Vegatopia Forum

Antwerpen

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #220 Gepost op: 18 september 2010, 12:57:36 »
We aten bij Volef's ( www.volefs.be ), dicht bij het Eilandje. Stijlvol interieur dat art deco en modern combineert.
Ook de keuken is een geslaagde en subtiele fusion van oosters en westers.
Op de vaste kaart een apart en verfijnd voorgerecht (tempura van groene asperges met noedels van groene thee en gemarineerde tofu) en keuze tussen twee hoofdgerechten.
Wij namen de met ratatouille en parmezaanse kaas gevulde aubergine.
Er is ook een mooi opgebouwd degustatiemenu van vijf gerechtjes voor 30 euro, wat voor deze hoogstaande kwaliteit niet duur is.
Alles erg lekker, fijn en wat avontuurlijk.
De chef is er zich bewust van dat de eigentijdse restaurants met vegetariërs dienen rekening te houden en op de kaart worden zij dan ook goed geïnformeerd over de mogelijke opties.
De bediening verliep vlot, vriendelijk en bekwaam, met de nodige uitleg.
Prima adres.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #221 Gepost op: 18 september 2010, 16:49:47 »
Dat ziet er een goed adresje uit, spijtig dat het boven mijn budget is. Maar ik onthoud het voor wanneer ik iets te vieren heb...

Gwennepen

« Reactie #222 Gepost op: 04 oktober 2010, 06:55:19 »
Gister gaan eten inkrau thai, lekker in het toeristische deel van Antwerpen, de Pelgrimstraat.
Ik was er al eens gaan eten, en nu at ik tofu met groentjes en verse koriander en chilli's en erna gebakken banaan met ijs. Lekker en alle groentjes waren vers. Ook de curry's zijn er geweldig. De porties zijn niet geweldig groot, maar wel echt voldoende. En heel duur is het ook niet.
Echt een aanrader voor wie eens in die buurt is.

Daar heb ik zaterdag gegeten. Het was erg lekker. Ik had de tofu in groene kokoskerry. En daarna ook de gebakken banaan met ijs.

Vrijdag aten we bij Het vermoeide model. Daar hadden ze geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ze maakten wel een lekkere pasta met veel groenten voor me. Geitenkaas met noten en acaciahoning voor en sorbetijs na.

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #223 Gepost op: 04 oktober 2010, 16:12:21 »
Vrijdag aten we bij Het vermoeide model.
Grappige naam voor een eethuis :heehee:, kleine porties?
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2010, 16:44:05 door Joske »

Gwennepen

« Reactie #224 Gepost op: 04 oktober 2010, 16:27:39 »
 ;D Nope, erg royaal waren ze met de porties. En de bediening zag er ook best fit uit. :)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #225 Gepost op: 05 oktober 2010, 09:21:09 »
Aan het grote filmcomplex Metropolis was Matiate een bijzonder prettige ontdekking. Een lounge-achtige, mediterrane luxueuze fastfood, mét bediening aan tafel.
"Pitta, pizza, grill, saladbar & vegetarian food" Bij de voorgerechten vele vegetarische Libanese mezze, bij de salades fattouch en andere, allerlei variaties met zelfbereide falafel, meer dan 10 pizza's waaronder (uitzonderlijk) een calzone.
We bestelden de huisgemaakte falafel met salade (ruime portie en lekker) en bestelden er wat bordjes bij als gegrillde tomaat (3 schijfjes, wat karig), frieten, champignons. Er werd ook pitabrood bij geserveerd. Op tafel stonden de vier gekende sausbussen en twee schoteltjes versgemaakte dipsaus, groen (proefden eerder peterselie dan koreander) en rode tomatensalsa.
Ze hebben in de spelonken van het Centraal Station ook een vestiging.
Goed bedacht, eigentijds concept, met eindelijk zeer veel aandacht voor het vegetarische, ook in zaken naar het grote publiek gericht.

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #226 Gepost op: 05 oktober 2010, 18:02:41 »
Klinkt als een aanrader voor een prima avondje film.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #227 Gepost op: 05 oktober 2010, 18:09:24 »
Is de kwaliteit dan ook erg goed? Want ik vond het altijd wat duur voor een pitta pizza grill, waarvan er toch wel een aantal goedkopere in de buurt zijn, van goede kwaliteit.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #228 Gepost op: 05 oktober 2010, 19:56:49 »
Gewoon goed, vond ik. De falafel was huisbereid en lekker, ruime portie. Een mooie zit toch toch ook in een lounge-achtig interieur en bediening aan tafel, allicht betaal je dan wat meer. Maar ikzelf vind 10 tot 15 euro voor een hoofdgerecht (falafel met sla was een 11 euro, met wat extra's een 15 euro hoogstens) betaalbaar als je een avondje uit gaat. (We mochten overigens gratis naar de film, dat calculeer je ook in, kan je daarvoor wat royaler doen.)
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 10:47:30 door karl »

Offline greet

• 2.671
« Reactie #229 Gepost op: 05 oktober 2010, 20:26:14 »
Hmmm, de menu wilt niet open gaan, wou nog eens gaan kijken. Ik wou er zoiezo al eens gaan kijken. Ben je ook al in de axxes ernaast geweest? Ik alleen nog maar om iets te gaan drinken, maar leek mij ook wel ok.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #230 Gepost op: 07 oktober 2010, 08:46:50 »
Nee, axxes nog niet, ook diverse vegetarische mogelijkheden?
Omdat hier zo uitdrukkelijk "vegetarian" was geafficheerd, was het ons eerste doel, temeer omdat mijn zoon had gezegd dat er falafel was. Die wil ik altijd uitproberen.
Ik kom sowieso weinig in Metropolis, we gaan liever naar Kinepolis om nog wat stadslucht op te snuiven.
Daar dicht tegen is Italaan Verdi in het stationskwartier een adres dat we wel apprecieren. Het lijkt een toeristenval, met lokkers buiten, maar we vonden het er altijd druk-gezellig en ze hebben goede pizza. Nu is ons favoriete adres in die buurt Yeti house in de Van Arteveldestraat, Nepalese (Indiaas aandoende) keuken voor geen geld en lekker.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #231 Gepost op: 09 oktober 2010, 16:51:38 »
In axxes geloof ik een wrap, een pasta en een slaatje met geitenkaas. De normale dingen dus. En ook nog een deel typische voorgerechten voor die dingen, nacho's en zo. Ze hebben ook een saus.

En wij gaan altijd in metropolis, aangezien m'n vriend een paar minuten met de auto woont.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #232 Gepost op: 15 november 2010, 09:16:35 »
Nog eens in Matiate tegen Metropolis. Ik blijf het een goed gevonden concept vinden.
Men wordt vlug bediend aan tafel, toch prettiger dan in de rij staan bij de doorsnee fastfood.
Geen Amerikaanse burgers doch mediterrane gerechten, waaronder vele pizza's, salades en vele combinaties met falafel.
Die laatste combinaties doen wat aan het zopas in GaultMillau vermelde Finjan denken. Ook de sausen zijn gelijkaardig, lijken huisgemaakt en zijn lekker, net als de falafel. Er is wel meer keuze dan in Finjan.
De ober was zo attent ons een betere plaats aan te bieden, toen die vrijkwam. Alles verloopt in snel tempo.
Het publiek is zeer gevarieerd, dat is niet evident. Jonge mensen naast een deftig Indiaas koppel.
Het interieur is eigentijds lounge-achtig, met schermen waarop bijvoorbeeld een modedefilé wordt getoond, harde muziek (ook in de toiletten), veel licht en felle kleuren.
Er waren zelfs tafels gereserveerd en op momenten liep het bijna vol, terwijl het een grote ruimte is.

Ikzelf nam een falafel-schotel met sla, pitabroodje wordt er bij gegeven. Apart kan je bijgerechten bestellen, zoals een leuke mix van gegrilleerde ui, tomaat en champignons. Mijn vrouw had een grote en frisse tabbouleh (altijd wel lekker en gezond die citroen als smaakmaker) met veel groen en weinig graan en een falafel-pitabroodje.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 18:03:32 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #233 Gepost op: 12 december 2010, 09:51:04 »
Eindelijk weer eens bij http://www2.resto.be/varelli/
Grieks mezze-restaurant aan de Scheldekaai, klein en erg gezellig van sfeer. Originele mezze, altijd ook wel een vegetarisch gerechtje op het suggestiebord.
Alles eerlijk, vers en lekker. Een drietal mezze zijn zeker voldoende en schommelen tesamen dan rond de twintig euro. Ook leuk om met twee of enkelen bordjes te delen.
Veel kaas ook, natuurlijk, zoals feta en halloumi (vegetarisch gestremd zal die wel niet zijn) en vele groenten, soms mooi verwerkt zoals in een halloumi-torentje. Erg lekkere courgettekoekjes ook.
Je moet er zeker reserveren.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #234 Gepost op: 30 januari 2011, 20:25:47 »
Was gisteren met P. en T bij Yeti House, gevonden in de restaurantgids. Fijne tent. Erg goedkoop en lekker eten. We kregen koffie en thee van het huis en voor 44 euro waren we klaar met 3 man.

Er was gisteren in ieder geval geen live muziek, zoals in de restaurantgids staat. Dat kan natuurlijk toeval zijn, of het is veranderd.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #235 Gepost op: 31 januari 2011, 10:23:18 »
Leuk dat het jullie beviel, wij komen er ook graag. Goedkoop, lekker en vriendelijk. Die muziekavonden had ik op hun site gezien, weet ook niet of ze ermee gestopt zijn of het verminderd is in aantal. Ze antwoorden niet op mail, zal het vragen als ik er nog eens kom. Ze hebben wel weet van hun vermelding in onze gids en vinden dat heel prettig. (Bediende die wat stille, rustige vrouw weer of werd je door een man bediend?)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #236 Gepost op: 01 februari 2011, 08:17:15 »
We werden door een vrouw bediend. Aardig, inderdaad wat stil. Als ik in Antwerpen zou wonen, zou ik er veel vaker komen.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #237 Gepost op: 01 februari 2011, 20:50:20 »
Ik ben daar trouwens enkele weken geleden ook gaan eten, was lekker. Vooral dat oranje sausje dat overal bijkwam was geweldig.
Ik had er de samosa's, en die waren wel aan de droge kant. Maar dat sausje maakte het weer helemaal goed, en bovendien zijn samosa's altijd nogal aan de droge kant. Als hoofdgerecht had ik een soort vegetarische noedelsoep, en die was zoals een goede noedelsoep moet zijn. Beetje flauw, maar weer, dat oranje sausje. Volgende keer kies ik betere gerechten, maar ik kom nog wel een keertje terug.

Ook ging ik naar Zhoor deze week. Ik kan mij volledig vinden in wat Karl erover geschreven heeft. Had ook de slaatjes met falafel, en had echt de indruk dat ze allemaal wat op mekaar leken. Dat de doseringen beter konden, dat er meer uit te halen valt. Ik noem zoiets eten dat zonder liefde bereid is. Wel een schotel die je moet delen. Grooot. In totaal niet slecht.
Zo ook het hoofdgerecht. Boven lagen groenten die gegrild en echt boordevol smaakt waren. En dan daaronder flauwe groenten in slappe tomatensaus. Die op zich niet slecht was, maar hij had moeten inkoken, of toch iets anders liefdevols moeten doormaken. Gelukkig zat ik al echt vol van het voorgerecht, en heb ik alleen de heerlijkheden vanboven opgegeten.
Volgende keer toch terug El Warda, of als we -zoals nu- nog eens in de buurt zijn, Finjan.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #238 Gepost op: 02 februari 2011, 08:41:25 »
In Yeti House vind ik de Korma erg lekker. Als voorgerecht zijn de mommo's (soort ravioli) bijzonder, ook met dat lekker sausje. Je moet er wel grote honger voor hebben, je kan een voorgerecht ook met twee delen eventueel.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #239 Gepost op: 02 februari 2011, 10:52:00 »
Als voorgerecht zijn de mommo's (soort ravioli) bijzonder, ook met dat lekker sausje. Je moet er wel grote honger voor hebben, je kan een voorgerecht ook met twee delen eventueel.

Wij deelden dat met drie. Maar lekker ja!