Vegatopia Forum

Algemene vragen over vegetarisme

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #180 Gepost op: 14 augustus 2005, 12:20:50 »
Als Calimero het gebruikt is het waarschijnlijk wel veganistisch.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #181 Gepost op: 14 augustus 2005, 12:23:38 »
voor zover ik weet is het ook vegan... tenzij er rare verborgen ingredienten ingestopt zijn natuurlijk :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #182 Gepost op: 14 augustus 2005, 12:27:18 »
voor zover ik weet is het ook vegan... tenzij er rare verborgen ingredienten ingestopt zijn natuurlijk :)
Ik zou zelf al mijn etenswaren gaan verbouwen als ik jou was! En dan alles automatiseren (ook het beestjes liefdevol verwijderen uit kroppen sla) en laten draaien op zonne-energie natuurlijk!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Alexander

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #183 Gepost op: 14 augustus 2005, 12:30:52 »
Te gek...zal er eens naar zoeken.
Heb het besluit genomen toch maar eerst volledig vegtariër te zijn, en een beetje te letten op zuivel en eieren, totdat k er helemaal aan gewend ben wat ik wel of niet kan eten, en het gevoel heb dat het een onderdeel van het normale dagelijkse patroon is.

Daarna maar langzaam de overstap naar flexanist en daarna veganist maken.

Ga volgende week op bezoek bij een vroegere vriend, die nu ook veganist is, en alles eens goed doorspreken.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #184 Gepost op: 14 augustus 2005, 12:31:49 »
 :thumbsup:
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #185 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:00:32 »
Waar is dat spul van de nieuwe band verkrijgbaar?

En is het vegetarisch, of ook veganistisch?

Is er iemand die het al geprobeerd heeft trouwens? Ik heb er gisteren naar staan kijken, de Zaailing verkoopt veel smaken, maar op de ingredientenlijst zie ik eigenlijk voornamelijk zonnebloempitten staan en dat lijkt me nou niet zo geweldig. Wat de boer niet kent...  ::) Wie kan me overtuigen dat ik dit moet proberen? En welke smaak dan?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #186 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:05:40 »
Ja Calimero en Laurie dus en die zijn tevreden: zie hierboven

Ik ga het ook maar es proberen want mij sprak het ook niet zo aan, of eigenlijk: het sprak met wel aan maar ik vind het duur en had nog van niemand gehoord of het okee was, maar nu durf ik het wel eens een keer aan.
,,,,فلافل

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #187 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:08:19 »
bieslook is het lekkerst
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #188 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:33:27 »
Tomaat is het lekkerst. :P

Shii-take haal ik ook wel eens, smaakt ook prima (maar die moet je redelijk snel opeten (écht niet langer dan een week over doen), anders gaat-ie raar ruiken) en af en toe basilicum, maar die is eigenlijk net een beetje te zuur naar mijn smaak. Ik weet niet zeker of ik de bieslook al heb geprobeerd; bij bies- en daslook ben ik altijd zo bang dat je er een uur van in de wind gaat meuren. :-[

En ja, ze zijn vegan verantwoord. :)

Die smeersels van Sierra rica vind ik stiekem misschien nog wel lekkerder trouwens, maar die zijn geloof ik zelfs nog duurder.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #189 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:40:34 »
oh wacht... kan ook basilicum zijn die ik het lekkerst vond :D

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #190 Gepost op: 14 augustus 2005, 18:39:31 »
Is er iemand die het al geprobeerd heeft trouwens? Ik heb er gisteren naar staan kijken, de Zaailing verkoopt veel smaken, maar op de ingredientenlijst zie ik eigenlijk voornamelijk zonnebloempitten staan en dat lijkt me nou niet zo geweldig. Wat de boer niet kent...  ::) Wie kan me overtuigen dat ik dit moet proberen? En welke smaak dan?
Ik had een beetje hetzelfde omdat ik bijvoorbeeld dat zonnatura smeerspulletje niet zo lekker vind en dit leek me een beetje hetzelfde misschien. Ik vind dit spul, de bieslook variant dan, echt lekker, het smaakt niet naar zonnebloempitten maar ik heb het dan ook op lekkere vers afgebakken foccacia geprobeerd en morgen neem ik het mee op gewoon brood naar het werk.
Maar ik heb inderdaad ook wel het idee dat je erna misschien even een frissig snoepje moet nemen of je tandenpoetsen door het lookgebeuren.  :bloos:

Monica

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #191 Gepost op: 16 augustus 2005, 10:34:21 »
Die spreads gemaakt van zonnebloempitten kun je veel voordeliger in Duitsland kopen. Bij de Spar heb ik ze daar zien staan. Zijn erg lekker.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #192 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:24:58 »
Hoe heet het daar dan? Ik heb het nog nooit daar gezien, maar ik heb er nog niet naar gezocht.  ::) Als ze het bij de Spar hebben dan hebben ze het vast ook wel bij de grotere supermarkten, bij de bioafdeling misschien?

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #193 Gepost op: 17 augustus 2005, 22:38:13 »
Die smeersels van Sierra rica vind ik stiekem misschien nog wel lekkerder trouwens, maar die zijn geloof ik zelfs nog duurder.

Ik heb vandaag even getjekt en de uienvariant hiervan bevat honing, de andere smaken zijn allemaal helemaal plantaardig.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

wietske1

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #194 Gepost op: 30 augustus 2005, 21:50:43 »
 :O
wat geweldig, ik kom toevallig op deze site terecht want ik eet sinds 2 maanden geen vlees of vlees produkten meer.
daarvoor nog wel af en toe en ik was nu op zoek naar recepten en tips.
ik probeer gewoon van alles uit en je gaat op een heel andere manier naar voeding kijken.

ik vind hier veel info, echt heel goed.

Krin

vegetariers en leren schoenen?
« Reactie #195 Gepost op: 21 september 2005, 12:59:09 »
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik wist niet precies waar ik dit bericht moest plaatsen, dus als iemand een betere plek weet, verplaats het aub.

Ik zit in dubio of ik wel of niet vegetarier wil worden. Er zijn een aantal punten die ik niet helemaal begrijp. Het is gewoon een vraag, geen aanval op vegetariers ofzo, maar waarom dragen vegetariers wel leren schoenen?
Is dat ook niet slecht?

Alvast bedankt.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #196 Gepost op: 21 september 2005, 13:09:02 »
Doen de meesten dat? Volgens mij heel veel ook niet. Er is hier een hele draad over vega schoenen; watvoor alternatieven er zijn voor leren schoenen.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #197 Gepost op: 21 september 2005, 13:16:53 »
Ik denk dat vele het zien als bijproduct en daardoor sommige het nog dragen. En daarnaast sommige vegetariers hebben andere redenen om vegetarisch te eten dan dierenleed dus die zullen dat ook wel dragen.
En je hebt er ook nog mensen tussen zitten die mode belangrijker vinden dan leed.

En voor vegaschoenen:
http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=832
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #198 Gepost op: 21 september 2005, 13:19:56 »
J@n (oprichter van Vegatopia) zegt vaak: vegetarisme is geen wedstrijd dierlijke producten vermijden. Vegetarisme houdt in de praktijk in dat je geen vis en geen vlees eet. Wat betreft leer, gelatine, dierlijk gestremde kaas etc verschillen vegetariers: sommige gebruiken dit wel, sommige niet.

Natuurlijk is leer ook 'slecht', maar op heel veel producten is wel iets aan te merken (qua milieukosten, mensenrechten etc). Maar alle beetjes helpen en geen vlees, geen vis is een duidelijke grens. Al heb je ook mensen die vlees en vis proberen te beperken maar niet helemaal vermijden (zogenaamde 'flexitariers').

Titania

Re:Algemene vragen over vegetarisme
« Reactie #199 Gepost op: 22 september 2005, 15:39:51 »
krin, ik denk dat je het best een eigen topic kan openen. dat wel zo prettig voor degene die het oorspronkelijke onderwerp is begonnen en je krijgt beter antwoord.
(niet lullig bedoeld, hoor)


om terug te komen op waar het over ging. ik zelf ben pas vergetarier geworden toen ik het huis uit ging. mijn moeder zegt dat ze wel geprobeert heeft ons af en toe vegetarisch te laten eten maar dat het niet aansloeg. kan ik me neits van herinneren maar het zal wel. zij eet nu nog steeds dagelijks vlees. punt is inderdaad dat dat "vegetarische vlees", wat ik sowieso al een rare naam vind, niet echt geweldig smaakt. maar er zijn een heleboel andere manieren om lekker vegetarisch te eten. toen ik voor het eerst zonder vlees ging koken was er nog niet zo veel op de markt om het ons makkelijk te maken. ik heb dan ook een hele rij kookboeken staan met de meest geweldige dingen zonder van die nepproducten erin. kan ingewikkeld, kan ook erg simpel. maar (bijna) altijd lekker (ik lust ook niet alles). ik gef toe dat ik niet alles wat je geschreven hebt heb gelezen, dus ik weet neit hoe het er nu voor staat. ik hoop dat je inderdaad bent begonnen je ouders te laten zien dat het ook makkelijk en lekker kan zonder vlees en dat het echt niet zo raar en moeilijk hoeft. daarnaast is het natuurlijk ook goede oefening voor als je straks op kamers gaat. ik denk zelf trouwens dat eerst 2 keer per week vegetaridsch geen slechte start is. kan je lichaam er aan wennen. je lichaam is gewend om vlees te krijgen en zal een andere instelling moeten aannemen om alles uit plantaardige producten te halen. althans, dat denk ik. ik geloof dat niet iedereen het daar mee eens is. maar goed. dat was mijn 2 cent. ik hoop dat alles goed gaat.