Vegatopia Forum

Algemene vragen over vegetarisme

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #200 Gepost op: 22 september 2005, 16:03:21 »
krin, ik denk dat je het best een eigen topic kan openen. dat wel zo prettig voor degene die het oorspronkelijke onderwerp is begonnen en je krijgt beter antwoord.
(niet lullig bedoeld, hoor)

Janee, want ik het het juist hierin gezet, omdat dit gaat over algemene zaken aangaande vegetarisme.

Titania

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #201 Gepost op: 22 september 2005, 18:05:36 »
okee. sorry. dat had ik neit helemaal door dat het hier zo werkt. het probleem is dat ik namelijk niet echt wijs kan worden hier uit. ik kan zo niet echt goed dingen vinden, weet niet echt wie nou wat tegen wie zegt en waar het allemaal over gaat. ik ben het overzicht blijkbaar nu al kwijt. en dat na de eerste dag. ik het echt geen idee om mensen nieuwe treats te laten openen zodat je makkelijker kan zoeken naar wat je wilt weten? ik ga namelijk echt niet al deze berichten hier lezen om te kijken of er aal iets over staat. en algemene vragen is wel erg algemeen. ik heb geen idee wat ik heir onder moet verstaan.

maar dit is mijn idee. als iedereen verder vindt dat dit prima werkt, dan alten we het gewoon zo. ik vind het alleen jammer dat er zo veel verloren gaat.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2005, 18:06:34 door Titania »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #202 Gepost op: 22 september 2005, 18:20:15 »
Heb je een concreet voorbeeld van je probleem? Als je iets specifieks zoekt kun je het vaak via de zoekfunctie of via Google vinden.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #203 Gepost op: 22 september 2005, 18:26:18 »
ik het echt geen idee om mensen nieuwe treats te laten openen zodat je makkelijker kan zoeken naar wat je wilt weten? ik ga namelijk echt niet al deze berichten hier lezen om te kijken of er aal iets over staat. en algemene vragen is wel erg algemeen. ik heb geen idee wat ik heir onder moet verstaan.


zoek gewoon kort, als je het niet kan vinden, dan stel je je vraag, en dan krijg je wel een linkje als het ergens al staat, of een antwoord als het een nieuwe vraag is. Er staat erg veel info op Vegatopia, het is leuk gewoon wat rond te bladeren, maar het is niet zo gek als je in het begin niet 1-2-3 vindt wat je zoekt, dat komt vanzelf als je hier vaker komt.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2005, 18:26:46 door Selly »
,,,,فلافل

wietske1

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #204 Gepost op: 22 september 2005, 19:45:47 »
ik met toegeven dat ik het ook wel even uitzoeken moet hoe dit precies werkt.
in die zin kan ik wel met Titia meegaan.
wat vegetarisch koken betreft: ik probeer veel uit, koop veel groentes en kruiden en probeer gewoon, soms is het erg lekker maar soms ook niet, wel verbazingwekkend hoe snel ik eigenlijk gewend ben aan vegetarisch koken.....veel roerbakken werkt goed... :O

wietske1

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #205 Gepost op: 22 september 2005, 19:47:49 »
 :O :-[sorry, ik heb je naam verkeerd gelezen, haha

Titania

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #206 Gepost op: 23 september 2005, 16:11:12 »
goed. als niemand er verder problemen mee heeft hou ik er verder over op.

het verbaasde me alleen nog al omdat er in het regelement zo duidelijk staat dat je niet off topic mag gaan en dat als je dat te veel doet je er zelfs uit gegooid wordt. daar probeerde ik me dus aan te houden met mijn opmerking. ook vind ik het nooit echt fijn als ik mijn eigen dingen niet meer kan vinden omdat het verplaatst is. maar goed. genoeg hier over.

ps. er zijn een heleboel mensen die mijn naam niet meteen goed hebben, dus dat geeft niets. ben het gewend.  ;)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #207 Gepost op: 23 september 2005, 23:19:21 »
Jamaar, vragen over leer is dus niet off-topic hier!

Aiko

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #208 Gepost op: 23 september 2005, 23:26:46 »
het verbaasde me alleen nog al omdat er in het regelement zo duidelijk staat dat je niet off topic mag gaan en dat als je dat te veel doet je er zelfs uit gegooid wordt.

Nou, zo streng is men (man / vrouw) hier niet hoor als het aankomt op zijdiscussies en sancties. Vrees niet.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #209 Gepost op: 24 september 2005, 18:18:53 »
Waar is dat spul van de nieuwe band verkrijgbaar?

En is het vegetarisch, of ook veganistisch?

Is er iemand die het al geprobeerd heeft trouwens? Ik heb er gisteren naar staan kijken, de Zaailing verkoopt veel smaken, maar op de ingredientenlijst zie ik eigenlijk voornamelijk zonnebloempitten staan en dat lijkt me nou niet zo geweldig. Wat de boer niet kent...  ::) Wie kan me overtuigen dat ik dit moet proberen? En welke smaak dan?

Heb net de bieslookvariant geproefd, wat lekker! Toen ik het potje opendeed en eraan rook, dacht ik wel even 'zonde van mijn geld', eerste hapje was ook even wennen, maar heb nu bijna het halve potje op  :bloos:

En ja, tandenpoetsen is wel aan te raden. Snel die met tomaat maar eens proberen dan!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #210 Gepost op: 25 september 2005, 14:57:30 »
Nou, ik vond het niet lekker. Heel muf!

Minet

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #211 Gepost op: 12 oktober 2005, 11:53:29 »
Mijn moeder vond het eerst ook een raar idee en weigerd vega producten mee te nemen enzo. Die moest ik zelf maar halen. Een vriendin van me is al heel lang vegetarisch en toen ging ik ooit eens bij haar eten, en dat vond k lekker. Het overstappen van vlees naar vega kostte me geen moeite. Had wel genoeg van dat vlees.

Flien

Re:Ik wil vegetarier worden, wat nu?
« Reactie #212 Gepost op: 16 november 2005, 21:42:06 »
Speciaal voor beginners heeft Jan Lieftink (webmaster van deze site) een pagina gemaakt:
<BR><A HREF="http://www.vegatopia.com/survivalgids/index.html" TARGET="_blank">www.vegatopia.com/survivalgids/index.html</A>

Thanks voor dieje link.. ik ga er zeker gebruik van maken. Ik wil ook vegetarier worden.Alllee worden?? ik probeer het zo dikwijls maar mijn ouders werken me ook tegen. Maar ik ga vlees vervangende producten gewoon van mijn werkgeld kopen. Ik kan geen vlees meer eten. Echt niet meer. Nu eet ik het ook bijna niet alleen kip. ( en alleen in kip kebab) ik hoop dat ik deze keer niet bezweik onder de verplichtingen van mijn moeder en deze keer wil ik het ook te goei aanpakken, want de eerste keer (paar jaar trug) wist ik nog nie eens dat er vleesvervangende producten bestonden.. hehehe.. toen was ik 12 jaar ofzo.. Maar ik ga mijn eerste berichtje is posten. Tis nie echt een mega fantastisch goed.. maar ik post het toch!..

Bye..
 :-*
Flien.. [/color]

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #213 Gepost op: 17 november 2005, 15:18:54 »
Welkom Flien en succes!

Flien

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #214 Gepost op: 17 november 2005, 18:01:41 »
Oooh.. skei lief.. dank je wel..
Zaterdag gaanek wa vegi stuff halen se.. :)


Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #215 Gepost op: 17 november 2005, 19:22:29 »
Veel succes, Flien! Hopelijk kan je binnenkort toch op de steun van je ouders rekenen. Nog een tip: zorg dat je héél goed geïnformeerd bent over de voedingsstoffen die je nodig hebt en hoe je die binnenkrijgt als vegetariër, zodat je ouders niet bezorgd hoeven te zijn (en zodat je hen kan overstelpen met kennis die ze zelf niet eens bezitten als ze je in vraag beginnen te stellen ;) ).

Flien

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #216 Gepost op: 17 november 2005, 21:42:42 »
Men moeder krijg ik wel omgepraat, kga samen met haar zaterdag naar de natuurwinkel se.. maar mijn mama doe heeft daar wel begrip voor. Ik laat zo soms wel is iets vallen dat ik vegi wil zijn. Maar mijn papsie die is zo helemaal nog van "de oude tijd". Die eet heel graag vlees, en ook op ander vlakken is die echt zo als vroeger. En op kookvlak zo de nieuwe "stijlen" daar moet hij niet van weten. Ma what ever.. dieje hee ook nooit nie veel rekening gehoude mee mij ..
Uhu van die voedingsstoffen.. Don't worry. ik krijg zo voedingsleer in school en wij zijn uitgebreid bezig met vegetarisme en ik heb ook een vegetarische voedingsdriehoek en ik ben eigelijk ook hier op de site terecht gekomen omdat ik graag de juiste vervangproducten wil kopen en stuff.. allee kvind echt tof dak zo "welkom" ben.. allee dikke zoentjess.. :-* :-*

Flien..

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #217 Gepost op: 30 maart 2006, 20:07:19 »
En dan nog af en toe spul van Maza, te vinden in de Turkse winkel: tahina, hummus, hummus met gedroogde tomaat, baba anouch, tomaat-paprikasalade.

De Albert Heijn verkoopt het nu ook! Of in ieder geval die aan het Gelderlandplein.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #218 Gepost op: 30 maart 2006, 22:15:07 »
Mijn C1000 verkoopt het ook.
,,,,فلافل

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #219 Gepost op: 31 maart 2006, 23:21:56 »
maza??? ik ken wel merza...