hmm volgens mij had Christiaan eens een geweldige basis voorraadkast lijst genoemd voor iemand die op kamers ging maar die kan ik niet vinden
Maar wat moet er precies anders dan wanneer je geen vlees meer eet? Volgens mij zou in mijn reservekast niet veel anders staan als ik geen vega was, want juist houdbare dingen zijn vega. Maar misschien wil je je hele kookpatroon omgooien. Waarom volkoren dingen, ik eet helemaal niet zo veel volkoren dingen, ja volkoren brood, maar volkorenpasta vind ik echt niet lekker.
- blikjes gepelde tomaten om een lekkere tomatensaus te maken, blikjes mais, olijven, kidneybonen, artisjokken, maar dit zijn dingen die je als niet vega ook kunt hebben
- als je ze lust sojabrokjes, om bv groenten mee te vullen (moet eerst wel goed op smaak gebracht worden), seitan kan ook, maar is wat duurder
- gedroogde tomaatjes, gedroogde chinese paddestoelen, gedroogde abrikozen en rozijnen om door Oosterse gerechten te mikken
- aan andere gedroogde zaken als je er van houdt kikkererwten, roze linzen of groene linzen of allebei, tortilla's, penne, spaghetti, basmatirijst, zilvervliesrijst. Misschien bulghur of couscous of quinoa, in die laatste zit veel eiwit maar ik vind het zelf niet zo lekker.
- inderdaad een voorraad gedroogde kruiden, bij een toko halen, is niet zo duur: oregano, tijm, kaneel, komijn, een echt pepermolentje, zout
- andere smaakmakers: sambal (let op dat er geen garnalen/ trassi in zit), zoete en zoute ketjap, 1 of meerdere azijnen (bv een kleurloze als ciderazijn en een donkere als balsamico), olijfolie, mosterd, gembersaus, tabasco, chilisaus, bruine basterdsuiker, kappertjes.