Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #240 Gepost op: 02 februari 2011, 13:50:18 »
Als voorgerecht zijn de mommo's (soort ravioli) bijzonder, ook met dat lekker sausje. Je moet er wel grote honger voor hebben, je kan een voorgerecht ook met twee delen eventueel.

Wij deelden dat met drie.

Zo Hollands wou ik me niet uitdrukken.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #241 Gepost op: 03 februari 2011, 22:29:51 »
Zo Hollands wou ik me niet uitdrukken.

:heehee:

Ik had hier gelezen over de momo's, maar ze hadden ze niet... Maar ik houd me de korma aangeraden.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #242 Gepost op: 10 februari 2011, 10:56:22 »
Bij El Warda, vaste waarde op Zurenborg. Drukbezocht voor een weekdag. Is ook een prettig, warm adres met een verfijnde Marokkaanse en Egyptische keuken. We hadden een Bongobon en kregen in die formule een twaalftal aparte, fijne salades in kleine kommetjes en vroegen als hoofdgerecht een vegetarische tajine. Vol met lekkere groenten zoals sperziebonen, courgettes, erwtjes, geconfijte citroen, rapen, aardappelen... Mooie smaakcontrasten van bitter, zout en zoet en een volle, rijke, diepe smaak.
Men was zo eerlijk rekening te houden met de minderprijs van onze tajine tegenover andere tajines op het menu.
Omdat we nogal graag droge witte wijn drinken, werd de Franse huiswijn aangeraden. Dat was een literfles voor een redelijke prijs, maar een volgende keer ga ik toch terug voor één van de twee Marokkaanse wijnen, die in rood, wit en gris (rosé) verkrijgbaar zijn.
Heel lekker op dit adres is ook de falafel met salades, of als voorgerecht de salades op zich.

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #243 Gepost op: 12 maart 2011, 15:35:14 »
Ik at woensdag vegetarische sushi bij Sushi Paradise in hartje Antwerpen. Lekker afwisselend en voor het eerst kreeg ik neptonijn (een soort van tonijnsla) en nepscampi (in een gefrituurd korstje). Een beetje vreemd, omdat de neptonijn rook en smaakte naar tonijn. Gelukkig zag de echte tonijn van mijn eetgenoten er helemaal anders uit. Speciale ervaring, maar niet voor nog een keer. Ik hoef niet zo nodig vis te proeven in mijn gerechten :p

Offline karl

• 6.375
« Reactie #244 Gepost op: 13 maart 2011, 09:04:51 »
Een teleurstellende ervaring met Yeti House dat we altijd sympathiek en lekker vonden. Omdat op de website nog altijd life music op zaterdagavond wordt aangekondigd, en we die liever niet hadden, vroeg ik per E-mail of er al dan niet muziek zou zijn. (Dikwijls is die life music er niet op zaterdag, maar wanneer wel of niet zal waarschijnlijk via de Nepalese tamtam worden doorgegeven, op de website die nooit wordt aangepast vindt je het niet.) Op de E-mail wordt niet geantwoord. Via telefoon wordt onze reservatie aanvaard en wordt verzekerd dat er geen life music is. Aangekomen blijkt dat de toebereidselen voor de muzikale avond volop aan de gang zijn en hoewel die pas om 10 uur begint weigert de keuken - hoewel men ons eerst rustig een tafel aanwees - iets klaar te maken. Dat is van een hoog Fawlty Towers-gehalte waarom men later kan lachen, maar op dat moment hinderlijk. Het getuigt vooral van onbeholpenheid en amateurisme.
We gingen dan naar Libanees restaurant Tarbouch in de Appelmansstraat waar een grote
vegetarische mezze-schotel tegen 15 euro best smakelijk was en waar vooral de wereldse, sympathieke, grappige dienster onze goedkeuring
wegdroeg.
« Laatst bewerkt op: 30 april 2011, 19:38:22 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #245 Gepost op: 30 april 2011, 19:47:29 »
Nog eens bij Primo op de Dageraadplaats, hart van een jonge, open en artistieke buurt. Prettige bestemming ook bij zomerweer voor een drankje op een terras voor en/of na. (Vele toeristen bezoeken vooraf de indrukwekkende Cogels-Osylei en aanpalende straten.)
De macaroni all'arabiata waren mooi al dente en de saus was lekker pikant. Orecchiette met tomaten en rucola ook een aanrader. Vooraf wat grissini met olijventapenade, bij de voorgerechten ook heel wat groenten.
Eerlijke prijzen en vlotte, vriendelijke bediening (zonder het soms drukdoenerig en wat arrogant overkomende theater dat je wel eens in Italiaanse restaurants tegenkomt.) De witte huiswijn Trebbiano was een makkelijk wegdrinkende, pretentieloze maar lekkere wijn. De menukaarten hebben een mooie, krantenpapierachtige lay-out en bij de gerechten staat een goede omschrijving. Grote vegetarische keuze.
« Laatst bewerkt op: 30 april 2011, 19:52:55 door karl »

belgianchocolate

« Reactie #246 Gepost op: 04 mei 2011, 12:11:29 »
In Aahaar, Indiaas buffet in de diamantwijk. Je moet er doelbewust naar toe, want het is niet het type straat waar de toeristen rondkuieren (hoewel niet zo ver van het station.)
Het weinig romantische interieur van een snackbar, met wat Indiase elementen, maar in een zijkamer een hartverwarmend buffet met een viertal uiteenlopende, kruidige curries, een aardappelbereiding, basmatirijst, blokjes zoete geconfijte vrucht, soep, pappadum (met chapatibrood komt het vriendelijke meisje van het huis rond), wat rauwkost... All you can eat, volledig vegetarisch, voor 8 euro. Een geheim adresje, leuk om te kennen.

Het buffet is negen euro geworden. Maar je kan nu ook (weliswaar tussen de bierbakken) in de tuin eten.
Zeker ook eens a la carte proberen. Voor weinig geld heel lekker indisch gegeten.
Mijn lievelingsrestaurant.

belgianchocolate

« Reactie #247 Gepost op: 04 mei 2011, 12:23:30 »
Gisteren gegeten bij Misbah - http://misbah.be/ De website is uitereraard nog niet af.
Verschansingstraat 7
2000 Antwerpen
Vlak tegenover het muzeum van schone kunsten.

Hoewel dit een gril en visrestaurant is kan je als voorgerecht de gegrilde groenten nemen of salade van de chef vegetarisch laten maken.
Er is een vegetarische couscous(9 euro) en een vegetarische tagine(9 euro) die hoofdzakelijk hetzelfde zijn. Lekker gegeten voor relatief weinig geld.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #248 Gepost op: 30 mei 2011, 17:28:30 »
Nog eens, menukaarten lezend, een restaurant gezocht in de stationsbuurt op een zaterdagavond, voor de film. Het is daar druk en wat smoezelig en men vreest toeristenvallen. Een Libanees met foto's van de gerechten, neen. Ik vraag me af of nog velen aangelokt worden door zo'n foto's. Foodies in elk geval niet, lijkt me, tenzij ze een foute avond willen. Vele Italianen, zoals de reeds lang gevestigde Milano: erg degelijk lijkt het, ook wel vrij klassiek en eerder "Frans-Italiaans". In Roma zat het vol, een goed teken en een volgende keer uit te proberen. Heel wat pizza's. Een klein Surinaams restaurant trok weinig volk, ik denk dat deze keuken nog erg vreemd is voor Vlaanderen.
La Fontanella, Da Enzo, lijkt een betere, iets duurdere, mooie zaak, maar zat ook vol. Verdi kennen we al, hoewel er een heuse toeristenlokker buiten staat is het er gezellig en goed.
Uiteindelijk naar Avanti, met een wat gedateerd interieur (met vele kopernagels beslagen zware stoelen en twee aquaria), maar waar de pizza lekker was, met vele groenten en van deeg gemaakt dat je helemaal met smaak kon opeten (soms is dat deeg hopeloos hard of zelfs wat zwart aangebakken) en de lasagne huisgemaakt leek en niet enkel tomatensaus en kaas, doch ook spinazie en aubergine bevatte, best lekker.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2011, 17:41:57 door karl »

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #249 Gepost op: 30 mei 2011, 17:45:02 »
:gossip: Ik hou wel van die zwarte randjes.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #250 Gepost op: 01 juni 2011, 22:34:07 »
We wilden al een poosje naar Terra Mia in de Kronenburgstraat, tegen het Zuid en de Nationalestraat. Het staat in een top van Italiaanse restaurants in Antwerpen en oogt authentiek. De gedreven, Italiaanse chef is niet alleen erg bedrijvig in zijn keuken, doch brengt zelfs de gerechten tot de tafel. Zijn Nederlandse vrouw is open en vriendelijk en doet, met de hulp van nog één Italiaanse jongen, haar best om het drukbezochte restaurant te runnen.
Onwaarschijnlijk veel Nederlanders komen er eten, of dit nu een grote (Antwerps-Hollandse) kennissenkring is of het resultaat van een Nederlands verleden of een lovend artikel in de pers, is onduidelijk.
Vooraf krijg je brood en wordt een bakje op tafel gezet met broodsmeersels: boter, olijventapenade, rode tapenade, ook tonijnsla.
De pasta ripiene all'Italiane (een soort ravioli met pijnboompitten, spinazie, stukjes pompoen, rucola, room en mascarpone), iets prijziger dan bij de doorsnee-Italiaan (17,50 euro), zijn vers en smakelijk en hun geld waard. Leuk dat naast een drietal vegetarische pasta-mogelijkheden op de kaart er ook een suggestie op het bord staat: crepelle, pannenkoeken met ricotta en spinazie, even lekker en royaal geserveerd.
Ik gaf de dame des huizes nog mee dat een tweetal vegetarische suggesties bij de voorgerechten (naast de carpaccio en andere vlezige antipasti) ook wel prettig zouden zijn. Dat was geen probleem, elders was er ook al een vegetarische tafel kazen aan het eten als antipasti, gegrillde groenten konden ook. Leuk, maar die drempel om dat nu ook nog eens uitdrukkelijk op de kaart of op het bord te zetten is toch makkelijk te overschrijden?
Authentieke keuken, erg Italiaans en niets fake, gezellig, om terug te komen. Beetje wat de Michelin noemt "trattoria d'habitués" (stamgasten).
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2011, 08:04:55 door karl »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #251 Gepost op: 02 juni 2011, 14:41:34 »
Nog eens, menukaarten lezend, een restaurant gezocht in de stationsbuurt op een zaterdagavond, voor de film. Het is daar druk en wat smoezelig en men vreest toeristenvallen. Een Libanees met foto's van de gerechten, neen. Ik vraag me af of nog velen aangelokt worden door zo'n foto's.

Nee, meetal zijn ze verkleurd, brr en al in eerste instantie niet erg mooi. Gek dat niemand in Europa van die Japanse voedselmodellen voor z'n zaak zet.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #252 Gepost op: 18 juni 2011, 16:04:31 »
Rond hemelvaart bij Finjan gegeten (in het fijne gezelschap van Karl en zijn echtgenote). Wat een leuke zaak. Het was enorm warm dus we lunchten buiten op het prettige terras. Aardige bediening en een zeer uitgebreide kaart, kreeg meteen last van keuzestress.
Alles was erg lekker. Ik nam de falafel met heerlijke salade (van onder andere ook een zachte kool, erg lekker) de falafel zelf was ook erg goed. Op tafel kwamen heerlijke sauzen en dan hadden we ook nog gebakken champs, friet, olijven, zuren, en feta besteld. Erg lekker en niet duur.
En leuk dat een falafelzaak in de Gault Millau staat.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #253 Gepost op: 18 juni 2011, 16:46:40 »
Gisteren naar de Roma, en we moesten ervoor iets eten. Het werd een vietnamees restaurant genaamd My Linh. Als voorgerecht stond er maar 1 veggie ding op de kaart: vegetarische nem, een soort van lenterolletje. Die deelden we, en we moesten ze met onze handen eten, met een blaadje sla en munt errond, en soppen in een soort pindaolie. Lekker, en stukken beter dan de gemiddelde lenterol die je ergens krijgt.
Als hoofdgerecht stonden er 2 dingen op: 1 stoofpotje met oa taro en tofu en veel groentjes. Maar ik nam de tarobeignets overgoten met zoetzure saus, al twijfelde ik erg over de curry. Maar de zoetzure was een goede keus. Alle groentjes waren lekker a point, en de ananas supervers en zoet.
Mijn vriend had de curry (met een soort zwembeestje erin) maar ik kon het niet laten op er van te proeven, en dat was zeer geslaagde cocoscurry.
Ook staan achter een reeks gerechten een V, wat blijkbaar betekend dat je ze vegetarisch kan laten maken. Dat is iets voor moest ik er nog eens komen. Wat wel het geval gaat zijn als we daar nog eens in de buurt komen, denk ik.
Dan bestelden we als dessert het dessert van het huis (een kokosbeignet, een kokospuddingachtig gelaagd gebakje en ijs) en bananenbeignets met ijs. De presentatie was erg basic, maar de smaak was goed.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #254 Gepost op: 31 juli 2011, 10:34:57 »
Wou al lang Palmyra of 't Onschuldig Schaep uitproberen, achter het oude Justitiepaleis. Als eerste en enig Syrisch restaurant maakten ze reklame op de plaatselijke radio. Omdat we van Libanees eten houden, dat ermee verwant is en ook op de kaart wordt vermeld, beloofde het wel, hoewel de locatie boven en via een wat verouderd café wat drempelvrees inboezemt.
Bij de hoofdgerechten was er niets echt vegetarisch, bij de vele koude en warme mezze wel. Het bekende Libanese pannekoekenachtig brood in plastic zakjes, een hartige, geconcentreerde paprikapasta , falafel (nog niet gezien, droog, wel bros, met gaatje in het midden, witte lichte dipsaus noodzakelijk), bladerdeeg met spinazie, Foul Moudamas (romige bonenbereiding, ten onrechte als kapucijners vertaald op de kaart)... Er zijn ook verschillende salades uit het Midden-Oosten.
Het meisje dat ook het café beneden (gelukkig niet te druk bevolkt) moest bedienen, deed in haar eentje ook het eetzaaltje boven. Maar ze bleef er vriendelijk bij. Er waren te verwachten slordigheden, zoals een bladzijde die ontbrak in het menu, verkeerde nummers bij foto's (nummer van falafel bij Libanees gehaktbrood bijvoorbeeld), een wijnkoeler met veel ijsblokjes beneden maar zonder water (ik begrijp niet hoe men denkt te koelen als de fles niet onder water staat), wijn niet voorproeven... Maar het was gezellig en smakelijk, dus niet om zwaar aan te tillen, vonden we.
http://www.hetonschuldigschaep.be/index.jsp?inc=0&lang=en
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2011, 11:05:13 door karl »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #255 Gepost op: 31 juli 2011, 12:28:31 »
De naam vind ik ook niet echt aanlokkelijk ;).

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #256 Gepost op: 31 juli 2011, 13:27:33 »
Ik vind de naam juist geweldig haha
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
« Reactie #257 Gepost op: 31 juli 2011, 16:15:36 »
Het zal dateren van toen er in het gerechtsgebouw aan de overkant nog vele onschuldige schapen veroordeeld werden en daarna hun ergernis met een goede Stella wilden wegspoelen.
De huidige uitbaters lijken de naam wel goed herbruikt te hebben. Er zitten ook schapen op de trap, pluche voor alle duidelijkheid. Maar ja, er komen helaas ook onschuldige schapen op tafel.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2011, 16:34:28 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #258 Gepost op: 10 september 2011, 10:09:14 »
We hadden een zeer prettige eetervaring in het Indiase restaurant Bollywood, in dezelfde straat in de diamantbuurt bij het Station als Aahaar. Het interieur is strakker, eigentijdser en wat luxueuzer dan Aahaar.
Wat een geweldige overvloed van niets dan vegetarische gerechten, heerlijk. Er was enkel l'embarras du choix, de moeite om uit zoveels aanlokkelijk iets te kiezen.
Vooraf wordt er altijd pappadum op tafel gezet, met drie dips, chutney,yoghurt en een pikante paprikapasta.
Als voorgerecht werden het samosa en kebab, in tweevoud opgediend, met een fris slaatje.
Als hoofdgerecht een groentestoofpotje en een klassieke bereiding van okra in tomatensaus. Rijst kwam er standaard bij, lekker luchtig naanbrood bestelden we apart (we kozen uit vele het brood met meti, fenegriek).
Zoals in Aahaar stelt de wijnkeuze, of beter het gebrek eraan, wat teleur. Als je vegetarische foodies wil aantrekken, is het wel leuk een kleine keuze (al is het maar van bijvoorbeeld drie witte en drie rode)aan te bieden. Nu was er blijkbaar enkel de huiswijn (per glas of karaf te bestellen) en "een fles". Die witte Gascogne (best drinkbaar, vol en wat zoet zoals zuidelijke wijnen wel zijn en een redelijke prijs, 15 euro) werd met een schenktuit, gekoeld, doch niet in een koelemmer op tafel gezet.
(Het is vreemd hoe je juist in warme landen op koeling van je wijn aan tafel moet aandringen. In onze landen is het normaal dat die op één of andere manier koel wordt gehouden. In Marokko hebben we ooit door harde bevelen of met kruiperige smeergelden voor koelemmers in het warme restaurant moeten vechten. Ik denk dat gebrek aan wijncultuur, mede door de godsdienst, aan de oorzaak ligt.)
De bediening is zeer vriendelijk. Fijn dat de zaak van donderdag tot zondag ook 's avonds open is. Er is zeer veel plaats, voorlopig lijkt reserveren niet zo nodig. We vonden het jammer dat er op een vrijdagavond weinig volk zat, men verdient hier zeker een grotere toeloop: voor het verrukkelijke voedsel maar ook voor de redelijke prijzen.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #259 Gepost op: 09 oktober 2011, 14:45:05 »
Gisteren voor de tweede keer naar yeti house. Ik begrijp nu de lyrische reacties op de momo's :) Erg lekker. Mijn vriend had de samosa's.
Dan nam ik de korma, lekker maar ik was een beetje teleurgesteld. De kokossaus was goed, maar leek erg op die van mij. En die van mij is toch wel lekkerder...
Hij nam biryani, die ook niet slecht was. We namen er nog een garlic naan bij, waardoor we natuurlijk niet alles opkregen. Maar we namen toch nog een gulab juman ofwatdanook dat 2 deegballetjes in siroop is samen, als afsluitertje.
Zeker niet slecht, zeker niet als je weet dat we voor onze 50 euro ook nog een coctail, een biertje en 3 wijntjes dronken...