Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2920 Gepost op: 26 november 2009, 16:48:40 »
citroensap met poedersuiker!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re: Kookvragen
« Reactie #2921 Gepost op: 27 november 2009, 08:19:11 »
Ehm ja...maar volgens mij is royal icing meer praktisch, wat betreft opspuiten enz. Boterglazuur wordt niet hard natuurlijk?
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2922 Gepost op: 27 november 2009, 08:26:35 »
Dat wordt idd niet hard volgens mij. Ik dacht meteen aan een mascarpone citroen poedersuiker glazuur, maar dat blijft ook een beetje sticky
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2923 Gepost op: 27 november 2009, 22:46:56 »
Voor mijn surprise moet ik een tulbandcake opleuken met glazuur. Welke soort is daar het beste voor geschikt, wordt dus hard? En..hoe maak ik dat?
Voor glazuurvragen en bijbehorende recepten kun je het beste kwijt op deleukstetaarten.nl. Ik zou ook gokken op royal icing, het recept staat daar ook vast wel.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re: Kookvragen
« Reactie #2924 Gepost op: 29 november 2009, 15:02:32 »
Heb daar ook rondgeneusd. Eigenlijk moet ik mijn vraag anders stellen.. welke soort glazuur wordt hard. Chocolade of icing. Ik denk dat chocolade lekkerder is namelijk dus ik hoop dat die ook voldoende hard wordt :)
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Kookvragen
« Reactie #2925 Gepost op: 01 december 2009, 12:40:37 »
Chocola kan, mits goed getempereerd, mooi knapperig en glanzend worden.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2926 Gepost op: 08 december 2009, 00:05:37 »
Hoe lang kun je een geopend pak haloumi in de koelkast bewaren?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re: Kookvragen
« Reactie #2927 Gepost op: 08 december 2009, 08:59:43 »
Niet lang als je het niet luchtdicht afsluit, want droogt uit. Bij mij is het nog nooit geschimmeld, alleen gedroogd. Maar bij ons thuis ben ik niet de enige die er gek op is, dus echt lang in ijskast, ik heb het nog nooit uitgeprobeerd. ;D

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2928 Gepost op: 08 december 2009, 20:36:41 »
Met een zakje vegetable curry van de Chinese supermarkt veel te pikante groenten gemaakt, loeiheet gewoon. Maar wat doe ik nu met de rest zodat het een beetje menselijk wordt, aanlengen met wat? Cocosmelk zit er al in.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2929 Gepost op: 09 december 2009, 09:37:23 »
- meer kokosmelk
- een schepje suiker erdoor
- een klodder yoghurt ernaast
- lauw eten
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2930 Gepost op: 09 december 2009, 09:40:10 »
Bovenstaande zaken toepassen en ook meer groente/nepvlees bij de currypasta doen, dus naar verhouding een kleine portie currypasta gebruiken.
Eet bij het gerecht ook genoeg rijst/noedels, zodat je daar een beetje mee kunt blussen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2931 Gepost op: 09 december 2009, 09:44:00 »
Ik dacht een keer hier gelezen te hebben dat iemand iets over avocado-olie geschreven te hebben. Ik kan het niet meer vinden.
Wat was dat of kan iemand er nog een keer iets over zeggen?
Het lijkt me olie die je beter niet kan verhitten, maar dat zegt weinig nog weinig over verder gebruik en smaak en eventuele voedingswaarde.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2932 Gepost op: 09 december 2009, 13:10:53 »
Niet lang als je het niet luchtdicht afsluit, want droogt uit. Bij mij is het nog nooit geschimmeld, alleen gedroogd. Maar bij ons thuis ben ik niet de enige die er gek op is, dus echt lang in ijskast, ik heb het nog nooit uitgeprobeerd. ;D

Ik ga het ook maar niet uitproberen!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #2933 Gepost op: 09 december 2009, 15:46:52 »
Waarbij we wel allebei vonden dat we zelf betere bietensoep maken. Maar hee, wij zijn bietensoepsnobs (of althans, ik)...
Ik heb een heleboel bieten, dus nu ben ik wel benieuwd naar de bietensoep van Selly en Maartje. Mag ik jullie recepten?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2934 Gepost op: 09 december 2009, 17:28:45 »
Waarbij we wel allebei vonden dat we zelf betere bietensoep maken. Maar hee, wij zijn bietensoepsnobs (of althans, ik)...
Ik heb een heleboel bieten, dus nu ben ik wel benieuwd naar de bietensoep van Selly en Maartje. Mag ik jullie recepten?

Wil ik ook wel want mijn laatste zelfgemaakte bietensoep was het nou niet helemaal...

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #2935 Gepost op: 09 december 2009, 18:23:51 »
Aardappels mee laten trekken helpt ook. Geen water erbij drinken, maar iets op melk- of suikerbasis.

Avocado olie heb ik vorig jaar een keer ergens opgedoken (of was t nog langer geleden :bloos:). Alleen koud gebruikt volgens mij (te duur om mee te koken, maar da's misschien persoonlijk), maar wel lekker. Voedingswaarde geen idee. Heeft de Natuurwinkel niet zoiets?

Zaterdag ga ik voor het eerst originele Poolse bietensoep krijgen :D Hopelijk ook het recept...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #2936 Gepost op: 09 december 2009, 19:46:33 »
Waarbij we wel allebei vonden dat we zelf betere bietensoep maken. Maar hee, wij zijn bietensoepsnobs (of althans, ik)...
Ik heb een heleboel bieten, dus nu ben ik wel benieuwd naar de bietensoep van Selly en Maartje. Mag ik jullie recepten?

Ik schil een kilo bieten en een paar aardappels (drie ofzo), snij ze in blokjes, zet ze onder water, doe er een bouillonblokje bij, laurier en een flinke scheut azijn. Koken tot het gaar is en dan de staafmixer erin.
Eten met crčme fraiche of yoghurt, dille, en stukjes komkommer of augurk. Of met adzjika, daar is het niet echt tijd voor nu, maar als je van bietensoep en pittgheid houdt, moet je het van de zomer echt een keer maken!
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2937 Gepost op: 09 december 2009, 20:00:20 »
Heeft de Natuurwinkel niet zoiets?

Genco heeft momenteel flesjes staan. Naturel en met fik.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Kookvragen
« Reactie #2938 Gepost op: 11 december 2009, 18:44:20 »
Oe, wat voor prijs?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #2939 Gepost op: 12 december 2009, 00:59:05 »
Paar euro dacht ik.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy