Citaat van: joske op 01 oktober 2007, 15:51:15Hoe lang mag je bereide gerechten bewaren in de frigo? Vanzelfsprekend heb ik die zo vlug mogelijk koel gezet. Ik heb nog soep van vorige dinsdag en couscousgroenten van woensdag.Langer dan 3 dagen zou ik zeker niet doen. Voor mij is 2 dagen het maximum. Niet alleen dat je er misschien ziek van wordt, er zit dan ook geen enkele vitamine meer in dus meer dan maagvulling is het niet.
Hoe lang mag je bereide gerechten bewaren in de frigo? Vanzelfsprekend heb ik die zo vlug mogelijk koel gezet. Ik heb nog soep van vorige dinsdag en couscousgroenten van woensdag.
Qua vorm lijkt het wel op de koolraap, maar die heeft een heel andere kleur, onze knol was echt rood.
Kun je zelfgemaakte pizzabodems invriezen? Zo ja, moet je ze dan vantevoren al even in de oven gooien? Intuïtief zou ik de bodems rechtstreeks van de deegrol naar de vriezer sturen, op elkaar gestapeld met bakpapier ertussen.
Waar kun je kaasdoek (cheese cloth, ik neem aan dat dit de vertaling is?) kopen? Of: kun je dat vervangen door een theedoek?
Als vegan kun je er hangop mee maken. (Of bijvoorbeeld tzatziki, omdat yofu zo onwijs dun is.)
En zelf pumpkin puree maken. In Amerika en Canada (waar dus de meeste van mijn recepten vandaan komen) koop je dat in blik en dan is het veel steviger dan wanneer je zelf pompoen kookt en dan pureert. Dus moet het eerst in cheese cloth uitlekken.
Citaat van: Sanja op 11 oktober 2007, 14:17:39Als vegan kun je er hangop mee maken. (Of bijvoorbeeld tzatziki, omdat yofu zo onwijs dun is.)Oh, ik vind yofu naturel juist dik! Hihi
Citaat van: Selly op 11 oktober 2007, 20:07:45Citaat van: Sanja op 11 oktober 2007, 14:17:39Als vegan kun je er hangop mee maken. (Of bijvoorbeeld tzatziki, omdat yofu zo onwijs dun is.)Oh, ik vind yofu naturel juist dik! HihiDe Provamel of de Alpro? Alpro vind ik redelijk dun altijd.