Vegatopia Forum

Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees

Kiwi

Re:Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees
« Reactie #60 Gepost op: 20 april 2005, 13:59:08 »
Die vleeseters die meer veg gaan eten doen dit naar mijn idee meestal niet om morele redenen, maar gewoon omdat ze het ook wel lekker vinden.

... of gezonder (voor zichzelf dus).

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 20 april 2005, 14:00:06 »
Die vleeseters die meer veg gaan eten doen dit naar mijn idee meestal niet om morele redenen, maar gewoon omdat ze het ook wel lekker vinden.

Ja, idd
Eet gezond & eet taartjes

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 20 april 2005, 14:01:16 »

Ja, idd
Met hetzelfde resutaat: er blijven weer zoveel dieren extra leven.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #63 Gepost op: 20 april 2005, 14:03:37 »
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar zonder morele overwegingen is het slechts van tijdelijke aard. Ik heb het idee dat zodra je bezig geweest bent met het bewustwordingsproces je het wel zult 'volhouden'. Want het gaat er hier (in deze draad) toch om dat mensen stoppen met het vegetarisme. Ze stoppen voor mijn gevoel dus omdat ze blijkbaar al zonder morele overwegingen vegetariër zijn geworden, anders ben je er naar mijn idee niet zo makkelijk van af te brengen. (oei ik vind mijn veroordelende toontje heel kwalijk)
« Laatst bewerkt op: 20 april 2005, 16:42:50 door Sånder »

Aiko

« Reactie #64 Gepost op: 20 april 2005, 14:06:23 »

Er wordt minder bijgefokt. Al wat aan vee / gevogelte / enzovoorts nu leeft zal geen oude dag meemaken. Feitelijk bespaar je daar denk ik geen dieren mee, alleen dierenleed. Net zo prima natuurlijk.

Offline willem

• 2.430
« Reactie #65 Gepost op: 20 april 2005, 14:08:59 »
Dat klopt, er zit altijd een faseverschil in. Maar het gaat dan wel over teruggaan van de vraag. Dat kan alleen maar leiden tot minder dierenleed én op kortere termijn minder gedode dieren doordat die vraag is verminderd.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Rosanna

« Reactie #66 Gepost op: 20 april 2005, 15:53:25 »
Een vriendin van mij werd 2 jaar terug ook vegetarier, juist omdat ze het zo vreselijk vond hoe er met dieren werd omgegaan, maar nu eet ze ook weer gewoon vlees. Het zal voor sommigen moeilijker vol te houden zijn dan voor de ander denk ik.

Vol te houden...?
Ik heb meer het gevoel dat er bij mij een knop om is gegaan en dat het wel heel erg moeilijk is om 'terug te schakelen'. Een soort bewustwordingsproces wat voor mijn gevoel �enrichtingverkeer is. Maar blijkbaar kun je onderweg toch omkeren :schater:. Nee niet grappig. Jammer.

Wat ik bedoel is dat wat ik zie in mijn omgeving dat mensen vegetarier worden maar nog steeds verlangen naar vlees omdat ze het zo lekker vinden, en dat uiteindelijk dar verlangen wint omdat ze het niet meer vol kunnen houden het vlees steeds af te moeten slaan.
Voor mij is het ook geen kwestie van volhouden, maar gewoon een besluit wat ik ooit eens heb gemaakt, maar niet iedereen denkt op die manier.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2005, 16:42:24 door Sånder »

Offline Gabs

• 796
« Reactie #67 Gepost op: 24 april 2005, 20:27:33 »
ik ben op mijn twaalfde vegetarier geworden, omdat ik het zielig voor de dieren vond en het niet kon verkroppen mezelf in leven te houden door het eten van dieren als het ook zonder kan. ik vond vlees wel heel erg lekker en was er ook niet vies van als er een botje in zat. ik denk dat ik het nog steeds lekker zou vinden (puur de smaak dan) en het een verrijking van veel gerechten kan zijn, maar de gedachte dat ik een dood dier zou moeten eten maakt vlees voor mij erg vies. ik kan me echt niet voorstellen ooit weer vlees te gaan eten, daar zitten voor mij nu veel te veel negatieve gevoelens aan.

en in een restaurant mis ik het eigenlijk nooit, een goede kok doet zich vaak meer moeite toch iets interessants van een vegetarisch gerecht te maken...

mensen die weer vlees zijn gaan eten hebben denk ik geen sterke overtuiging gehad om vegetarier te worden. de principes geen vlees te eten wegen echt vele malen sterker dan het eten van vlees omdat het lekker is... er zijn voldoende andere lekkere dingen waar je je voldoening uit kan halen.

ShiN

« Reactie #68 Gepost op: 25 april 2005, 15:09:13 »
Ik ken ook 1 zo'n geval,
een goede vriend had na nachtenlange discussiesessies in de lokale zuipgelegenheid ontdekt dat hij zich een fijner mens zou voelen als vegetariër.

Hij was heeeel fanatiek en zelfs zo erg dat hij jan en alleman zo'n beetje wees op het 'leed dat vleeseten heet' (eigenlijk zo heftig dat het mij een beetje irriteerde)

maar nu :
Heeft het ong. 3 maanden volgehouden, en kom hem in de stad tegen met 3 broodjes frikandel en het lijkt wel alsof hij meer vlees consumeerd dan ooit te voren!  ???

HEUH ?? dat snap ik dus nie...

engeltje

« Reactie #69 Gepost op: 16 mei 2005, 03:36:20 »
Ik zie het zelfs als vleeseter om me heen gebeuren hoor, maar de ergste vegahype (om het maar ff zo te noemen) is ook weer over. Veel mensen willen gewoon opvallen en gaan mee met de TV. Dan komt Moby ineens weer eens vertellen dat ie niks dierlijks eet, en meteen stopt een kudde met dierlijk eten. Tevens komen ze van de middelbare school af en dan zien ze dat groepje "alternatieve vegetariërs" (grof gezegd), die altijd wel stoer waren doordat ze iets mysterieus hadden, niet meer, dus waarom zou je dan nog vegetariër blijven. Laat ons eerlijk zijn, vlees eten is makkelijker. (praktisch dan, moraal gezien moet ieder voor zich uitmaken)

Zelf heb ik ook een tijdje geen vis gegeten en neigde ik naar het veganisme (ik gebruik n amper melkproducten  ivm lactose-intolerantie), maar daar ben ik ook mee gestopt om de redenen dat ik niet zonder zou kunnen. Heel zwak natuurlijk. Kaas vind ik nou eenmaal erg lekker (eet ik niet zo heel vaak) en vis (het lijkt me gezond om dat af en toe te eten). Maar bij vis houd ik wel rekening mee met wat voor vis ik eet, alhoewel ik het idee heb dat ik me daar nog meer in moet verdiepen. Ook ben ik wel vis gaan eten ook omdat het makkelijker is. Als je bij mensen gaat eten, vinden ze het nog altijd makkelijker om iets met vis (vaak zalm  >:( ) klaar te maken, dan iets vegetarisch. Ik beperk mijn visconsumptie wel. (overigens noem ik mij in het dagelijks leven geen vegetariër, maar zeg ik dat ik geen vlees eet).

Dan kun je beter vlees gaan eten vis achterwege laten. Vas vis is laatst bewezen dat deze dieren het meeste lijden voor ze dood gaan en vaak zat levend verwerkt worden.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #70 Gepost op: 16 mei 2005, 08:58:06 »
Dan kun je beter vlees gaan eten vis achterwege laten. Vas vis is laatst bewezen dat deze dieren het meeste lijden voor ze dood gaan en vaak zat levend verwerkt worden.

Inmiddels ben ik zo goed als veganist (pragmatisch veganisme: flexanisme  ::))
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2005, 08:59:33 door Piek »

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #71 Gepost op: 17 mei 2005, 00:30:11 »
Ik zie het zelfs als vleeseter om me heen gebeuren hoor, maar de ergste vegahype (om het maar ff zo te noemen) is ook weer over. Veel mensen willen gewoon opvallen en gaan mee met de TV. Dan komt Moby ineens weer eens vertellen dat ie niks dierlijks eet, en meteen stopt een kudde met dierlijk eten. Tevens komen ze van de middelbare school af en dan zien ze dat groepje "alternatieve vegetariërs" (grof gezegd), die altijd wel stoer waren doordat ze iets mysterieus hadden, niet meer, dus waarom zou je dan nog vegetariër blijven. Laat ons eerlijk zijn, vlees eten is makkelijker. (praktisch dan, moraal gezien moet ieder voor zich uitmaken)

Ik kom steeds meer vegetariers tegen. Er is niet echt een hype. Het is iets wat je doet uit gevoel. Door de voedselschandalen in de veesector worden veel mensen een tijd vegetarier en stoppen dan... maar een groot deel zet toch wel door. Er zijn ook veel meer vegetariers dan 5 jaar geleden.

Vlees mee eten word alleen afgedaan als makkelijker, maar ik denk dat het steeds beter word voor een vegetarier om in gezelschap van andere vegetarisch mee te eten. Practisch vind ik veganisme ook erg makkelijk. Ik zie geen problemen. Behalve dat mensen er een probleem van willen maken, maar dat ligt aan hunzelf.
Stem op de Partij voor de Dieren

engeltje

« Reactie #72 Gepost op: 17 mei 2005, 02:13:48 »
Citaat
Ik zie geen problemen. Behalve dat mensen er een probleem van willen maken, maar dat ligt aan hunzelf.

dat is waar. Bij mij mag alles komen eten, vegetarisch, moslim, jood, alleseter, zolang ze het maar ff van te voren zeggen als ze iets niet eten, zodat ik daar rekening mee kan houden met inkopen.
Met makkelijker bedoel ik vooral dat je gewoon ff snel wat kan pakken en bakken en zo iets kan gaan halen (al is het maar net hoe streng je bent). In een frituur worden de meeste snacks toch bij elkaar gebakken, dus al eet je vegetarisch, dan nog zit er dierlijk vet op/in wat vanuit een frikadel of kroket in het frituurvet gelekt is.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #73 Gepost op: 17 mei 2005, 02:32:19 »
Met makkelijker bedoel ik vooral dat je gewoon ff snel wat kan pakken en bakken en zo iets kan gaan halen (al is het maar net hoe streng je bent).
Dat kan ik nu ook hoor. Kan nu ook genoeg snel pakke en bakken. Het is alleen wat lastiger als je ergens bent waar je van te voren niet echt gezocht hebt of daar ies is of als je niet weet of er iets te eten is wat je mag enzo.
Gelukkig ben ik meestal wel in de buurt van A'dam en daar heb je shakies :)

Citaat
In een frituur worden de meeste snacks toch bij elkaar gebakken, dus al eet je vegetarisch, dan nog zit er dierlijk vet op/in wat vanuit een frikadel of kroket in het frituurvet gelekt is.
Vaak hebben ze aparte patatbakken. Maar ik vertrouw het niet echt. Ben toch bang dat vele niet al te hygienisch zijn. En dat er toch soms even de patatbak word gebruikt enzo...

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #74 Gepost op: 11 juni 2005, 15:57:52 »
Ik heb al niet veel vega-vrienden, en ze vallen nu ook met bosjes: weer een vegaër is vlees gaat eten. Ik ben blijkbaar geen positieve voorbeeldvegetariër.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #75 Gepost op: 11 juni 2005, 16:40:28 »
Wat is de reden van die geweest om weer vlees te eten?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #76 Gepost op: 11 juni 2005, 16:42:53 »
Want Dee-eF kan die zo weer ompraten hoor!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #77 Gepost op: 11 juni 2005, 16:43:58 »
Want Dee-eF kan die zo weer ompraten hoor!
Ah leuke opmerking weer big C...

:-\

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #78 Gepost op: 11 juni 2005, 16:51:19 »
O.

Sorry, dan?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

« Reactie #79 Gepost op: 11 juni 2005, 16:52:48 »
Ik heb al niet veel vega-vrienden

Troost je; je hebt er altijd nog meer dan ik. Ik heb alleen een collega(/vriendin) die zichzelf vegetariër noemt, maar wel vis eet. Verder ben ik een soort vega-Remi in mijn omgeving. :(