Vegatopia Forum

Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie
« Reactie #60 Gepost op: 30 mei 2005, 12:32:28 »
Mijn berekening betrof alle vormen van durzame energie: waterkracht, wind, zon, biomassa en aardwarmte. Dan heb je nog steeds Frankrijk nodig om die energie eruit te halen. Maar dat zullen ze in Frankrijk niet leuk vinden.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie
« Reactie #61 Gepost op: 11 januari 2006, 18:43:53 »
Nou, meneer Sluisminnaar kan tevreden zijn. Borsele blijft open tot 2033.
Driemaal raden waar je geld voor je 'groene' stroom naar toe gaat.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2006, 19:08:03 door Gal@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
Re:Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie
« Reactie #63 Gepost op: 22 juni 2011, 18:24:00 »
In 1 week tijd zie ik dat er in een Californische woestijn gigantisch veel zonnecollectoren worden geplaats en dat het dak van Rotterdam CS er mee wordt uitgerust. Het zit toch in de lift. Jammer dat deze regering er niet voor gaat...ze zouden nu heel veel mensen mee kunnen krijgen na de problemen in Japan.
Tja, en ik denk nog wel nuchter dat het niet verstandig is om kerncentrales op een breuklijn te zetten. En ik zie nog steeds mensen massaal voor het vliegtuig kiezen en verspilling alom. Misschien is er gezien ook de beperkte voorraden uranium, nu het enthousiasme in diverse landen gedaald is, juist wel verstandig er snel een tweede bij te bouwen in Nederland. Ter overbrugging van tientallen jaren, niet meer en niet minder.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2011, 18:28:37 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik