Boter gaat goed, dat kan ik zonder pardon hebben. Rode bessen kan net wel, net niet met verjaardag, ik vind ze alleen snel te zuur (ze moeten van de markt komen ipv eigen tuin). Zo'n schuimtaart klinkt wel erg leuk, maar ik heb nog nooit zo'n grote schuimtaart gemaakt
(ik kom niet verder dan kleine schuimpjes). Kan ik dat wel zeg een dag van te voren maken? Op de dag zelf heb ik de hele dag door visite.
Boterkoek vind ik geen verjaardagseten, maar een tussendoortje. Perentaart is wel leuk. Ik vind gewone sojamelk niet lekker, dat smaakt zo naar karton. Als ik het drink, is dat een gezoete versie met een (chemisch) smaakje, om het karton weg te halen. Rijstmelk krijg ik wel weg, maar dat heeft net te weinig vet (of eiwit) voor een pudding of custard; het is waterig.
Bevroren fruit werkt niet op een custardtaart. Dat is namelijk bevroren geweest en daardoor gaan de celwanden kapot. Als het ontdooid, zal het teveel uitlopen. Dan kan ik er beter na afkoelen vers fruit op doen, met eventueel abrikozengelei.
Ik heb trouwens al wel geblancheerde (zonder velletje) amandelen in huis en ook nog een zak kastanjemeel.
Ik heb wel eens voor mn zus een witte chocotaart gemaakt, idd met gereduceerde hoeveelheden suiker (en zelf gemalen kardemom). Hij was wel met gelatine, maar ik heb ook een recept voor zonder gelatine. Ik vond de taart te machtig en te witte choco.
@Bast:
zelf versieren liever niet. Ik hou niet zo van poetsen en ik zie dat geheid verkeerd gaan. Ik wil het gewoon uit de koelkast kunnen trekken en in de keuken op temperatuur laten komen en dan aansnijden en serveren.
Als er wat overblijft, zal ik proberen het voor je te bewaren.