Ah, maar gewoon een ei erdoorheen klussen is dus ook een optie? Ik maak het niet zelf, dus dan kan dat eventueel ook.
Anyway, thanx voor het meedenken!
Ik heb geloof ik ergens wel een veganne recept voor linzenkofte, maar weet zo even niet waar. Heb je het snel nodig?
Even snel googelen levert ddit op, daar doen ze er helemaal niets extra's doorheen.
Even een zeer late reactie van mijn zijde:
Kofte van Mercimek (linzen dus):
Ingredienten:
250 gr linzen
200 gr extra fijne bulgur
2 uien
3 bosuien
2 a 3 spitse paprika's
4 teentjes knoflook
1/2 bosje peterselie
1/4 glas olie
gedroogde dille, munt en zout
(Met salca:
2 a 3 el tomatenpuree
1 el sambal)
Werkwijze:
Was de linzen. Doe ze vervolgens in een pan en voeg water toe tot 1 vingerbreed erboven. Laat deze geheel gaar koken en zet het vuur uit. Voeg de bulgur toe en laat met de deksel erop wachten tot het geheel is afgekoeld.
Snipper de ui en knoflook en snijdt de paprika in kleine blokjes. Doe in een steelpannetje wat olie en fruit hierin de ui, paprika en knoflook. Doe de droge kruiden er ook in. (Als je graag rode kofte wilt met tomatenpuree, voeg deze dan nu toe en bak het op.)
Snijd de peterselie en bosui fijn.
Doe nu de gefruitte groenten en groene groenten bij de linzen en meng dit geheel goed doe. Het makkelijkst gaat dit met je handen.
Neem nu een mooie schaal en leg hierop gewassen blaadjes sla. Maak van het mengsel mooie koftes en leg deze op elkaar op de schaal.
---------------------------
Voor koftes gebruik je niet de normale bekende bulghur maar de extra fijne. Die heet ook koftelik = voor kofte... Nog fijner eigenlijk dan couscous.