Vegatopia Forum

Hoe is het met de zwangeren

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #320 Gepost op: 14 december 2009, 16:33:24 »
Leuk! Hoeveel weken ben je nu?

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #321 Gepost op: 15 december 2009, 21:52:02 »
32e week (31 + 2) :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #322 Gepost op: 24 december 2009, 19:06:30 »

Ben ik trouwens de enige Vegatopiaanse die zwanger is, op het moment??

:nooo:

Uit betrouwbare bron (Hyves) vernam ik net dat iemand hier (die niet meer zo heel veel komt) haar 2e kindje verwacht!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #323 Gepost op: 24 december 2009, 19:19:51 »
Animal lover?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #324 Gepost op: 25 december 2009, 10:34:07 »
Ik ben het niet!  :angel:

Ja, dat heb ik ook vernomen. We wachten geduldig af tot ze het hier komt vertellen.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #325 Gepost op: 25 december 2009, 12:54:21 »
Oe, spannend! Ben benieuwd wie het is!
Wat is het fijn om verlof met Kerst te hebben.....ik ben lekker aan het genieten! :D

Valhalla

« Reactie #326 Gepost op: 12 januari 2010, 23:57:29 »
Wat leuk om te lezen allemaal! Ben zes weken geleden bevallen van ons tweede kindje. Nadat de eerste er 24 uur over deed, meende de tweede dit te moeten compenseren door er 1.5 uur over te doen. Lekkere vent  :thumbsup:

Ben erg benieuwd hoe het met de zwangere dames / kersverse mama's gaat eigenlijk, vandaar een klein schopje tegen deze draad!

Hoe staan jullie tegen het geven van borstvoeding vs. flesvoeding? Speelt jullie overtuiging kwa vegetarisch of veganistisch eten hierbij nog een rol?

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #327 Gepost op: 13 januari 2010, 17:34:04 »
Ik geef mijn zoontje van 8 maanden borstvoeding.

Daar is het vegetarisme niet van invloed op, maar beide keuzes hebben wel dezelfde oorzaak: Het feit dat ik kritisch ben over wat ik eet en met name alles wat uit pakjes en zakjes komt niet zo geweldig vind.
Nu weet ik wel dat die enorme ingredientenlijst op flesvoeding noodzakelijk is om een complete voeding aan te bieden, maar als ik het ook zelf kan produceren, why not?
Overigens krijgt hij weleens fles, als het zo uitkomt dat ik niet in de buurt ben en er niks in de vriezer staat.

Maar ik hoop op een niet al te moeilijke eter en ik denk dat moedermelk diverser in smaak is dan flesvoeding, wat altijd hetzelfde smaakt. Daarmee hoop ik dus dat hij al meerdere smaken kent.

En tot op heden is het een makkelijke eter gelukkig (bijvoeding)!

Offline Roos

• **
  • 32
« Reactie #328 Gepost op: 13 januari 2010, 18:36:30 »
Mijn zoontje is inmiddels alweer 3, maar ik heb destijds ook voor borstvoeding gekozen. Voor mij een vanzelfsprekende keuze, het is gewoon veel gezonder (mits je zelf gezond eet, en dat heb ik zeker gedaan) goed voor de moeder-kind band, en ik vond het heerlijk om te doen. Heb het 15 maanden volgehouden, toen besloot zoonlief dat hij er geen zin meer in had. Geweldig!

Overigens moet ik wel zeggen dat ik het geluk heb dat alles qua borstvoeding van een leien dakje ging vanaf het begin, en ken genoeg moeders bij wie dat niet zo was/is. Dan is flesvoeding een mooi alternatief. Maar vanuit mijn eigen principes vind ik dus ook dat het een alternatief moet zijn voor als borstvoeding niet lukt. Bij voorbaat kiezen voor flesvoeding, gewoon zonder goede reden, vind ik onbegrijpelijk...
Kitchen aromas aren't very homely
It's not comforting, cheery or kind
It's sizzling blood and the unholy stench of murder
-the Smit

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #329 Gepost op: 13 januari 2010, 22:29:53 »
Al is het discutabel wat je onder een 'goede reden' kunt scharen.

Er zijn genoeg moeder die hun vrijheid aanvoeren als reden om flesvoeding te geven. Niet de eerste maanden aan huis en baby gebonden zijn en wel op stap kunnen als ze een keer zin hebben. Ik nam het op de koop toe dat dat niet kon, maar als je dat niet gewend bent en je dat ook niet zo goed kunt, dan kun je dat een goede reden vinden om geen borstvoeding te geven.

Offline Roos

• **
  • 32
« Reactie #330 Gepost op: 13 januari 2010, 22:40:54 »
Dan vind ik het nog steeds een slechte reden ;D Ik raakte ongepland zwanger op mijn 20ste, dronk te veel en rookte als een ketter, zat in het 2e jaar van mijn (zeer zware) studie, ging veel uit en kende mijn vriend pas 3 maanden. Ik zeg dit niet om naar complimenten te vissen of zoiets, maar wel om aan te geven dat ik mijn verantwoordelijkheden heb genomen. Ik vind dat je kind het allerbeste verdient wat je hem of haar kunt geven, en dat was precies wat ik voelde vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Ik stond niet te juichen, maar wilde mijn kind wel alles bieden wat het nodig had... Als je als moeder je 'vrijheid' belangrijker vindt dan de voordelen die borstvoeding heeft ten opzichte van flesvoeding, dan vind ik dat echt slap en oppervlakkig. Daarbij kan ik me daar ook nog eens niks bij voorstellen, want ik wilde het eerste half jaar alleen maar met mijn kind op schoot op de bank zitten. Buitenwereld interesseerde me echt geen ene reet, en dat was een heerlijke periode.

Maar ik spreek natuurlijk alleen voor mezelf, en klink vast nogal stellig. Maar wilde het toch even gezegd hebben :angel:
Kitchen aromas aren't very homely
It's not comforting, cheery or kind
It's sizzling blood and the unholy stench of murder
-the Smit

Valhalla

« Reactie #331 Gepost op: 14 januari 2010, 00:06:00 »
Haha, ja je hebt (vind ik) gelijk hoor! Wil geen fles- / borstvoedingdiscussie beginnen ook, ben gewoon benieuwd.

Aan mijn dochter die na een op zijn zachtst gezegd lastige bevalling echt no-way aan de borst wilde heb ik 6 weken gekolfde bv gegeven. Mijn zoontje had het wat minder moeilijk en die is dol op de tiet. Vrijheid heb ik echt nog wel. Er ligt wat voorraad melk in de vriezer en als ik ergens heenga neem ik gewoon de kolf mee. Zelf begrijp ik het ook niet als mensen het niet op zijn minst proberen (en ik weet ook wat een beproeving het kan zijn als het niet perfect verloopt!).

Wat wel grappig is, toen ik zwanger was van mijn dochter at ik vaak grieks. Tzatziki, olijven, pepers en dat soort dingen. En zij is daar nu ook helemaal gek op. Vanaf dat ze vast voedsel eet trouwens al, maakte in het begin olijven-tomaten potje voor 'r. Vraag me echt af of die smaken nu aan haar zijn 'doorgegeven' via vruchtwater of borstvoeding.

Knap dat jullie allemaal zo lang borstvoeding hebben gegeven zeg!  :thumbsup:

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #332 Gepost op: 14 januari 2010, 11:05:16 »
Ik denk dat smaken via het vruchtwater zeker al wat bepalen!
Mijn kindje heeft de afgelopen weken steeds, als ik heb gegeten, de hik. En flink ook, soms wel 10 min. lang.
Maar het viel me op een gegeven moment dus op dat het na de maaltijd was.
De VK zegt dat het door de ademhalingsoefeningen van het kindje komt, maar ik vraag me echt af of het niet gewoon een gulzig lekkerbekje is ;D Net als mama :angel:

Valhalla

« Reactie #333 Gepost op: 14 januari 2010, 15:31:35 »
Laurita, hoe lang 'moet' je nog?

Dat gehik is echt schattig. Maar een gegeven moment vond ik het wel eens vervelend worden hoor. Vooral mijn dochter had soms heel lang te hik...

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #334 Gepost op: 14 januari 2010, 17:19:34 »
Ja, het hikken is idd aandoenlijk. Maar ik vind het soms ook wel wat irritant. Het is ook net alsof het kindje op mijn darm hikt, met als gevolg een "bepaald gevoel" ;D Loop ik steeds naar de wc.....voor niks.

Vandaag is het precies nog een maand tot de uitgerekende datum! :D 14 februari is de dag. Maar ik hoop/heb het idee dat het kindje wel eens iets eerder zou kunnen komen. Zou ik ook wel errug fijn vinden ;D
Vind het wel wat saai, zo alleen thuis. Alles is wel klaar....en om nou nog een keer alle kleertjes te wassen en strijken ::)
Het is buiten ook nog steeds zo glad, ik durf niet zo goed de deur uit. Zit dus ook nog eens veel binnen.
Zaterdag krijg ik een babyshower! Da's wel weer een erg leuk vooruitzicht :D

Valhalla

« Reactie #335 Gepost op: 17 januari 2010, 00:13:00 »
Aaah, leuk geweest vandaag?

Spannend. Het kan 'elk moment' gebeuren of nog anderhalve maand duren dus.

Hoop voor je dat je kindje in elk geval op tijd komt! Dat wachten ben je na een tijdje ook wel zat, zeker als het van dit soort weer is!

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #336 Gepost op: 17 januari 2010, 15:07:29 »
Ik heb altijd gehoopt dat de mijne een week eerder kwam dan uitgerekend. Dat leek me wel prima. Maar toen het eenmaal zover was, dacht ik heeeelp, nu moet ik het gaan doen. ;)

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #337 Gepost op: 17 januari 2010, 19:40:18 »
Ja, soms knijp ik 'm ook wel een beetje hoor. Maar ik probeer gewoon zo te denken:"miljarden vrouwen zijn mij voor gegaan, dus waarom zou ik het dan niet kunnen?" Maar ja, nu denk ik ook wel eens:"ja, van die miljarden vrouwen zijn er ook wel een stuk of duizend waarbij iets niet goed ging...." ;D

De babyshower was onwijs leuk! :D Mijn beste vriendin had mijn schoonzussen, (schoon)moeder, zusje en andere vriendin uitgenodigd. Totaal waren we met z'n 9en.
Ze had een High Tea voor ons gemaakt, en er waren meer mensen die wat lekkers hadden meegenomen.
Ik kreeg zo nu en dan weer een kadootje en tussendoor hebben we geinige spelletjes gedaan zoals een quiz en ik moest met een blindoek om baby-voorwerpen raden. En verder veel thee, scones, sandwiches en lachbuien ;)
Het is erg Amerikaans, maar ik pleit ervoor dat we dit in NL ook lekker gaan doen. Ik heb zo genoten en voelde me heel erg speciaal! Het voelde echt als een feestje om te vieren dat ik van "vrouw" naar "moeder" zou gaan transformeren. En als een soort van 1e verjaardag voor ons kindje, want het :P heeft al zoveel kadootjes gekregen!
Ik was bekaf, maar wel voldaan :D

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #338 Gepost op: 17 januari 2010, 21:27:08 »
Jaa, het gaat vast goed.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #339 Gepost op: 19 januari 2010, 09:44:50 »
Zo een babyshower lijkt me echt wel leuk...
Wil ik ook! wil ik ook...
Nu alleen nog kindjes maken eerst misschien... ;D

Komt allemaal goed, en na afloop kan je dat irritant mormel dat met je blaas foebalt en je darmen als speeltje gebruikt eindelijk knuffelen en knuffelen en knuffelen. ;)