Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1160 Gepost op: 13 juni 2007, 13:48:45 »
Ik wil groenten grillen. Nu heb ik zo'n tosti/wafel/grill ijzer ding, dus daarmee moet t gaan gebeuren. Iemand ervaringen met zo'n apparaat?

Ooit eens een keer gedaan maar had erg veel last van het vocht (wat uit de groentes wilde) wat bleef hangen in dat dichtklapijzerding. Beetje waterig, rokerig gebeuren... Heb toen (voor echt heel weinig) zo'n vierkant gril-op-het-vuur-zet gietijzer met houten (zelfopzet) handvat ribbeltjes koekenpan gekocht. En dat bevalt heel goed, alleen wel even zelf omkeren  ::). En je moet wel gas/vuur hebben.  :yes: Pas dunne plakken oranje pompoen erop droog ge-grild/gaard Oe dat was lekker, leek wel chips hmmmmm
Jij em al uitgeprobeerd???

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Kookvragen
« Reactie #1161 Gepost op: 13 juni 2007, 13:54:07 »
Royal Mail hebben ze dacht ik ook bij de Makro. Moet je daar wel weer een pasje voor hebben natuurlijk.
Ik zal eens kijken. Dan hoop ik wel dat ze het in verpakkingen hebben waarmee niet meteen mijn hele koelkast vol staat na het aanbreken.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #1162 Gepost op: 13 juni 2007, 17:42:17 »
Ik wil groenten grillen. Nu heb ik zo'n tosti/wafel/grill ijzer ding, dus daarmee moet t gaan gebeuren. Iemand ervaringen met zo'n apparaat?

Ooit eens een keer gedaan maar had erg veel last van het vocht (wat uit de groentes wilde) wat bleef hangen in dat dichtklapijzerding. Beetje waterig, rokerig gebeuren... Heb toen (voor echt heel weinig) zo'n vierkant gril-op-het-vuur-zet gietijzer met houten (zelfopzet) handvat ribbeltjes koekenpan gekocht. En dat bevalt heel goed, alleen wel even zelf omkeren  ::). En je moet wel gas/vuur hebben.  :yes: Pas dunne plakken oranje pompoen erop droog ge-grild/gaard Oe dat was lekker, leek wel chips hmmmmm
Jij em al uitgeprobeerd???


Heb je er zo een die open kan blijven staan? Dan heb je dat niet...
This is between me and the vegetable!

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1163 Gepost op: 13 juni 2007, 18:03:55 »
Heb je er zo een die open kan blijven staan? Dan heb je dat niet...

Non, dichtklappen tot ie klik zegt, wel verschillende ijzers erbij.. dat dan weer wel (wafels en eh... nog wat en ribbeltjes oh ja miniboterhamvormjes=tosti's). Maar inmiddels n vleesetend gezin met veel kinderen blij mee gemaakt k*psate's en wat al niet meer ... Tosti's gaan hier ook gewoon in koekenpan en wafels eet ik net zo makkelijk een stalletje in Belgie oid.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1164 Gepost op: 14 juni 2007, 16:59:15 »
Ik heb een knijpflesje honing dat heel hard geworden is, hoe krijg ik dat weer vloeiend? Opwarmen is slecht voor honing, dus?

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1165 Gepost op: 14 juni 2007, 17:02:10 »
op mijn potje honing staat dat je het een kwartier in water van 40 graden mag zetten met pot en al. Niet warmer want dat doet af aan de voedingsstoffen en de smaak.

Tom32

Re: Kookvragen
« Reactie #1166 Gepost op: 14 juni 2007, 18:49:05 »
Ik ben al een tijd op zoek naar lekkere groene pepertjes. De Vomar had Royal Mail, die waren OK, maar die hebben ze niet meer. Zowel Vomar als AH hebben Carbonell, maar die vind ik niet zo lekker. De lokale groentejuwelier had een mij onbekend merk, maar dat smaakt m.i. net zo als de Carbonell. Heeft iemand nog tips welke pepertjes wel lekker zijn, en waar ik die kan kopen?
Ik behelp me nu, maar eet liever lekker.

Bij AH hebben ze van die groene pepertjes van het merk Merza, ik vind ze er prima te doen, gewoon naast de potjes olijven.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1167 Gepost op: 14 juni 2007, 22:21:21 »
Ik heb een knijpflesje honing dat heel hard geworden is, hoe krijg ik dat weer vloeiend? Opwarmen is slecht voor honing, dus?

alleen in de magnetron opwarmen is slecht.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #1168 Gepost op: 14 juni 2007, 22:57:31 »
Ik heb een knijpflesje honing dat heel hard geworden is, hoe krijg ik dat weer vloeiend? Opwarmen is slecht voor honing, dus?

Och, slecht, slecht... Dat minuscule beetje gezondheid dat tussen de suiker zwemt zou op kunnen lossen, maar dat is zo weinig dat het weinig uit zal maken...
This is between me and the vegetable!

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1169 Gepost op: 15 juni 2007, 00:06:08 »

Och, slecht, slecht... Dat minuscule beetje gezondheid dat tussen de suiker zwemt zou op kunnen lossen, maar dat is zo weinig dat het weinig uit zal maken...

vind jij het ook zo barbaars dat die bijen moeten overwinteren op witte suikerwater, terwijl ze de hele zomer zulke fijne honing bij elkaar hebben gevlogen... :'(
zhielug.... (biohoning niet meegeteld)

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1170 Gepost op: 18 juni 2007, 17:23:56 »
weet iemand een recept voor lekker foujonghai (of hoe je dat ook schrijft)

voor het eideel of het sausdeel?
voor de saus neem ik een blik of een pak passata, doe er suiker azijn peper en zout bij, vruchtjes uit blik, evt gember en natuurlijk knoflook. en Ketjap  niet te vergeten.

Hoei! :spinsmile: :chef:

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1171 Gepost op: 18 juni 2007, 17:32:28 »
De babi pangang saus Johnny meets Selly doet het ook erg goed op de foe yong hai.
,,,,فلافل

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1172 Gepost op: 18 juni 2007, 17:57:03 »
 :D In die hele draad trouwens goede ideeën.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1173 Gepost op: 20 juni 2007, 11:54:07 »
ik krijg nog wel eens bij iemand een omelet gebakken bij het eten, ter 'vervanging' van. Prima, al hoeft het niet zo nodig van mij, maar meestal is het al klaar voordat ik het weet. Nu zag ik laatst dat in die zakjes omeletmix vrolijk bouillon zit. Weet iemand of dit dierlijk is? Ik vermoed van wel, dan is het zo :-X dat ik dat gegeten heb. Ik was er toch vanuit gegaan dat er gekeken wordt wat erin zit als ik dat voorgeschoteld krijg. Weet iemand hier meer van?

edit: het is van Honig
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2007, 12:01:24 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1174 Gepost op: 20 juni 2007, 11:57:23 »
Dan lijkt het me handig als je het merk noemt. Je kunt sowieso zelf de producent even bellen.

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1175 Gepost op: 20 juni 2007, 13:00:35 »
ik krijg nog wel eens bij iemand een omelet gebakken bij het eten, ter 'vervanging' van. Prima, al hoeft het niet zo nodig van mij, maar meestal is het al klaar voordat ik het weet. Nu zag ik laatst dat in die zakjes omeletmix vrolijk bouillon zit. Weet iemand of dit dierlijk is? Ik vermoed van wel, dan is het zo :-X dat ik dat gegeten heb. Ik was er toch vanuit gegaan dat er gekeken wordt wat erin zit als ik dat voorgeschoteld krijg. Weet iemand hier meer van?

edit: het is van Honig

idd bouillonpoeder, staat er sumier... Vrees dat je hier een telefoontje aan moet gaan wijden als je hier achter wilt komen. Kan me zo voorstellen dat een niet-vegetarier hier niet 123 bij stil staat. Wat het niet minder naar maakt dat je wellicht iets hebt gegeteten wat je HELEMAAL niet wilt :pukey:!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #1176 Gepost op: 20 juni 2007, 13:36:09 »
ik krijg nog wel eens bij iemand een omelet gebakken bij het eten, ter 'vervanging' van. Prima, al hoeft het niet zo nodig van mij, maar meestal is het al klaar voordat ik het weet. Nu zag ik laatst dat in die zakjes omeletmix vrolijk bouillon zit. Weet iemand of dit dierlijk is? Ik vermoed van wel, dan is het zo :-X dat ik dat gegeten heb. Ik was er toch vanuit gegaan dat er gekeken wordt wat erin zit als ik dat voorgeschoteld krijg. Weet iemand hier meer van?

edit: het is van Honig

Ik word hier heel nieuwsgierig van. Een omelet maak ik door ei licht te klutsen en dat te bakken, eventueel met zout en peper. Dus wat is omeletmix? Is het eipoeder?
This is between me and the vegetable!

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1177 Gepost op: 20 juni 2007, 13:46:50 »
Nee joh...  ::)eieren moet je natuurlijk kopen. ;) er zit in:
Groenten (ui, wortel, paprika, erwten), wei (melk), gemodificeerd zetmeel, glucosestroop, aroma's, kruiden (knoflook, bieslook, bladselderij, peterselie), specerijen (nootmuskaat, peper), zout, bouillonpoeder, smaakversterker (E621), geharde plantaardige olie, rijsmiddelen (E450, E500), plantaardig vet.

De wereld van Honig gaat nu voor je open... de website heet heel toepasselijk: wat eten we vandaag.nl. Say no more! Oh, en dan hebben ze ook nog "recepten" met het zakje boerenomelet... jaaaaa Ik dacht dat het een ouderwets concepts was, "Hollandse' nasi en macaroni mixen (wist men toen -jaren 60- veel) Mijn bek viel open net, op hun website... het gaat maar door... al die pakjes, smaken uit al die landen... waar staat dat dan ik de supermarkten?????
Honig haalt het slechtste in mij naar boven, word er so cynisch van... heb heel veel akelige remarks al weer gedelete...  :whack:
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2007, 13:59:04 door mjets »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1178 Gepost op: 20 juni 2007, 17:02:22 »
Ik wil vandaag tuinbonen eten maar ik vroeg me af op wat voor manier ik ze zou kunnen klaarmaken. Het dient gewoon als groente gerecht, dus bij de aardappelen en het 'vlees'. Mijn moeder kookte ze altijd gewoon, met bonenkruid (en spek :pukey:) en dat kan ik natuurlijk ook gewoon doen, maar op de een of andere manier denk ik dat ze dan niet zo goed tot hun recht komen.

Zou stomen iets zijn? Zou ik ze dan eerst moeten doppen en dan stomen of andersom?

Edit: en in een andere draad las ik iets over bakken, maar moet je ze dan eerst koken of worden ze ook wel gaar als je ze alleen bakt?
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2007, 17:03:47 door Marla »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #1179 Gepost op: 20 juni 2007, 17:16:45 »
Wat paprika en ui aanfruiten en dan de tuinbonen met tijm en een slok rode wijn kort meestoven?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.