Leuk! Ja, de babyboom lijkt idd alleen maar voort te zetten, ik zie overal zwangeren om mij heen en dan ook nog eens degene die ook in februari zijn uitgerekend!
Ondertussen ga ik week 19 in
En, het gaat goed met me!
Sinds 3 weken is de misselijkheid zo goed als over. Ik moet alleen nog goed eraan blijven denken dat ik wel regelmatig eet, anders is het zo weer terug. Nog wel een beetje een onbestemd gevoel in mijn maag, maar het is peanuts vergeleken met 10 weken geleden
Ik heb nu alleen iets heel vreemds en ik schaam me bijna om het hier te plaatsen. Maar ik vraag me af of er meer vega-vrouwen "last" van hebben (gehad) tijdens de zwangerschap.
Het is echt heel erg.....
Ik heb af en toe ontzettend zin in vlees
Een klein gehaktballetje, kip-kerrie salade, uitgebakken spekjes....snik, ik heb er soms zo'n zin in. Ik eet het niet, nee nee, maar ik vind het zoooooooo raar dat ik er plots zin in heb!
Je leest vaak dat je in de zwangerschap meestal zin hebt in iets omdat je het nodig hebt. Zou dit het geval zijn? Ik weet dat ik nog niet een uitgebalanceert menu binnen krijg, maar ik eet en drink wel volop zuivel, eet volkoren brood. Heb alleen niet echt trek in bepaalde vleesvervangers, dus zou ik toch iets tekort komen?
Ik eet 's morgens meestal een kom warme Brinta, met halfvolle melk. Soms nog een geroosterde boterham met kaas (of appelstroop of notenpasta of honing) erbij. Meestal een glas sap erbij.
Tussendoor iets van een appel of een Sultana o.i.d.
Als lunch ook vaak brood, met kaas of zuivelspread. Of een eitje. Soms wat groenten erbij of een kopje soep.
Tussendoor meestal hetzelfde als 's morgens.
Avondeten kan pasta zijn, bv spinazie-roomsaus. Of rijst met groenten en Quorn. Of aardappelen met groenten. Dan dus geen burger ofzo, want die lust ik nu gewoon niet echt.
Ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn!