Vegatopia Forum

Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees
« Reactie #280 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:41:21 »
Ik ging er zelf altijd vanuit dat ik wel genoeg zon kreeg om vitamine D aan te maken. Vond al die veganisten die een supplement namen maar overdreven. Totdat ik zwanger werd en het voor de zekerheid toch maar even liet testen: zwaar tekort. Inmiddels hebben veel mensen om mij heen zich laten testen (meeste veganisten, 1 vegetarier) en muv 1 hadden ze allemaal een tekort. De zon is hier in de winter veel te zwak, je moet het echt uit voeding of pillen halen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #281 Gepost op: 23 augustus 2013, 06:50:43 »
In dit geval kom je dan voor de keuze of je het ervoor over hebt om dan vis (of vlees) te eten, en die keuze is heel persoonlijk lijkt me.

Precies, dat vind ik ook. Ik ga er nu voorlopig ook niks aan veranderen, dit is een een weloverwogen besluit want zelfs met aandacht eten en supplementeren had ik tekorten waardoor ik me echt beroerd voelde.  

Lijkt het te helpen?

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, en ik doe het nog maar net. Ik hou jullie op de hoogte.

Overigens, het kan best zijn dat dit niet voor me werkt en ik weer wat anders besluit, maar ik meng me verder niet in de discussie. Ik heb inmiddels gemerkt dat dat in ieder geval niet zo gezond voor me is :P
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2013, 07:01:48 door LL de Ling »

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #282 Gepost op: 23 augustus 2013, 09:42:53 »
In dit geval kom je dan voor de keuze of je het ervoor over hebt om dan vis (of vlees) te eten, en die keuze is heel persoonlijk lijkt me.

Precies, dat vind ik ook. Ik ga er nu voorlopig ook niks aan veranderen, dit is een een weloverwogen besluit want zelfs met aandacht eten en supplementeren had ik tekorten waardoor ik me echt beroerd voelde.  

Lijkt het te helpen?

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, en ik doe het nog maar net. Ik hou jullie op de hoogte.

Overigens, het kan best zijn dat dit niet voor me werkt en ik weer wat anders besluit, maar ik meng me verder niet in de discussie. Ik heb inmiddels gemerkt dat dat in ieder geval niet zo gezond voor me is :P

Misschien denk ik te simpel, maar wat voor het ene lichaam werkt, werkt voor het ander niet. Ik heb jarenlang goed opgelet wat ik at en was fervent vegetarier met veganistische neigingen. Inmiddels blijkt dat mijn lijf niet zo gezond is als ik dacht en heb ik uit pure wanhoop af en toe vlees gegeten, vis geproefd. Vind het heel moeilijk om de beslissing te maken, mijn geweten heeft het er moeilijk mee. Maar het gaat hier wel om mijn gezondheid en als zo nu en dan vlees eten wat doet, dan moet mijn geweten maar even de andere kant op kijken. Mijn vriend leeft superongezond , vooral als het  voedsel betreft, eet met name vlees en vis en krijgt amper iets groens binnen en wat blijkt, hij is kerngezond, mankeert niks, geen vitaminegebrek ( wat ik echt bizar vind).
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

« Reactie #283 Gepost op: 24 augustus 2013, 11:48:50 »
Apart he Djoosiss.

Ook "gewone" producten kunnen bij sommige mensen slecht werken. ik heb ooit eens via een apparaat bij een natuurarts een test gedaan.
Volgens dat ding zouden bepaalde producten voor mijn lichaam een klus zijn om te verwerken en die zou ik beter moet vermijden.
Maar toen ik die lijst zag werd ik spontaan verdrietig en besloten dat ik mijn vermoeidheid op de koop toe wil nemen omdat ik wel wil genieten vh leven. Daar hoort lekker eten ook bij voor mij.
Zaken als tomaat, broccoli zouden voor mij slecht zijn ???

« Reactie #284 Gepost op: 08 september 2013, 16:30:23 »
Bij hele jonge mensen kan ik het mijn nog voorstellen. Dat het een soort bevlieging is. Maar jij hebt het over de leeftijd 22/28 jaar ( of ze gedragen zich nog als pubers  ;) ). Dan zou je toch zeggen dat je zo'n belangrijke beslissing voor het leven maakt. Echt absurd dat ze weer vlees zijn gaan eten terwijl je dan zo bewust bent van het dierenleed. Ik ben nu 3 jaar lang vegetariër en net 2 maanden veganist en bij de gedachten om weer vlees te gaan eten word ik er misselijk van omdat ik nu heel goed weet wat er achter dat stukje vlees schuil gaat.
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Offline MaartenP

• 191
  • Geslacht: Man
« Reactie #285 Gepost op: 08 september 2013, 21:10:48 »
Wel grappig dat op een forum over vegetarisch eten blijkbaar veel mensen eerder aanraden om vis of vlees te eten in plaats van een vegetarisch vitaminepreparaat te slikken...

Ik snap trouwens wel dat mensen dit uiteindelijk gaan proberen als het echt slecht gaat met hun gezondheid hoor. Maar sommige opmerkingen vind ik wel verbazingwekkend.

Ken zelf meerdere voormalig veganisten/vegetariërs die ooit om 'gezendheisredenen' vlees zijn gaan eten trouwens, en nu bakken vlees wegwerken omdat het zo lekker is. Dat snap ik dan weer niet.

Offline eno2

• 758
« Reactie #286 Gepost op: 26 april 2014, 12:41:52 »
We leven niet natuurlijk in de moderne tijd. Als we net als vroeger water dronken uit riviertjes met b12, veel groene groenten en zaden aten waarin omega-3's in zaten en buiten in de zon liepen en geen geraffineerde rotzooi aten, hadden we als vegetariër geen pillen nodig. Dus ik vind het een beetje onzin om te gaan roepen dat pillen slikken niet natuurlijk is en dat je daarom maar vis gaat eten.

Nee het is geen onzin dat pillen slikken niet natuurlijk is. Pillen slikken is niet natuurlijk. Punt. En dat zegt hier iemand die veganist geweest is van 1997 tot 2014. De veganisten moeten wat bescheidener  zijn en erkennen dat hun dieet niet evenwichtig is, want je gaat eraan kapot als je geen pillen slikt. In die tijd slikte ik B12 a volonté, tegen mijn zin, maar dat was de enige pil die ik moest slikken. Nu ben ik in allerlei behandelingen en slik tien pillen per dag. Ik heb dus de B12 afgeschaft en eet af en toe melkchocolade. Ik hoop dat dat genoeg is om mijn B12 aan te vullen. En het is een heerlijk snoepje en gezond bovendien.

Verder is vegetarisme geen enkel probleem. Je krijgt alles  binnen wat nodig is zonder pillen. Dat is een volwaardig dieet ja.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #287 Gepost op: 28 april 2014, 10:50:39 »
Ik heb dus de B12 afgeschaft en eet af en toe melkchocolade. Ik hoop dat dat genoeg is om mijn B12 aan te vullen. En het is een heerlijk snoepje en gezond bovendien.
Volgens mij moet jij nodig aan de vitamine B12 Eno, als je dit soort uitspraken doet ;D Per 100 gram 13% van de ADH, lijkt me niet echt zoden aan de dijk zetten, tenzij je dus een kilo chocola per dag wegknaagt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #288 Gepost op: 28 april 2014, 20:53:20 »
De ADH kun je ook beter zien als een soort onderhoudswaarde op basis van een goede situatie en als je zoveel pillen moet slikken, is dat misschien geen goed uitgangspunt...
Geen idee wat voor pillen je bedoelt, maar bepaalde medicijnen verstoren de B12opname. Ook gaat het vermogen om het goed op te kunnen nemen af op latere leeftijd, waardoor je met alleen een ADH dus niet aan voldoende B12 kan komen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline eno2

• 758
« Reactie #289 Gepost op: 02 mei 2014, 00:08:30 »
Ik heb dus de B12 afgeschaft en eet af en toe melkchocolade. Ik hoop dat dat genoeg is om mijn B12 aan te vullen. En het is een heerlijk snoepje en gezond bovendien.
Volgens mij moet jij nodig aan de vitamine B12 Eno, als je dit soort uitspraken doet ;D Per 100 gram 13% van de ADH, lijkt me niet echt zoden aan de dijk zetten, tenzij je dus een kilo chocola per dag wegknaagt.
Je hebt gelijk, ik ga terug Betafact moeten  slikken of ik krijg weer problemen van bloedarmoede, zoals die keer dat ik drie jaar zonder B12 pil veganistisch voortboerde.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #290 Gepost op: 23 juni 2014, 14:24:00 »
buitenlandse kaas

Maar binnenlandse kaas mag dan wel? ???
De gewone kaas bevat geen lactose, dus die zou wel mogen..

Wb ontslakken/ontgiften. Ik heb er zelf weinig kaas van gegeten
:nerd:
Ik wil vega bananenschuimpjes.