Vegatopia Forum

Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veel vegetariërs om mij heen eten weer vlees
« Reactie #180 Gepost op: 31 juli 2009, 01:13:17 »
 :o

Hij zei 'naief' tegen me. :'(

Ik ben er na een zware antibiotica kuur ooit eens aan begonnen op aanraden van huisarts en merkte tot mijn grote verbazing dat mn energieniveau omhoog schóót. Dus drink het nu af en toe als ik me zwakjes voel. Zal wel placebo-erig zijn, maar werkt wel.

Maar ik doelde dus op de miljoenen bacteriën.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #181 Gepost op: 31 juli 2009, 01:56:37 »
Er zit suiker in. Ook van een sugar rush word je energieker.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #182 Gepost op: 31 juli 2009, 11:37:14 »
Yakult helpt wel degelijk door de probiotica, dus lekker blijven drinken!
Je kan het evt. ook vervangen door goede probiotica-pillen van Orthica of GR8 van Now Foods. Eigenlijk moet je een paar keer per jaar een kuurtje doen en vooral zorgen dat je het hele jaar door prebiotica binnenkrijgt in de vorm van bv. zuurkool of aardperen en FOS/inuline-pillen.

Offline Carmen San Diego

• 266
« Reactie #183 Gepost op: 01 augustus 2009, 00:08:54 »
Dat is ook iets ja, kaas met dierlijk stremsel. 9 van de 10 Vegetarische recepten zit bomvol kaas. In restaurants is het vaak één en al kaas op de 'vegetarische afdeling', en ik betwijfel of dat dan vegetarische kaas is.

Verder vind ik het sowieso irritant want ik mag geen zuivel en ik vind kaas erg lekker, dus ik word er liever gewoon niet mee geconfronteerd.  :-\

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #184 Gepost op: 08 augustus 2009, 17:00:45 »

Ik ben nog geen betrouwbaar onderzoek tegengekomen dat aantoont dat Yakult meer doet dan een sterk gesuikerde melk. Waarmee ik dus niet uitsluit dat die onderzoeken er wel zijn, maar wat ik mij herinner van de conclusies van consumentenbonden doet Yakult niets.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #185 Gepost op: 08 augustus 2009, 17:26:38 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #186 Gepost op: 08 augustus 2009, 18:12:54 »

Ik ben nog geen betrouwbaar onderzoek tegengekomen dat aantoont dat Yakult meer doet dan een sterk gesuikerde melk. Waarmee ik dus niet uitsluit dat die onderzoeken er wel zijn, maar wat ik mij herinner van de conclusies van consumentenbonden doet Yakult niets.

Van Yakult weet ik het niet, maar probiotica is een veelbelovend iets, zeker voor mensen met het prikkelbare darmsyndroom. Als het haar helpt, moet ze het dus zeker blijven drinken. Bovendien zal ze wel vaker flink gesuikerde dranken nemen, ook daarvoor al, en die hebben schijnbaar nooit effect gehad.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #187 Gepost op: 08 augustus 2009, 20:56:20 »
Dus sterk gesuikerde melk doet dit ook?

Interessant, blijkbaar moet ik mijn mening herzien.

Als ze dat product nu ook nog eens in normale flessen gaan verkopen i.p.v die belachelijke kleine potjes die veel te veel afval opleveren, er minder suiker in steken en de prijs serieus doen dalen (wat waarschijnlijk perfect kan) zou het nog een goed product kunnen worden.

Als iemand er nu effectief baat bij heeft zou het natuurlijk absurd zijn om te stoppen met gebruik van dat product.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #188 Gepost op: 08 augustus 2009, 21:05:28 »
Het grappige dat ik echt merkte dat ik een tijd lang wat makkelijker uit bed kwam, daar bleek de energietoename echt uit. Terwijl ik het flesje daarna pas nam, dus de suikerrush van de vorige dag was dan wel uitgewerkt. Volgens dient die suiker ook als voer voor die bacteriën, maar er bestaat ook een light versie. Ik hou niet van light producten (kip of ei, maar alle dikke mensen die ik ken drinken cola light, ik zie een verband), maar eens in de zoveel tijd ga ik weer braaf aan die kleine flesjes.
Lekker off topic ook dit. Of tellen bacteriën als carnivoren voedsel?
Overigens wordt nergens beweerd dat dit een mogelijk effect kan zijn van het drinken van yakult.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #189 Gepost op: 08 augustus 2009, 21:40:37 »
Of tellen bacteriën als carnivoren voedsel?
Nee, bacterieën zijn geen dieren.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #190 Gepost op: 08 augustus 2009, 21:44:06 »
In dat geval: Behoorlijk off topic :P

Jippia

« Reactie #191 Gepost op: 26 augustus 2009, 13:29:46 »
Mijn schoonzus was sinds haar 16e vegetariër, al at ze wel vis (en kreeg ze óf een kaassoufflé óf vissticks voorgezet), maar sinds kort eet ze weer vlees, omdat de dokter zei dat ze bloedarmoede had en meer vlees moest eten vanwege het ijzer. Ze eet bijzonder weinig en wat ze eet, eet ze heel langzaam op. Zo doet ze een hele avond over een gebakje en dat is dan het kleinste stukje van de taart. Mijn andere schoonzus en wij maken ons daar nogal zorgen om, want het lijkt verdacht veel op een eetstoornis en ze heeft een dieetkookboek gekregen voor haar verjaardag, waarvan wij ons nog steeds afvragen van wie ze het heeft gekregen en of die niet in de gaten had dat ze al mager wás. Haar kinderen aten al 'gewoon' vlees, dus dat was toch wel in huis. Ik weet niet of ze elke dag vlees eet, maar dat ze vlees eet, weet ik wel. Een meisje dat bij mij op de jeugdclub zat, was vegetariër tot ze trouwde en zwanger werd, want in vlees zaten toch bepaalde dingen die je nodig had. En een man in onze vorige kerk was ook een tijdlang vegetariër uit maatschappijkritische overwegingen (welke dat waren, weet ik niet meer), maar nu vond hij een gebakken kaasplak niet meer volstaan. Daar moest ook vlees bij in wat voor vorm dan ook. Mijn zusje heeft heel kort een poging gedaan om vegetariër te worden, maar was daar niet erg principieel in en binnen een paar maanden at ze weer vlees. Het is vanwege haar dat mijn moeder dacht dat het bij mij ook niet zo lang zou duren, maar dat had ze mooi mis. En toen werd ik ook nog veganist. En ik heb nog een vriendin die het ook een tijdje geprobeerd heeft, omdat ze het zielig vond voor de dieren en haar broer later ook nog een poosje, maar dat was voor allebei geen lang leven beschoren. Bovendien leerde mijn vriendin toen haar man kennen en die wilde niet apart voor haar koken. Ik denk dat ik het niet eens meer zou kunnen, al zou ik het willen.

Schanulleke

« Reactie #192 Gepost op: 26 augustus 2009, 14:37:03 »
Een vroegere huisgenoot van mij vertelde me ooit eens dat ze tot haar vijfde vegetarisch was opgevoed. Toen ik vroeg waarom haar ouders weer vlees gingen eten, zei ze: 'Toen ik vijf was, ging mijn moeder weer werken. We kregen een oppas die ook voor ons kookte. Zij maakte vlees voor ons klaar. En toen zijn mijn ouders ook maar weer vlees gaan eten."

Ligt het aan mij of is dat wel een hele vreemde reden om weer vlees te gaan eten? ???

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #193 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:51:53 »
Ehhhh ik zou na één maaltijd een nieuwe oppas inhuren. Wie is nou de baas in huis.
Slap excuus zeg.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #194 Gepost op: 26 augustus 2009, 20:05:23 »
beter gezegd zou haar/hem niet eens aangenomen hebben  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #195 Gepost op: 26 augustus 2009, 20:09:20 »
Baas boven baas.

Maar het ligt dus niet aan jou Schanulleke.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #196 Gepost op: 08 december 2011, 13:27:36 »
Een maand geleden kon ik nog niet vermoeden dat ik dit ooit zou schrijven, maar het is echt zo: na zo'n 20 jaar vega gegeten te hebben, eet ik weer vlees en vis.

Sommigen van jullie weten dat ik al heel lang chronisch ziek ben. Aangezien ook je voedingspatroon daar een behoorlijk effect op kan hebben, heb ik in het verleden al eens het een en ander geprobeerd, zoals bv. low carb en supplementen. Het een had meer nut dan het ander. Heel af en toe vroeg ik me wel eens af of vlees/vis eten wat zou uitmaken, maar alleen het idee al ... getver!

Enkele weken geleden schoot het ineens door mijn hoofd: wat als ik over 10-15 jaar weer vlees ga eten en het blijkt wel degelijk een positief effect te hebben? Dan heb ik mijn kans gemist wat betreft kinderen krijgen (ik ben nu fysiek niet in staat om kinderen op te voeden) en een 'normaal' leven.

Die mogelijkheid benauwde me zo, dat ik enkele dagen erna de daad bij het woord heb gevoegd en mijn eerste stuk vlees in 2 deccenia at. Voorlopig is het een experiment van enkele maanden, daarna kijk ik weer verder. Ik ben nu 3 weken bezig en vooralsnog is het geen groot succes wat betreft smaak, bite en geur; ik verlang haast naar tofu;).

Uiteraard is mijn vlees biologisch en heeft de vis die ik eet een MSC-keurmerk. Binnenkort hoop ik voor het vlees over te stappen op 'wildernis'vlees van Schotse Hooglanders, die fijn 3-4 jaar mogen rondlopen op de Veluwe en geen kalfjes voor de melk hoeven te produceren.

Mijn collega's van achter de schermen hier heb ik al vrij snel daarna alles verteld, maar ik vind het ook belangrijk dat de andere forummers het weten. Het voelt anders zo nep aan, ik ben immers geen vegetarier meer. Ik hoop dat jullie dit kunnen respecteren.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #197 Gepost op: 08 december 2011, 13:32:51 »
Wat moet dit een moeilijke beslissing voor je zijn. Ik hoop wel dat je je door die stap beter gaat voelen. En over het respecteren van je stap: dit is toch geen forum waar alleen vegetariërs mogen komen? Het gaat hier over lekker vegetarisch eten voor iedereen, dus ook voor mensen die wel vlees eten, om wat voor reden dan ook.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #198 Gepost op: 08 december 2011, 13:37:15 »
jeetje meis, wat een moeilijke keus, maar ik snap het wel hoor. en ik hoop eigenlijk dat het werkt voor jou.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #199 Gepost op: 08 december 2011, 14:05:14 »
En hoe was het om het eerste stuk vlees te eten? Kreeg je het makkelijk weg?