Vegatopia Forum

Hoe is het met de zwangeren

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #480 Gepost op: 12 juni 2011, 19:22:04 »
De verloskundige zei tegen mij bij de laatste check dat als ik geen gekke dingen zou doen, ze mijn bloed niet meer zouden controleren. Dit omdat ik vertelde dat ik was flauwgevallen toen mijn bloed geprikt werd in het ziekenhuis. Maar ik wil eigenlijk wel dat mijn bloed nog gecontroleerd wordt, alleen niet meer in dat stomme zh maar gewoon bij het artsenlaboratorium. Want ook al voel ik me goed, ik wil zeker weten dat het ook echt zo is! Misschien ga ik maar gewoon bij de huisarts vragen dus, maar dan over een maand of 2.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #481 Gepost op: 12 juni 2011, 19:35:53 »
Oh ja en verder gaat het helemaal prima, anderhalve week geleden hebben we de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit! Mijn placenta ligt wel iets te laag maar de kans is groot dat dat vanzelf wel weer goed komt.

Het kleding probleem heeft zich vanzelf opgelost want mijn buik heeft een enorme groeispurt gemaakt dus ik zie er niet meer uit alsof ik teveel heb gegeten :) Ik vind het dus ook geen probleem meer om een zwangerschapsbroek met een wat strakker zittend shirtje te dragen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #482 Gepost op: 13 juni 2011, 01:54:10 »
Fijn dat alles goed gaat!
Weten jullie al of het een meisje of jongetje wordt?!

Enne... gewoon je bloed laten controleren als je dat prettiger vindt. Ik dacht dat het HB-gehalte zo rond de 33e week op het laagst was.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #483 Gepost op: 13 juni 2011, 13:12:42 »
Weten jullie al of het een meisje of jongetje wordt?!

Nee, weten we niet, wordt een verrassing! V. wilde het eigenlijk wel weten, maar ik niet. Bij wijze van compromis heb ik tegen de echoscopiste gezegd dat ze niet moest vertellen wat het wordt, maar dat we ook niet zouden wegkijken als ze in die regionen zou kijken. Maar ze is denk ik wel discreet geweest, we hebben niks gezien dus. Met 32 weken moet ik nog een echo om te kijken of mijn placenta dan goed ligt, dan krijgt V. dus nog een kansje om het te weten te komen ;)

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #484 Gepost op: 10 augustus 2011, 07:51:07 »
Hey M, ik was al nieuwsgierig naar de ontwikkeling, fijn dat het allemaal zo goed gaat! Zo leuk dat je een kindje krijgt :)

Mijn vriendin is 5 aug. bevallen van een peuter. Meneer is 56cm en 3992 gram. Er werd uitgegaan van een baby van 60cm, dus hij is toch nog klein uitgevallen hihi.

Ow en...zusjelief is nu ruim 15 weken zwanger van nummer 2!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #485 Gepost op: 10 augustus 2011, 12:53:54 »
Oh wat leuk, gefeliciteerd!

Hier gaat alles nog steeds goed, mijn enige kwaaltjes zijn opgezette voeten door de warmte, en af en toe last van maagzuur, maar ook niet meer zo heel erg. Ik mag absoluut niet klagen dus!
Het gaat wel ontzettend snel, nog maar 10 weken! Ik vind het wel erg spannend, die bevalling straks. En sowieso moeten we nog van alles doen en in huis halen voor het zover is, dus ik zit wel af en toe flink te stressen. We zijn gelukkig wel uit over een jongensnaam, hoewel we er allebei soms nog een beetje onze bedenkingen over hebben. We vinden het allebei een fantastische naam, dat is het probleem niet, maar of het wel bij ons past is meer de vraag. Nou ja misschien moeten we ook nog gewoon een beetje wennen. Of het is een meisje, en dan hebben we dat probleem al helemaal niet :)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #486 Gepost op: 10 augustus 2011, 13:49:25 »
Ah jawel, Gertjoris-Jan gaat vanzelf bij jullie passen :D
This is between me and the vegetable!

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #487 Gepost op: 10 augustus 2011, 14:06:30 »
 ;D
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #488 Gepost op: 10 augustus 2011, 15:01:03 »
Wauw 10 weken nog maar, goed zeg.
,,,,فلافل

Kiwi

« Reactie #489 Gepost op: 13 augustus 2011, 12:19:04 »
Ik kom hier niet meer zo vaak (en al helemaal niet in de kinderen-afdeling), maar ik zie dat ik wat gemist heb. Hartstikke leuk M., gefeliciteerd! :D

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #490 Gepost op: 05 september 2011, 14:19:35 »
Hoe gaat het met M.?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #491 Gepost op: 06 september 2011, 07:57:31 »
Gaat goed hoor :)
Vorige week heb ik mijn laatste werkweek gehad, ik ben nu met verlof. Maar eigenlijk voelde het al eerder alsof ik met verlof was want voor die ene werkweek had ik vijf weken zomervakantie :)
Ik merkte het overigens wel, ik kon het werken fysiek nog makkelijk aan maar ik was aan het einde van de week toch best wel kapot. Nu dus weer even bijkomen!
Mijn laatste controles waren allemaal goed, ijzer was nog prima, mijn bloeddruk is laag maar dat is het altijd en ik heb er geen last van gehad.  Nu wordt het afwachten heh, het mag binnen 3 weken komen maar het kan ook nog 8 weken duren, pffff.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #492 Gepost op: 06 september 2011, 08:59:16 »
Ah ja, bloeddruk. Bij mij bleef die ook erg laag, continu 100/55.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #493 Gepost op: 24 september 2011, 12:31:40 »
Gisteren heb ik de 37 weken gehaald, wat betekent dat ik nu gewoon thuis zou mogen bevallen als alles goed gaat. Raar hoor, ik had verwacht dat het een heel heftig moment zou zijn, omdat het betekent dat het nu elk moment zou kunnen gebeuren maar zo voelt het nu helemaal niet. Na de 30 weken had ik het gevoel dat het allemaal veel te snel ging en dat ik er nog lang niet klaar voor was, en nu ik in de buurt kom gaat de tijd juist weer heel langzaam en heb ik het gevoel dat het nog weken kan duren (wat ook wel zo is, want het kan net zo goed dat ik pas met 42 weken beval). Lichamelijk voel ik me (afgezien van het slechte slapen) prima dus wat dat betreft houd ik het nog wel even vol, maar ik ben zo nieuwsgierig, dus ik zeg "kom maar op!" :)

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #494 Gepost op: 24 september 2011, 14:16:09 »
Spannend hoor en fijn dat je je nog steeds zo goed voelt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #495 Gepost op: 24 september 2011, 21:19:58 »
Fijn dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt :thumbsup:

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #496 Gepost op: 25 september 2011, 00:31:04 »
Als je navel uitplopt, is tie gaar.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #497 Gepost op: 25 september 2011, 13:00:46 »
M., fijn dat je je er klaar voor voelt. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #498 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:22:07 »
Mijn facebook vrienden hadden het al gezien: gisterenmiddag zijn we de trotse ouders van een prachtige dochter geworden! Alles gaat goed, ik vond het wel vrij heftig en moet dus nog even bijkomen en sowieso moeten we natuurlijk wennen aan alle nieuwe dingen die op ons af komen nu. Ik zal snel wat meer vertellen, maar nu eerst even met een kopje thee op de bank genieten van een klein momentje rust :)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #499 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:25:53 »
Wou! Proficiat, seg, geniet ervan...
Mogen we de naam van je dochter weten of vind je dat te openbaar?
Dat je moet bijkomen, daar kan ik inkomen, dus laat je maar lekker in de watten leggen  :)