Zie 'waar aten we vandaag'.
Las Margaritas is een plek om zeker eens terug te komen!
Is het voor toekomstige bezoekers van Antwerpen die op zoek zijn naar tips niet handiger als je je ervaring hier neerzet?
Die kunnen dan best kijken in de 'waar aten we vandaag' draad, waar ik naar verwijs.
Edit: maarrr om het allemaal nog wat makkelijker te maken:
Gisteren in Las Margaritas in de Vrièrestraat in Antwerpen, maar 800m van waar ik woon, dus lekker makkelijk te voet met vooruitzicht op de halve liter margarita die we zouden bestellen
Bediening liep wat vreemd, drank en eten werden tegelijk besteld en duurde nogal lang voor we de aandacht van de eigenaar (die in de zaal staat) konden trekken (maar ok).
Ik bestelde Ensalada de Nopal
Sla, zonder witte kool (daar word ik onpasselijk van), cactusreepjes, avocado, tomaat, ui, koriander, feta en limoen.
Het slaatje op zich was een redelijke portie, pikant, maar erg weinig feta (denk: 1 brokje verkruimeld over het hele slaatje), cactusreepjes die proeven als ingelegde augurken (maar ik had nog nooit cactus gegeten, dus dat is mss normaal ?) en een partje limoen erop.
Ik vond vriendje zijn gerecht veel lekkerder (en at af en toe een hapje mee langs zijn blokjes kip heen -heel makkelijk want ook kip zat er niet veel in)
Vriendje bestelde Enchiladas met 'aan de ene kant' tomatillo saus (pikante tomatensaus) en 'aan de andere kant' mole (pikante chocoladesaus).
Dat was dus een ovengerecht met drie lichtgebakken, opgerolde maostortillas, gevuld met kip (die kan je ook weglaten) en groenten, met daarop zure room en hardgeworde (zoals bij lasagne) kaas. Met rijst en bonen.
Was erg lekker en best veel, gezien de overpikante smaak van het gerecht, maar wel erg speciaal.
De margarita was bovendien erg straf en na 2 glaasjes was ik helemaal lacherig (uit een halve liter kon je elk wel 4 glaasjes halen).
Helaas 'bluste' dit erg lekkere alcoholische drankje de pikantheid van het voedsel niet, dus vroegen we een beetje brood bij (tortilla's) die we met veel plezier opaten (niet moeten bijbetalen trouwens).
Het werd een erg leuke avond, ik wil er best nog eens heen, maar dan om de vegetarische hoofdschotel (Vegetarische Hoofdschotel:
Slaatje, champignons, calabacitas, bonen en rijst) te proberen, die zag ik de revue passeren en die zag er niet mis uit
Het slaatje is niet zo'n aanrader, het was een beetje te zuur en pikant tegelijk, zodat je aan het einde een mond vol gepekelde augurk overhield
De pikante chocoladesaus vond ik erg lekker, maar ik proefde er geen chocolade in. Gek De saus was bovendien groen. Ik had bruin verwacht, dus ik was erg verbaasd
Als dessert namen we met z'n tweetjes een dame blanche, waarbij we een hele pan chocoladesaus op tafel kregen, en een kommetje met zeker 4 bollen ijs en 2 koekjes in. En twee lepeltjes. Pret verzekert, want de margarita was nog steeds niet op
Volgende keer ga ik op donderdag, dan is de margarita aan de helft van de prijs > een halve liter (waar je dus 8 glaasjes uit haalt en behoorlijk bezopen van raakt - haha) aan 10 euro en een liter aan 17,5.
Leuk!