Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1120 Gepost op: 27 mei 2007, 14:55:14 »
Roze indeed.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re: Kookvragen
« Reactie #1121 Gepost op: 27 mei 2007, 15:37:05 »
Mooi. :)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re: Kookvragen
« Reactie #1122 Gepost op: 28 mei 2007, 11:25:47 »
In de vriezer.
Het is altijd vrij slap.
De echte falafelguys hebben er een dingetje voor.


Oeh, dan ben ik ene echte falafelgirl, ik heb zo'n dingetje! Van familie in Israel gekregen.

 :ylsuper:
En werkt het handig?

Ja, het werkt goed, alleen ik was dom en deed m in de vaatwasser :bloos: en nu doet hij het heel stroef en zegt hij piep.

Ja, dat las ik op een falafeldingetjes website... toevallig...
Ik heb er eentje besteld  :cheer: en kan niet wachten tot ie komt! 8 dollar maar (zes euroootjes) incl shipping enzo! Moet volgens vriendin wel rekening houden met invoerkosten...? So What!

Oeh wat leuk! Lekker 'echte' falafel bakken. Want het is toch wel echt heel leuk om ze die goede vorm te geven! Veel plezier dr mee!

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1123 Gepost op: 28 mei 2007, 12:04:04 »
Als Wanneer ie binnen is laat ik het weten hoor! En hoe die het doet natuurlijk!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1124 Gepost op: 30 mei 2007, 08:31:00 »
Is het nut van zo'n pizzasteen nou dat je je pizza directer verwarmt dan wanneer je hem gewoon in een oven gooit?
Ik was ook al eens op zoek naar een pizzasteen, zie hier en omdat ik afgelopen week in Italië was heb ik verschillende kookwinkels en kookafdelingen van megasupermarkten (Conad, Ipercoop) geprobeerd: géén pizzasteen te vinden, wel bakvormen, bakplaten etc. Mijn conclusie was dus dat het dan toch wel niet zo heel nuttig zal zijn als het in Italië al niet te krijgen is.  ;)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1125 Gepost op: 30 mei 2007, 09:07:53 »
Maar daar hebben ze al steenovens!  :P

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1126 Gepost op: 30 mei 2007, 20:13:46 »
Ik gebruik bij curry's vaak kokosmelk, dat vind ik erg lekker. Ik heb nog nooit verse kokos gebruikt in het eten, maar zou het kunnen/lekker zijn om stukjes verse kokos in een curry te doen? Wordt het een beetje zacht als je het even in het sausje laat weken? Raspen misschien?

Edit: O, ik hoor net dat je geraspte kokos zo kan kopen. Dat wist ik niet, dat scheelt dan weer werk.  :bloos:
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 21:24:26 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Kookvragen
« Reactie #1127 Gepost op: 30 mei 2007, 21:33:48 »
Geraspte kokos is gedroogde kokos, dat is toch weer iets heel anders dan verse kokos. Geraspte kokos doe ik wel eens door een yoghurtcurry, is erg lekker! Verse doe ik wel eens door salade, ik weet niet of dat gekookt lekker is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1128 Gepost op: 30 mei 2007, 21:42:00 »
Goed, zo leer ik nog eens wat. Ik gebruik wel vaker yoghurt in de curry, maar zal die gedroogde kokos er dan ook eens door doen.
En onthouden: verse kokos door een salade.  :kwijl:
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re: Kookvragen
« Reactie #1129 Gepost op: 31 mei 2007, 11:07:58 »
Ik heb zo'n falafelding meegebracht van Israël; 6euro is véél! Als het een euro gekost heeft is tveel. Vliegreis niet meegerekend natuurlijk.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1130 Gepost op: 31 mei 2007, 11:11:42 »
Nou graag, dan wil ik die van jou wel kopen voor vijftig eurocent.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re: Kookvragen
« Reactie #1131 Gepost op: 31 mei 2007, 11:15:31 »
Niet te koop!  ;D
Je mag ze anders wel eens lenen!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1132 Gepost op: 31 mei 2007, 21:40:22 »
Koncis!
Ik vind hem heel fijn, er blijft wel wat achter, maar minder als met alle andere perzen die ik heb geprobeerd.

Maar wat er achterblijft, krijg ik altijd maar moeilijk weg.

Iemand tips?  ;D



Nou, 'n heel suf vraag het Oma antwoord... maar ik gooi mijn knoflookpers direct in een bak water... tegen de tijd dat ik aan het afwassen ga, drijft ieder restje in het water en is knoflookpers eigenlijk al schoon...

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1133 Gepost op: 31 mei 2007, 21:41:22 »
Niet te koop!  ;D
Je mag ze anders wel eens lenen!

Ze? is het een vrouwtje of heb je er meer???

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1134 Gepost op: 02 juni 2007, 14:04:50 »
Ik heb tofu gemarineerd. Kun je dat eigenlijk invriezen? Is het nog lekker na het ontdooien?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re: Kookvragen
« Reactie #1135 Gepost op: 02 juni 2007, 14:08:50 »
Kan wel, maar als je het dan ontdooit 'loopt'het grootste deel van je marinade er weer uit.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1136 Gepost op: 02 juni 2007, 14:11:16 »
Da's wel jammer. :-\  Bedankt voor je antwoord.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1137 Gepost op: 02 juni 2007, 18:10:42 »
Het is wel lekker om het voor het marineren in te vriezen (en weer te ontdooien natuurlijk). De structuur veranderd een beetje, het wordt wat sponziger waardoor daarna de marinade er extra goed in kan trekken. Het moet ook weer niet te sponzig worden dus het is wel belangrijk dat je het voor het invriezen even goed uit perst.

mjets

Re: Kookvragen
« Reactie #1138 Gepost op: 06 juni 2007, 14:59:56 »
Als Wanneer ie binnen is laat ik het weten hoor! En hoe die het doet natuurlijk!

Hij (falafel maker) is binnen  :thumbsup:. Keurig in 2 bubbeltjes enveloppe's met een tijdschrift Israel Today en een 12% kortingscheque (dus als iemand er online gaat kopen... @ me ff voor de cheque-code  :) ook nog een kartonnetje ertussen, 2 prachtige postzegels erop.. mooie postbode die het me overhandigd, mijn dag kan niet meer stuk)
Verder is ie LEUHEUK! En ik ga nu gelijk de kikkererwten in de week zetten... pom pom pom.. la die daa..
En, voor de volledigheid, even zoeken.. ja ; 24 mei besteld, 6 juni in the house. ZO! My the Lord bless you from Zion! (zeiden ze...) yeah man :rasta:


Kiwi

Re: Kookvragen
« Reactie #1139 Gepost op: 07 juni 2007, 20:28:25 »
Ik had hem ook gisteren binnen (de 26e besteld)! :D Inderdaad, ook met pro-Isreal-tijdschrift en kortingscoupon (die ik ook niet ga gebruiken, dus als nog iemand zo'n ding wil bestellen kan hij of zij mijn code krijgen). Ik heb nog een flinke voorraad falafel in de vriezer, maar ik kan ook bijna niet wachten tot ik hem kan gaan gebruiken! :smaail: