Vegatopia Forum

Subway

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Subway
« Reactie #80 Gepost op: 27 maart 2007, 20:25:38 »
Zijn de befaamde subway-cookies ook niet veganistisch?

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #81 Gepost op: 27 maart 2007, 20:28:55 »
Citaat
What menu items at SUBWAY® restaurants are vegan/do not contain animal-derived ingredients?

The menu items that do not contain any animal-derived ingredients are the Veggie Delite® on Italian bread and the Veggie Delite® salad. Also these individual items also do not contain animal-derived ingredients: all vegetables, oil, vinegar, mustard, sweet onion sauce and Fruizle. The wheat bread and deli roll contain honey but no other animal-derived ingredients.

Trouwens:

Citaat
 What is the origin of enzymes (rennin) used in the cheese?

The bulk of rennet used in processing is microbial however there could be a chance of calf rennin in the cheese due to production variables. The cheese contains no porcine (pig) derived rennet.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 27 maart 2007, 22:37:56 »
als je van een broodje rauwkost houdt kun je echt het beste bij subway terecht: naast de gewone rauwkost ook wat rauwkost met meer/pittige smaak, zoals augurk, olijven en pepertjes, je hebt de keuze uit sausjes, wat het geheel toch wat smeuiger maakt (broodjes gezond zijn over het algemeen erg droog)... dus ik haal er graag een broodje.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #83 Gepost op: 08 augustus 2007, 23:32:45 »
Ik had al zo'n vermoeden dat die patty niet vegan zou zijn maar ik wou het toch zeker weten dus ik heb een mailtje die kant op gestuurd. Meteen antwoord, dat is dus wel netjes!

Citaat
Beste Maaike,
Ik heb helaas alleen engelse informatie voor je:

Vegetables (mushroom, courgette, leek, celery, corn, carrot, onion, red pepper, green pepper) rice,

vegetable protein, vegetable oil, egg protein, milk protein, potato starch, garlic,

soy sauce, herbs and spices, dextrose, salt.

Allergens: gluten, eggs, Soy, milk (including lactose), celery
In Subway restaurants is de labeling van het product wel voorzien van een Nederlandse omschrijving.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Offline Teddy

« Reactie #84 Gepost op: 18 augustus 2007, 08:48:32 »
Teddy blij! :cheer:

Gisteren een gratis subway broodje gehaald omdat ik een volle spaarkaart had! Groenteburger genomen met extra veel olijven. Lekker!!  :D

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #85 Gepost op: 18 augustus 2007, 15:58:08 »
Er is een Subway in Amsterdam!! Tegenover de Tuschinski nog wel!! Nu is dat laatste nog maar een halve maand echt relevant, maar toch:

:cheer: :wave:  :cheer:

(nu nog iemand vinden voor een subway-tuschinski-date)
Die poppetjes staan nu al meer dan een half jaar te dansen. Zouden ze nooit moe worden?  ;D
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #86 Gepost op: 20 juni 2008, 18:48:28 »
Op de Amsterdamse Centuurbaan zit er nu ook 1 (naast degene die al op 't Rokin en op de Reguliersbree zaten)
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #87 Gepost op: 29 mei 2010, 16:48:26 »
In Leiden zit ook een Subway, vandaag in een hongerige bui even langsgegaan.  De vegetarische burger (veggie delight pattie) is behoorlijk goed te doen, zeker met de chipotle saus erover (beetje pittig). Het viel me 100% mee eigenlijk!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #88 Gepost op: 29 mei 2010, 18:19:07 »
In Leiden zit ook een Subway, vandaag in een hongerige bui even langsgegaan.  De vegetarische burger (veggie delight pattie) is behoorlijk goed te doen, zeker met de chipotle saus erover (beetje pittig). Het viel me 100% mee eigenlijk!

Ja die saus is lekker! En zeker met nog extra jalapeno er op ook. Ik vind het honeyoat brood ook wel oke.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #89 Gepost op: 29 mei 2010, 18:31:47 »
Oeh, ze zitten tegenwoordig ook in Apeldoorn! De volgende keer dat ik daar ben die maar eens uitproberen.

Ik zie dat ze maar 2 vegabroodjes hebben of mag je ook zelf wat samenstellen?

Offline greet

• 2.671
« Reactie #90 Gepost op: 29 mei 2010, 18:51:16 »
Hier in Antwerpen hebben ze er ook maar 2:
die met de veggie patty en alle groentjes en die met alle groentjes zonder die patty.
Je mag altijd je groentjes kiezen, en kaas en extra kaas en allemaal van die dingetjes, dus best wel eens leuk om te doen. Al vind ik het brood een beetje te sandwishachtig.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #91 Gepost op: 30 mei 2010, 00:18:52 »
Zo verschrikkelijk veel gegeten vandaag en dan nog dit onderwerp lezen en denken "Oehh ik zou wel weer eens een subway lusten!"
'sniegoei, shelemaalniegoe.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #92 Gepost op: 30 mei 2010, 23:07:18 »
Ik ben een tijdje terug eens in een subway geweest. Ik bestudeerde eerst hoe de bestelprocedure was (kies je soort brood, kies je beleg, kies je extra's, leuk de boel op met een sausje, zoiets was het). Vervolgens bestelde ik een broodje groenteburgerofzo, en de meneer die me hielp wilde al beginnen, maar pakte niet het soort brood dat ik wilde en vroeg daar ook niet eens naar. Dus ik riep hem snel toe dat ik een ánder soort brood wilde. "O, horen jullie niet bij elkaar dan?", zei hij met een blik op de meneer die vlak voor me aan de beurt was.
Dat vond ik wel zó bizar! Als je samen met iemand daar gaat eten, heb je ineens niks meer te kiezen ofzo? Of hij dacht misschien dat mijn man wel voor me kon beslissen wat ik wilde eten. :P Ik kreeg vervolgens natuurlijk gewoon het brood dat ik wilde, maar vond zijn actie dus echt te vaag voor woorden.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #93 Gepost op: 31 mei 2010, 13:45:21 »
In Amsterdam vind ik ze echt onbeschoft tegenwoordig, jammer.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #94 Gepost op: 31 mei 2010, 13:52:14 »
Ik ben in Scheveningen ook wel eens met een vriendin bij de Subway geweest, die kende het concept nog niet en werd inderdaad agesnauwd omdat ze niet snel genoeg was.
helemaal apart gezien wij de enige klanten waren.
Ik kon het dan weer niet laten de subway medewerker in kwestie even terug op dr plaats te zetten. Maar klanten zijn niet erg vaak koning meer tegenwoordig.

Aiko

« Reactie #95 Gepost op: 31 mei 2010, 13:54:38 »
Ik ben in Scheveningen ook wel eens met een vriendin bij de Subway geweest, die kende het concept nog niet en werd inderdaad agesnauwd omdat ze niet snel genoeg was.

Wat is het concept, dan? Proppen en binnen een halve minuut je hap op moeten hebben?

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #96 Gepost op: 31 mei 2010, 14:16:26 »
Nee dat je zelf moest aangeven welk broodje en welke toppings en welke saus etc.
Dat wist ze niet dus ze had een broodje kaas ofzo gevraagd en de SubwayDame stond daar een beetje van 'ja, en?' Geirriteerd te zijn.
Stom want als iemand niet weet dat ze een broodje kunnen kiezen dan is het vrij logisch dat ze ook niet weten dat ze zelf de saus ed mogen uitzoeken.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #97 Gepost op: 31 mei 2010, 14:22:16 »
In Amsterdam vind ik ze echt onbeschoft tegenwoordig, jammer.

Ik werd een keer belachelijk gemaakt omdat ik een veggie delite bestelde  ::)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #98 Gepost op: 01 juni 2010, 20:53:09 »
De subway hier in rsd is wat dat betreft super, de eigenaar staat eigenlijk 24/7 zelfs achter de balie en is altijd in voor een leuke babbel. Amerikaanse vriendin en ik lunchen er af en toe graag samen. Ik ben dol op de pepertjes en chipotlsaus.. haar zoontje wil altijd graag mijn augurkjes :heart:
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

mamamoi

« Reactie #99 Gepost op: 02 juni 2010, 09:17:23 »

Ik werd een keer belachelijk gemaakt omdat ik een veggie delite bestelde  ::)
Ik ben ook een aantal keren uitgelachen omdat ik een delite zonder kaas bestelde (aangezien ze dus niet kunnen garanderen dat de kaas vegagestremd is). Mensen die zo dom zijn de moeite van de uitleg niet waard  :angel: