Vegatopia Forum

Hoe is het met de zwangeren

Aiko

Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #60 Gepost op: 10 november 2004, 23:56:23 »
Volgens mij lijkt het mij juist een fraaie manier om veel pijn te mogen ontwijken. Wat is er specifiek naar aan een keizersnee, uitgezonderd het litteken dat ontstaat?

Kiwi

« Reactie #61 Gepost op: 11 november 2004, 08:12:21 »
Een keizersnede is gewoon een operatie, met alle nadelen van een operatie. Zeker als op het allerlaatste moment tot een keizersnee wordt besloten, en er geen tijd meer is voor een plaatselijke verdoving en de vrouw dus onder algehele narcose moet. Ze mist dus de geboorte van haar kind, en dat schijnt toch best traumatisch te zijn.
Maar ook als ze ruim van te voren weet dat ze niet op een natuurlijke manier kan bevallen (en ze een ruggenprik krijgt) is het geen pretje. Door de hechtingen kan ze de eerste tijd veel minder, ze is gewoon nog aan het herstellen van een operatie.
Verder weet ik het ook niet hoor, ik moet er ook niet aan denken om te bevallen (PIJN!!), maar volgens mij ben je die pijn van de bevalling zo weer vergeten, en van de nasleep van een keizersnee kun je nog lang last blijven houden.

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 11 november 2004, 18:21:13 »
Is 'al een kind hebben' een reden om minder geïnteresseerd te zijn in bevallingsverhalen?

Blijkbaar. We zijn overigens beiden amper geinteresseerd in bevallingsverhalen, voor wat betreft de verhalen die ons via de media worden toegeworpen, dat is. :)

We hebben gewoon niet het idee dat het voor ons nog iets toevoegt.

Citaat
Het zal met een tweede toch weer heel anders verlopen?

Ik hoop natuurlijk van niet. :)

Citaat
Wat naar trouwens dat jullie kindje met een keizersnede gehaald moet worden!

Nee hoor, dat willen we juist perse. M'n vrouw vond het wel jammer dat de eerste (mede vanwege een stuitligging) met een keizersnede is gehaald, maar dat beviel eigenlijk allemaal heel erg goed. Ze liep na 5 dagen alweer rond. :) Dat het de eerste keer goed gaat is natuurlijk geen garantie voor een probleemloze tweede keer, dat beseffen we ons heel goed. Maar er zijn gewoon extra risico's verbonden aan 'gewoon' bevallen wanneer je al een keizersnede hebt gehad. Het littekenweefsel kan namelijk gaan scheuren tijdens het persen en dat risico willen we gewoon niet nemen. Beter gelijk een keizersnede, dan eerst weeen en persen en uitputting en alles en dan pas een keizersnede...
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2005, 09:46:08 door Sånder »
“it's strange how life makes sense in time...”

Danielle

« Reactie #63 Gepost op: 12 november 2004, 01:04:28 »
Ze liep na 5 dagen alweer rond. :)
Wow!
Citaat
Maar er zijn gewoon extra risico's verbonden aan 'gewoon' bevallen wanneer je al een keizersnede hebt gehad. Het littekenweefsel kan namelijk gaan scheuren tijdens het persen en dat risico willen we gewoon niet nemen. Beter gelijk een keizersnede, dan eerst weeen en persen en uitputting en alles en dan pas een keizersnede...
Ja, daar kan ik heel goed inkomen. Maar heeft ze dan geen last van naweeën gehad?

Offline Carla

• 259
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 16 november 2004, 14:20:24 »
Ook nog van mij gefeliciteerd !

Die van mij heb ik stil gekregen (na een paar uur) en ligt nu tot morgenochtend heerlijk te slapen in haar wiegje.

Fijn dat het zo goed gaat, niks fijner als lekker de hele nacht door kunnen slapen !

Offline Carla

• 259
« Reactie #65 Gepost op: 16 november 2004, 14:22:39 »
Oh, wacht even, ik zag pas later dat je dit berichtje had geschreven om 01:48 en dat er stond "na een paar uur"....
Maar goed, dan nog is het fijn dat de ervaring kennelijk is dat ze de rest van de nacht dan lekker doorslaapt :-)

Danielle

« Reactie #66 Gepost op: 16 november 2004, 17:51:47 »
Oh, wacht even, ik zag pas later dat je dit berichtje had geschreven om 01:48 en dat er stond "na een paar uur"....
Tja, ze houdt er ècht niet van in haar wiegje gelegd te woren  :nooo:

Offline Carla

• 259
« Reactie #67 Gepost op: 18 november 2004, 16:43:40 »
Gelijk heeft ze :-)

Danielle

« Reactie #68 Gepost op: 22 november 2004, 13:10:12 »
Van 't consultatiebureau ook al op m'n kop gehad dat ze te weinig sliep. Moest van dat mens haar gewoon wakker wegleggen (en even laten huilen).
Dat mens waagde het zelfs tegen me te zeggen: 'Het is geen pop waar je de hele dag mee tuttelt'.  :o Naja zeg waar ziet ze me voor aan? Okee, ik ben een redelijk jonge moeder met 24 jaar, maar dit gaat me toch echt te ver  >:(

Offline Carla

• 259
« Reactie #69 Gepost op: 22 november 2004, 14:18:50 »
Ach ja, consultatiebureau's.....daar heb ik al zoveel negatieve verhalen over gehoord, met name ook over het feit dat veel medewerk(st)ers niet veel weten over borstvoeding.
Ik ga er altijd maar vanuit je zelf het beste weet waar jij en je baby zich het beste bij voelen.
Als dat de hele dag tuttellen is en jullie vinden dat allebei fijn, wat let je ?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #70 Gepost op: 22 november 2004, 14:31:34 »
Nederlandse babies slapen geloof ik 2 uur langer per dag dan Amerikaanse babies. In andere culturen slapen babies nog korter, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.

Dat tuttelen vinden ze waarschijnlijk niet goed omdat hier in NL er veel belang aan wordt gehecht dat kinderen zo vroeg mogelijk zelfstandig worden, en dus ook alleen slapen en wanneer ze wakker worden ze zichzelf weer in slaap krijgen, zonder huilen en aandacht van de ouders.

« Laatst bewerkt op: 22 november 2004, 14:33:17 door Hizikigrrrl »

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #71 Gepost op: 22 november 2004, 15:58:38 »
Tsk, jij kent je eigen kind toch het beste? Zolang ze niet moe is gaat ze toch niet slapen dus waarom zou je haar dan alleen op haar kamertje leggen.
Gewoon lekker tutten, zou ik ook doen.

Mijn oma zei gisteren dat ik helemaal niet eerst hoefde te trouwen als ik een kind wilde ::)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #72 Gepost op: 22 november 2004, 19:19:20 »
Okee, ik ben een redelijk jonge moeder met 24 jaar, maar dit gaat me toch echt te ver  >:(

Biologisch gezien is 24 een perfecte leeftijd om te gaan moederen :)
Eet gezond & eet taartjes

Monie

« Reactie #73 Gepost op: 22 november 2004, 20:28:47 »

Mijn oma zei gisteren dat ik helemaal niet eerst hoefde te trouwen als ik een kind wilde ::)

Wat een moderne oma heb jij. :)

Offline Wup

• 138
« Reactie #74 Gepost op: 25 november 2004, 21:49:36 »
Biologisch gezien is 24 een perfecte leeftijd om te gaan moederen :)

Nou, laat ik het daar nu helemaal mee eens zijn ;)
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Wup

• 138
« Reactie #75 Gepost op: 25 november 2004, 21:57:09 »
Van 't consultatiebureau ook al op m'n kop gehad dat ze te weinig sliep. Moest van dat mens haar gewoon wakker wegleggen (en even laten huilen).
Dat mens waagde het zelfs tegen me te zeggen: 'Het is geen pop waar je de hele dag mee tuttelt'.  :o Naja zeg waar ziet ze me voor aan? Okee, ik ben een redelijk jonge moeder met 24 jaar, maar dit gaat me toch echt te ver  >:(
tuurlijk zie jij je kind niet als een pop! Wat een domme opmerking zeg.  Maar ik wil toch wel even voorzichtig zeggen dat het wel zo is dat als je haar altijd pas in bedje legt als ze al slaapt, je er niet raar van moet opkijken dat ze over een half jaar óók niet naar bed wil. En dan slapen ze heel wat minder dan nu. Dat hadden wij bij de oudste. Op een gegeven moment zat 1 van ons tot 10 uur (savonds) naast zijn bedje totdat hij sliep, maar zodra we opstonden was ie weer wakker. Dus heb ik de tweede wel wakker in bedje gelegd als het tijd was om te slapen. En soms huilde hij even (maar nooit langer dan 5 minuten) en dan sliep hij als een roosje. En het hoeft niet in bed. Slapen in de box of in de kinderwagen is ook prima.
Je wilt ook wel eens een uurtje voor jezelf, toch?
Greetz, Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Danielle

« Reactie #76 Gepost op: 28 november 2004, 17:41:20 »
Nu lag het niet aan die stomme opmerking van dat mens op het consultatiebureau, maar ik ben nu toch bezig gegaan met haar meer laten te slapen.
Ik heb uitgeprobeerd haar na de voeding nog even bij me te nemen en met haar te kletsen en/of te spelen (dat spelen bestaat nu nog uit speeltjes laten zien) en als ze gaapt en haar gezichtje vertrekt knuffel ik haar nog uitbundig en leg ik haar in de wieg. Vervolgens zet ik een muziekdoos aan. Als ze dan nog gaat huilen blijf ik bij haar zitten en praat ik tegen haar of stop ik haar nog een keer in.
Als ze gaat krijsen (dan wil ze echt niet) haal ik haar er weer uit en troost haar met rondjes lopen, zingen of de borst. Maar meestal valt ze in slaap en meldt ze zich na een uur of 3 weer.

Aan de ene kant voelt het voor mij pijnlijk op die manier afscheid van haar te nemen, aan de andere kant huilt ze nu aanzienlijk minder op een dag en hebben zowel ik als zij er niets aan als ze de hele tijd in mijn armen ligt te huilen.

Ik verbaas me erover hoeveel ik als moeder moet leren over het moederen en hoe onzeker ik ben in het begin. Maar ook geweldig hoe ik het red en dat ik er zelf wel uitkom met mijn eigen kindje.

Die mensen van het consultatiebureau zouden nu wel eens kunnen gaan zeuren over dat ik haar niet regelmatig voed, maar soms pas na 5 uur en soms al na 1 uur, gewoon als troost. Gelukkig was ze afgelopen week wel goed aangekomen.

Ze weegt nu trouwens ca. 4550 gram bij een leeftijd van 8 weken. Haar geboortegewicht was 3665 gram.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #77 Gepost op: 28 november 2004, 20:15:18 »
Heb je wel boeken met daarin uitleg over verschillende opvoedmethodes? Misschien heb je daar wat steun aan?
Je wordt immers niet als moeder geboren, je moet het allemaal leren.

Danielle

« Reactie #78 Gepost op: 01 december 2004, 23:51:52 »
Heb je wel boeken met daarin uitleg over verschillende opvoedmethodes? Misschien heb je daar wat steun aan?
Bij een baby van 8 tot 9 weken is er nog geen sprake van opvoeden hoor! Die verbanden kan ze nog lang niet leggen.
Citaat
Je wordt immers niet als moeder geboren, je moet het allemaal leren.
Dat is absoluut waar, en al doende leer ik, zoals wat ik geleerd heb over het slapen wat ik de vorige keer gepost heb.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #79 Gepost op: 02 december 2004, 00:02:27 »
Bij een baby van 8 tot 9 weken is er nog geen sprake van opvoeden hoor! Die verbanden kan ze nog lang niet leggen.

Zo bedoel ik het ook niet, maar er zijn vast wel boeken waarin wordt uitgelegd wat de voor- en nadelen zijn van verschillende methodes op het gebied van slapen etc.