Gisteren in Soeki (Volksstraat 21, Antwerpen), tapasbar.
Soeki staat in de 'Vegetarisch Antwerpen-gids' van EVA, welke ik, sinds het feestje van EVA in het Ecocafé van vorige week vrijdag, al uitgebreid bestudeert heb (het gidsje dus).
Aangezien we laat wilden 'tafelen' kozen we voor Soeki (open tot 23u).
Daar aangekomen zat er nogal wat ('slecht'(lees: raar) gekleed) rokend volk op de stoep voor het restaurant, wij toch binnen, we waren nu eenmaal daar.
Gezellig ingericht, dat wel.
In de EVA-gids staat dat 1/3e van de hapjes vegetarisch zijn.
Dat is goed voor mij, ik hou van tapas, maar ik hou er niet van als mij verteld wordt dat er 'een aantal dingen nu anders zijn dan op de kaart staat'.
De aubergine (die wou ik) was er niet meer, en nog 2 andere vegetarische hapjes werden ook niet meer geserveerd in Soeki.
Wel 3 nieuwe tapashapjes (waarvan 2 met dier, en het andere was artisjok (een hele, waarvan je de blaadjes en al kreeg), die ik héél graag wilde want mmmm artisjok, maar nee, die was intussen op).
Er waren ook oesters (joepie
).
Uiteindelijk nam ik een 'slaatje met warme geitenkaas' en vriendje nam een 'spaanse aardappelgratin'.
De warme geitenkaas was ingepakt met spek (
) (dat stond NIET op de kaart, en dat hadden ze echt niet hoeven doen
) die ik, met zowat de 2/3e van mijn geitenkaas eraf heb gelurtk met de vork van vriendje. Brr.
De spaanse aardappelgratin (gekruid? pikant?) was niet Spaans. Het was eerder grootmoeders aardappelgratin. (
)
Nogal een tegenvaller dus, aangezien zowat alle vegetarische tapas niet te kiezen was gisterenavond. Hetv was gelukkig wel een groot slaatje (voor tapas te zijn), dus kon vriendje ook wat sla mee-eten en hadden we beiden genoeg.
Edit: en het meisje dat ons bediende droeg slippers, een grijze tanktop en GEEN BH. Bihgevolg heb ik haar tepels gezien toen ze ons tafeltje kwam 'schoonvegen', erg onsmakelijk, zoiets.