best (voor heel kort :P) een soort rolletjes van maken en op een plakje bladerdeeg leggen. Ik hoefde er dus niks onder te mengen. En ze waren erg geslaagd. :D Ook mijn bezoek heeft genoten, en vond dat ik met Koninginnedag buiten moest gaan staan om die dingen te verkopen. LOL


Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2715 Gepost op: 27 september 2009, 20:56:06 »
Ik zou wel alleen jonge blaadjes gebruiken. Anders is het volgens mij bitter en taai.

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2716 Gepost op: 28 september 2009, 09:51:55 »
Weet iemand een lekker recept voor een champignonspread?
En gaat dat überhaupt wel, paddo's in de keukenmachine?  ???

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re: Kookvragen
« Reactie #2717 Gepost op: 28 september 2009, 11:56:44 »
http://wereldserecepten.fam-landzaat.nl/recept.php?recipeid=3828 Ik heb ooit iets soortgelijks gemaakt, je moet alleen inderdaad oppassen dat de paddestoelen niet te fijn worden gemalen in de keukenmachine. Misschien kun je ze beter fijnhakken met een keukenmes ofzo..
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2718 Gepost op: 28 september 2009, 14:53:01 »
http://wereldserecepten.fam-landzaat.nl/recept.php?recipeid=3828 Ik heb ooit iets soortgelijks gemaakt, je moet alleen inderdaad oppassen dat de paddestoelen niet te fijn worden gemalen in de keukenmachine. Misschien kun je ze beter fijnhakken met een keukenmes ofzo..


Hey, dank je wel. :)
Die ziet er smakelijk uit.
Alleen de olijven laat ik er uit, want olijven vind ik smerig. :D

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Kookvragen
« Reactie #2719 Gepost op: 29 september 2009, 21:48:06 »
Volgens mij had Sam ooit een tip voor een veganistische pastasaus met champignons ofzo. Weet iemand waar ik het over had en het wel te vinden? ;)