Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2180 Gepost op: 04 januari 2009, 20:21:47 »
Hmmm... en de bak was ook echt goed bevroren?

Bij mij wordt het ook niet altijd heel hard hoor. Maar op zich is een uur wel erg lang, bij mij begint de boel alweer zacht te worden na 25 a 30 minuten in de machine.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #2181 Gepost op: 04 januari 2009, 20:43:42 »
De bak past niet in de vriezer hoor, dat is niet de bedoeling. Het ijs element had meer dan 24 uur in de vriezer gelegen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2182 Gepost op: 04 januari 2009, 21:15:45 »
Iets met de yoghurt mis? Als je yoghurt laat draaien wordt een mengsel soms mega vloeibaar?
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2183 Gepost op: 04 januari 2009, 21:18:03 »
Ik heb vandaag een ongekookte biet gekocht, want ik weet dat mijn schoonmoeder er iets mee wist.
Ik hou je op de hoogte!

hier komt het, alleen in recept 1 zit oorspronkelijk ook 0ntb1jtsp3k, ik denk dat je dat gewoon kan weglaten met al die boter, maar dat soort dingen heb ik verder geen verstand van:

bietjes (schilletje eraf)
1 blokjes, in pan met boter stoven, sjalotje, bruine suiker, azijn, zout, 20 minuten, klaar.

2 rauwe bietensla, geraspt met zure room

3 plakken ½ cm op grillplaat, vinegraitte.

4 met mierikswortel (potje of vers), rauw, chipdun, met geraspte mierikswortel*.

5 elisabeth david: piment goed met bietjes (all spice)


*rauw houden

alle credits voor mijn schoonvader trouwens  :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2184 Gepost op: 04 januari 2009, 21:25:05 »
De bak past niet in de vriezer hoor, dat is niet de bedoeling. Het ijs element had meer dan 24 uur in de vriezer gelegen.

Die bedoel ik ook :P.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #2185 Gepost op: 05 januari 2009, 10:52:47 »
Iets met de yoghurt mis? Als je yoghurt laat draaien wordt een mengsel soms mega vloeibaar?

Wat die dag gekochte yoghurt. En het vocht was eruit, want het was hangop geworden.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2186 Gepost op: 05 januari 2009, 11:16:03 »
Maar was het na 25 min. in de machine wel goed of heb je tussendoor niet gecheckt?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #2187 Gepost op: 05 januari 2009, 12:01:07 »
Het is nooit goed geweest..

Esther

Re: Kookvragen
« Reactie #2188 Gepost op: 05 januari 2009, 15:23:57 »
Ik heb 2 pakken ah risotto rijst gekregen. (https://webwinkel.ah.nl/main/products/informatie.jsp?catacode=AH&itemno=124193)

Ik vind risotto erg lekker, maar hoe ik het kan combineren (gezond), vind ik erg moeilijk.
Iemand recepten tips? :)Dankje!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2189 Gepost op: 05 januari 2009, 15:26:16 »
Ik heb 2 pakken ah risotto rijst gekregen. (https://webwinkel.ah.nl/main/products/informatie.jsp?catacode=AH&itemno=124193)

Ik vind risotto erg lekker, maar hoe ik het kan combineren (gezond), vind ik erg moeilijk.
Iemand recepten tips? :)Dankje!

Tadaaaa: http://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=5491.0 ! Eet smakelijk!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2190 Gepost op: 05 januari 2009, 20:49:30 »
Iets met de yoghurt mis? Als je yoghurt laat draaien wordt een mengsel soms mega vloeibaar?

Wat die dag gekochte yoghurt. En het vocht was eruit, want het was hangop geworden.

Nee ik bedoel niet mis qua bedorven. Maar yoghurt vindt roeren soms naar. Of hangop dat ook vindt weet ik niet.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2191 Gepost op: 05 januari 2009, 20:51:41 »
Ik had hetzelfde met kerstmis, met mijn poging tot Turkse yoghurt-sinaasappelijs. Ik had de yoghurt niet opgehangen, maar Turkse yoghurt is zowiezo al dik. En inderdaad, het werd niet hard. Ik hem mijn ouders wijsgemaakt dat kledderig ijs dé trend voor 2009 is. Ze geloofden het niet.
This is between me and the vegetable!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Kookvragen
« Reactie #2192 Gepost op: 05 januari 2009, 21:02:52 »
Ik had hetzelfde met kerstmis, met mijn poging tot Turkse yoghurt-sinaasappelijs. Ik had de yoghurt niet opgehangen, maar Turkse yoghurt is zowiezo al dik. En inderdaad, het werd niet hard. Ik hem mijn ouders wijsgemaakt dat kledderig ijs dé trend voor 2009 is. Ze geloofden het niet.
:heehee: Die komt op mijn lijstje excuustruusen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2193 Gepost op: 05 januari 2009, 21:18:56 »
Verder houd ik een vrij groot stuk over wat niet meer te snijden is, tenminste niet mbh de houder (weet even de correcte naam niet). Heeft er iemand nog handige tips voor het gebruik van dit apparaat zodat ik een minder groot restje overhoud?
Nee, behalve het restje een slag draaien en accepteren dat je plakjes niet allemaal gelijkvormig worden. Maar kijk alsjeblieft uit! Ik trek nog steeds elke keer als ik aan een mandoline denk, instinctief mijn vingers in...
Citaat
Verder heb ik in mijn groentetasje ongekookte bieten gekregen. Kan ik die zo (rauw) in de oven roosteren of wordt dat niet gaar? En is het uberhaupt wel lekker, geroosterde bieten?
Ja, twee keer ja. Roosteren duurt zeker een uur of anderhalf. Erg lekker met geroosterde bieten!
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2194 Gepost op: 05 januari 2009, 21:25:09 »
Hmm bedankt voor de tips, klinkt heel lekker allemaal. Zodra mijn smaak weer functioneert ga ik iets proberen.
Ik houd alleen niet zo van dille maar misschien moet ik het gewoon weer eens proberen.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2009, 21:32:55 door Marla »

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2195 Gepost op: 05 januari 2009, 22:27:19 »
Hmm bedankt voor de tips, klinkt heel lekker allemaal. Zodra mijn smaak weer functioneert ga ik iets proberen.
Ik houd alleen niet zo van dille maar misschien moet ik het gewoon weer eens proberen.
Ik had op mijn gegrilde bieten alleen maar olie, azijn, peper en zout gedaan. Ik vond ze alleen nog een beetje hard, niet helemaal gaar denk ik ... Ach ja, rax food is de trend, dacht ik maar.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2196 Gepost op: 05 januari 2009, 22:27:44 »
Hmm bedankt voor de tips, klinkt heel lekker allemaal. Zodra mijn smaak weer functioneert ga ik iets proberen.
Ik houd alleen niet zo van dille maar misschien moet ik het gewoon weer eens proberen.

Met munt kan ook of met citroenschilletjes.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2197 Gepost op: 05 januari 2009, 22:28:25 »
Ik had hetzelfde met kerstmis, met mijn poging tot Turkse yoghurt-sinaasappelijs. Ik had de yoghurt niet opgehangen, maar Turkse yoghurt is zowiezo al dik. En inderdaad, het werd niet hard. Ik hem mijn ouders wijsgemaakt dat kledderig ijs dé trend voor 2009 is. Ze geloofden het niet.

Heel plakkerig ijs wel (of misschien wordt dat 2010). In Engeland kennen ze t al (en daar is het dus weer uit t middenoosten overgewaaid).
,,,,فلافل

Esther

Re: Kookvragen
« Reactie #2198 Gepost op: 07 januari 2009, 11:41:22 »
Ik heb 2 pakken ah risotto rijst gekregen. (https://webwinkel.ah.nl/main/products/informatie.jsp?catacode=AH&itemno=124193)

Ik vind risotto erg lekker, maar hoe ik het kan combineren (gezond), vind ik erg moeilijk.
Iemand recepten tips? :)Dankje!

Tadaaaa: http://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=5491.0 ! Eet smakelijk!

dankje, vanavond eet ik risotto, met inspiratie uit het topic :)!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #2199 Gepost op: 07 januari 2009, 14:01:53 »
Ik heb sinds gisteravond al trek in kruidenboter. Ik moet daar maar eens aan toegeven, want ik heb ook nog lekkere ciabatta in de vriezer.
Maar er moet natuurlijk wel een volledige maaltijd op tafel komen, dus wat ga ik er bij maken?