Vegatopia Forum

Leve de flexitariër?

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #260 Gepost op: 13 april 2011, 15:59:16 »

Ik ben trouwens geheelonthouder kom ik zojuist achter. Alleen op vrijdagavond in de kroeg zorg ik dat ik een goede hoeveelheid hoogwaardig gerstenat naarbinnen sla, maar dat maakt mijn niet minder geheelonthouder.
Bovendien is zon kleine afwijking van het pure geheelonthouderschap een goeie oefening in het vermijden van benauwend sectarisme.





Ik ben een echte geheelonthouder,, dat is nogal wat anders dan wat tekstjes
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #261 Gepost op: 13 april 2011, 16:02:37 »
De helft van de tijd krijgen ze van alle soorten geprocedeerd dierlijk vet naar binnen waar ze niet eens bewust van zijn.
Even terugkijkend op de tijd dat ik veganist was denk ik dat de kans dat dat het geval was alleen zo was bij brood. Okee, bij twee broodmaaltijden per dag is dat zelfs tweederde van de tijd dus :bloos:

Citaat
Nee ik neem geen supplement meer, dat nam ik twaalf jaar,  ik neem nu al bijna een jaar 250 gram hoogwaardige natuurlijke dierlijke proteïne tot mij, scampi's,  ipv supplement, en dat volstaat.
Je hoogwaardige dierlijke proteine heeft niks van uitstaan met dat ene voedingsstofje wat vegetariers echt kan nekken: B12. Ja, het kan er in zitten. Of op, wat was het ook alweer? Enfin, B12-deficienties kosten even om op te bouwen, dus een jaartje probleemloos dit eetpatroon betekent nog geen ene klap.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #262 Gepost op: 13 april 2011, 16:04:22 »
Ik ben trouwens geheelonthouder kom ik zojuist achter. Alleen op vrijdagavond in de kroeg zorg ik dat ik een goede hoeveelheid hoogwaardig alcoholverrijkt gerstenat naarbinnen sla, maar dat maakt mijn niet minder geheelonthouder.
Bovendien is zon kleine afwijking van het pure geheelonthouderschap een goeie oefening in het vermijden van benauwend sectarisme.



 :heehee:

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #263 Gepost op: 13 april 2011, 16:05:43 »
Sorry, ik vind dat b12 gedeelte gewoon een beetje een slap excuus. Zeg dan gewoon dat je ze niet meer kon missen, die scampi's of wat het ook is dat je eet.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #264 Gepost op: 13 april 2011, 16:10:01 »
Tiens mijn kwoots worden niet geplaatst, ik moet nog wennen an dit forum
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Leve de flexitariër
« Reactie #265 Gepost op: 13 april 2011, 16:12:11 »
Vind je dat scampi's geen vegetarisch gerecht zijn?
Nee. Dat is gewoon een kwestie van definitie.
Citaat
Ik dacht dat dat geen vlees eten was, en veganisme geen dieren eten noch dierlijke producten gebruiken.
We hebben een handig overzicht geschreven wat vegetariërs, veganisten, pescotariërs en soortgenoten al dan niet eten.
Citaat
Ik heb een paar vraagjes over het technische gebruik van dit forum, geef je misschien eens een link?
Daarvoor is de knop 'Help' bedoeld. En die leidt naar deze pagina. En heb je de forumregels al gezien, daar wordt ook het een en ander uitgelegd.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 16:14:44 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #266 Gepost op: 13 april 2011, 16:22:12 »
@Eno2: dit is geen veganistische site, maar een vegetarische. Staat ook overal aangegeven.


Ik denk dat veel mensen het vervelend vinden dat je je veganist noemt, maar ondertussen wel garnalen eet. Waarom? Omdat ze in het dagelijks leven geregeld te horen krijgen dat vega's wel vis eten (want die en die eet ook vega, maar wel vis ergo dan moet jij ook vis eten) of het gewoon voorgeschoteld krijgen in restaurants. Voor die vega+viseters is de term pescotariër uitgevonden, of in jouw geval pescanist!


Overigens is 250 gram garnalen per week te weinig om aan je B12-behoefte te voldoen, zeker omdat het dan ook allemaal in 1 keer opgenomen moet worden. Dan kun je beter mosselen of oesters nemen en de porties verdelen over de week, als je geen supplementen wilt gebruiken.


Ik ben wel benieuwd waarom je dierlijk vet fout lijkt te vinden en dierlijk proteine niet?


Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #267 Gepost op: 13 april 2011, 16:23:50 »
Ik ben een echte geheelonthouder, dat is wat anders dan zinnetjes draaien.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #268 Gepost op: 13 april 2011, 16:29:30 »
Sorry, ik vind dat b12 gedeelte gewoon een beetje een slap excuus. Zeg dan gewoon dat je ze niet meer kon missen, die scampi's of wat het ook is dat je eet.

Flauwe kul

Wat zou ik missen na twaalf jaar strict veganisme?
Ik ben inderdaad dol op vis, maar ik eet geen vis.
Ik ben ook geheelonthouder.

En dat is allemaal zelfopgelegd, niemand verplicht me
Bovendien kan het me persoonlijk geen barst schelen of ik een bijna-veganiér ben of een hele.
Ik vind dat sectarische discussies in de marge


« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 16:45:02 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #269 Gepost op: 13 april 2011, 16:33:24 »
Bovendien kan het me persoonlijk geen barst schelen of ik een bijna-veganiér ben of een hele.

En dat is je goed recht, maar als je kijkt naar de definities dan val je in de categorie flexanist. Niks mis mee:), maar wel handig om te weten, want:
Citaat
(Ik denk dat veel mensen het vervelend vinden dat je je veganist noemt, maar ondertussen wel garnalen eet. Waarom? Omdat ze in het dagelijks leven geregeld te horen krijgen dat vega's wel vis eten (want die en die eet ook vega, maar wel vis ergo dan moet jij ook vis eten) of het gewoon voorgeschoteld krijgen in restaurants. Voor die vega+viseters is de term pescotariër uitgevonden, of in jouw geval pescanist!)


Overigens zijn we hier niet tegen drank hoor, dus het zal niet veel mensen uitmaken dat je geheelonthouder bent.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #270 Gepost op: 13 april 2011, 16:38:57 »
Als het je geen barst kan schelen, waarom zou je je dan nog wel zo willen noemen? En waarom zit je andere veganisten af te kraken, als het je toch niks doet? Beetje vreemd.

Ik ben zelf veganist (of nou ja, volgens jou niet dus), maar ik vind niet dat ik erg sektarisch ben. Ik kan gerust met mensen aan tafel zitten die vlees eten (alleen van die vetjes gruwel ik soms een beetje van  :-X) en houd nog net zoveel van mijn moeder ook al eet ze bergen met vlees (en boeit het haar ook totaal niet hoe de beesten zijn behandeld). Ik vind het dan ook prima dat jij van die beesten wil eten, maar ik snap echt niet waarom je jezelf dan nog veganist zou noemen. En ja, sorry, van dat B12 argument zakt mijn broek wel een beetje af.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #271 Gepost op: 13 april 2011, 16:40:29 »
citaat eelco
Nee. Dat is gewoon een kwestie van definitie.
  
antwoord:
Klopt.
de schaaldieren zitten in de weg - scroll een beetje down onder de definitie van wiki en in de vergelijking van de varianten zijn ze niet eens meer opgenomen, de schaaldieren.

Ik heb problemen bij het kwoten en kwoots uiteenhalen

Eet wat best is voor de planeet.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #272 Gepost op: 13 april 2011, 16:43:57 »

[/quote]
Je hoogwaardige dierlijke proteine heeft niks van uitstaan met dat ene voedingsstofje wat vegetariers echt kan nekken: B12. Ja, het kan er in zitten. Of op, wat was het ook alweer? Enfin, B12-deficienties kosten even om op te bouwen, dus een jaartje probleemloos dit eetpatroon betekent nog geen ene klap.
[/quote]

Bedoel je te verkopen dat scampi geen B12 bron is?

Nou schrik jaag je me niet aan, ik heb ervaring met B12-deficientie, ik ga die dure pillen alleen terug slikken bij medisch voorschrift. Dat is een zaak van dokters.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #273 Gepost op: 13 april 2011, 16:46:04 »
Als je wilt quoten, gebruik je de button CITAAT die boven elk bericht staat.................................. ....  misschien wel zo'n beetje precies hier.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #274 Gepost op: 13 april 2011, 16:49:53 »
hiz.
(Ik denk dat veel mensen het vervelend vinden dat je je veganist noemt, maar ondertussen wel garnalen eet. Waarom? Omdat ze in het dagelijks leven geregeld te horen krijgen dat vega's wel vis eten (want die en die eet ook vega, maar wel vis ergo dan moet jij ook vis eten) of het gewoon voorgeschoteld krijgen in restaurants. Voor die vega+viseters is de term pescotariër uitgevonden, of in jouw geval pescanist!)
 
eno2
Ik eet geen vis , alleen scampi's, ik ben dus een scampist en geen pescanist.

En ik ben al zeker geen kwotist watr ik kan hier nog steeds niet correct kwoten
Eet wat best is voor de planeet.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #275 Gepost op: 13 april 2011, 16:52:25 »
ik ben dus een scampist en geen pescanist
;D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #276 Gepost op: 13 april 2011, 16:54:05 »
Alle zeedieren vallen voor het gemak onder de term pesco: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pescotari%C3%ABr

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #277 Gepost op: 13 april 2011, 17:03:35 »

ik ben dus een scampist en geen pescanist
;D
[/quote]
Awel ja, ik laat de vissen met rust, dat zal de vissersvloot geen plezier doen.

Voor wat de schelpen betreft,die liggen nu in mijn diepvries te wachten op consumptie, ik at er nog nooit.
Maar waar ik  sinds kort woon, op dit eiland, zijn geen scampi's verkrijgbaar maar wel schelpen, dus ga ik dat eens proberen. Waarschijnlijk zal dat veel te duur uitvallen. Vier € de kilo, schelpen inbegrepen :-\
Eet wat best is voor de planeet.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #278 Gepost op: 13 april 2011, 17:04:46 »
Alle zeedieren vallen voor het gemak onder de term pesco: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pescotari%C3%ABr
Goed, voor mijn part, maar plezier doet het me niet, I'm a friend of fish, ik bedoel, niet in de pan, wel vrij spartelend en wel.

« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 17:08:23 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #279 Gepost op: 13 april 2011, 17:15:28 »



Overigens zijn we hier niet tegen drank hoor, dus het zal niet veel mensen uitmaken dat je geheelonthouder bent.

Dat was een functionele reactie op het pseudo-literair sarcasme van Hermandad.

De verwoestingen van alcohol veroorzaakt in de wereld zijn niet minder als die van de dierlijke kweek-en  consumptie, dus zou dat edel vegetarisme gerust mogen aangevuld worden met het geheelonthoudschap.
Eet wat best is voor de planeet.