Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2120 Gepost op: 23 november 2008, 11:49:26 »
Maar dit is al weer bijna 700, dat klinkt alweer normaler.
(En ikzelf hou het ook nooit bij 80 gram pasta pp)
Deze is wat hoog ja, want ik koop geen magere brie ;) En olijfjes. Wij eten zelfs maar 150 gram pasta met z'n tweeën tegenwoordig.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2121 Gepost op: 23 november 2008, 19:08:03 »
Ik heb vandaag een literpak kokosmelk aangebroken. Hoe bewaar ik de rest? Is het oneindig lang houdbaar in de koelkast, kan ik het invriezen of moet ik nu snel nog een toepassing voor driekwart liter kokosmelk bedenken?
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #2122 Gepost op: 23 november 2008, 20:01:05 »
Volgens mij is kokosmelk niet zo lang houdbaar. Invriezen gaat wel als het in een gerecht verwerkt zit. Misschien de fabrikant even mailen?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2123 Gepost op: 23 november 2008, 20:15:02 »
Een beetje rondgoogelen leert dat je kokosmelk waarschijnlijk wel kunt invriezen. Ik ga het dus maar gewoon doen.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2124 Gepost op: 24 november 2008, 15:08:37 »
Wij eten zelfs maar 150 gram pasta met z'n tweeën tegenwoordig.

 :o

Ik durf niet meer te zeggen hoeveel pasta ik normaal naar binnen werk. :bloos:

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Kookvragen
« Reactie #2125 Gepost op: 24 november 2008, 15:22:07 »
Als we prefab pasta eten ongeveer 125 g pp.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2126 Gepost op: 24 november 2008, 18:03:59 »
Wij eten zelfs maar 150 gram pasta met z'n tweeën tegenwoordig.

 :o

Ik durf niet meer te zeggen hoeveel pasta ik normaal naar binnen werk. :bloos:
jawel joh, vergeet niet dat ik ook nog 5 a 6 boterhammen eet over de dag heen. Mijn A. eet inderdaad weinig, maar heeft heel weinig lichaamsbeweging.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2127 Gepost op: 24 november 2008, 22:29:12 »
Waarom hebben ronde bakvormen met een vaste bodem vaak zo'n diepere rand? (Wacht even, ik ga er een plaatje van zoeken) deze hebben het. Je ziet het niet zo heel goed, maar ik bedoel dus dat de bodem aan de rand van het vormpje iets dieper ligt.

Ik heb het idee dat dat alleen maar onhandig is, omdat je dan zeker weet dat je je baksel niet uit het vormpje krijgt. Maar waar is het goed voor?

Ik heb hier een duidelijker plaatje gevonden. Snapt iemand nu wat ik bedoel? En waar die rand voor is?
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2128 Gepost op: 24 november 2008, 22:47:28 »
Waarom hebben ronde bakvormen met een vaste bodem vaak zo'n diepere rand? (Wacht even, ik ga er een plaatje van zoeken) deze hebben het. Je ziet het niet zo heel goed, maar ik bedoel dus dat de bodem aan de rand van het vormpje iets dieper ligt.

Ik heb het idee dat dat alleen maar onhandig is, omdat je dan zeker weet dat je je baksel niet uit het vormpje krijgt. Maar waar is het goed voor?

Ik heb hier een duidelijker plaatje gevonden. Snapt iemand nu wat ik bedoel? En waar die rand voor is?
opdat de fruitgelei er niet afdruipt?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #2129 Gepost op: 24 november 2008, 22:49:07 »
Waarom hebben ronde bakvormen met een vaste bodem vaak zo'n diepere rand? (Wacht even, ik ga er een plaatje van zoeken) deze hebben het. Je ziet het niet zo heel goed, maar ik bedoel dus dat de bodem aan de rand van het vormpje iets dieper ligt.

Ik heb het idee dat dat alleen maar onhandig is, omdat je dan zeker weet dat je je baksel niet uit het vormpje krijgt. Maar waar is het goed voor?

Ik heb hier een duidelijker plaatje gevonden. Snapt iemand nu wat ik bedoel? En waar die rand voor is?
Dat is een vorm voor een taartbodem. De richel wordt een opstaand randje zodat je daar (kersen)vulling in kan doen. Je bakt de bodem op zijn kop.

Je kan ook van die bodems kant en klaar kopen in de winkel.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2130 Gepost op: 24 november 2008, 22:55:52 »
Dat zei Joske ook, en dat vond ik zo raar, omdat de onderrand (die dan dus de opstaande rand wordt) veel minder diep/hoog is dan de bodem. Maar misschien heb ik de juiste soort taart gewoon nog nooit gezien...

Ja, wacht, google-die-google, jullie hebben allemaal gelijk. Nooit eerder gezien!
This is between me and the vegetable!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re: Kookvragen
« Reactie #2131 Gepost op: 25 november 2008, 13:49:33 »
aan die foto te zien best wel de moeite!
-honger-

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2132 Gepost op: 05 december 2008, 08:13:44 »
Ik ben het brood van de bakker zat en wil zelf een brood gaan bakken. Nou leek het mij handig, om met zo'n pakje te beginnen. Zijn er aan- of afraders?
Kan het in een silicone cakeblik?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

MMM

Re: Kookvragen
« Reactie #2133 Gepost op: 05 december 2008, 11:00:44 »
Ik ben het brood van de bakker zat en wil zelf een brood gaan bakken. Nou leek het mij handig, om met zo'n pakje te beginnen. Zijn er aan- of afraders?
Kan het in een silicone cakeblik?

het kan wel in een silicone cakeblik maar dan mis je na het bakken het knapperige korstje. wat ik zelf graag doe is het brooddeeg eerst tot een lap uittrekken, vervolgens oprollen en dan direct op de bakplaat bakken.

zo een pakje is inderdaad handig om mee te beginnen, je kan het ook goed als basis gebruiken en dan zelf ingrediënten toevoegen. een van mijn favoriete recepten is een pak waldkornbroodmix en dan 1 dl water door olijfolie te vervangen en er stukjes olijven, zongedroogde tomaatjes, knoflook en een gesnipperd uitje aan toe te voegen.

wat je overigens wel vaak merkt bij kant en klaar pakken is het gebrek aan zout, een half theelepeltje daarvan erin kan meestal geen kwaad.


Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2134 Gepost op: 05 december 2008, 12:18:03 »
Dank je wel!
Nu maar even snel wentelteefjes ervan maken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2135 Gepost op: 08 december 2008, 19:05:22 »
Op hoeveel graden en hoe lang doen jullie groenten roosteren in de oven? Ik doe het wel eens volgens recept maar als ik dan ga kijken is de groente nog lang niet gaar. Aardappelen duren al helemaal een eeuwigheid! Ik vraag me af of mijn oven niet goed is of ik gewoon de verkeerde recepten uitzoek.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2136 Gepost op: 08 december 2008, 19:16:50 »
Aardappelen moeten volgens mij zeker op 200 graden, iig wel als ik ze 'en papillot' maak (dus gewikkeld in een papiertje) en dan duurt het nog altijd een klein uur.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #2137 Gepost op: 08 december 2008, 19:42:53 »
Aardappel doen er een eeuwigheid over.
Pompoenstukken en paprika en courgette is na 35 minuten op 200 graden ok.
,,,,فلافل

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2138 Gepost op: 09 december 2008, 15:31:21 »
Normaal laat ik de kikkererwten snachts weken, maar nu dus eens niet. Komt er getikt uit mijn kikkererwten ??? is dat normaal of kan ik me verwachten aan een kikkererwtenaanslag :iek:

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re: Kookvragen
« Reactie #2139 Gepost op: 09 december 2008, 19:03:40 »
kikkererwtenpopcorn  ;D