Vegatopia Forum

Leve de flexitariër?

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #120 Gepost op: 14 februari 2010, 10:08:48 »
Moeten we hier nu echt meer gaan werken met  :P,  ::),  ;D en  :angel: ?

We bespreken hier serieuze onderwerpen. Door te lezen kan sarcasme toch begrepen worden? Het is meteen niet meer sarcastisch als er zo'n kinderachtige emoticon bijstaat. Een colum in een courant bevat toch ook geen  :o,  >:(,  :D,  :) of  :'(?

Van mij mogen die emoticon dingen uitgezet worden en als iemand ze toch zou willen gebruiken, dan maar op de ouderwetse manier: dubbele punt, haakje sluiten.


Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #121 Gepost op: 14 februari 2010, 10:22:16 »
Van mij mogen die emoticon dingen uitgezet worden

Ga naar Profiel, dan Lay-out voorkeuren en selecteer 'Geen smileys'. Voila!  :D

Kiwi

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #122 Gepost op: 14 februari 2010, 11:06:25 »
Het is totaal off-topic, maar ik interpreteer de  ::)-smiley absoluut niet als sarcasme. Ik zou 'm zelf eerder gebruiken als reactie op iets waar ik nogal moe van word ("pfffff..."), of als ik iets belachelijk vind (in de slechte zin van het woord). Dat is ook het probleem met smileys: iedereen kan er zijn of haar eigen interpretatie aan geven, waardoor het nog steeds niet duidelijk is hoeft te zijn wat iemand bedoelt.
Verder ben ik het wel eens met Karl. Als je moet gaan waarschuwen dat iets sarcastisch bedoeld kan zijn; laat dan maar. Dat is net zoiets als een mop moeten uitleggen, dan is de lol er ook wel van af.

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #123 Gepost op: 14 februari 2010, 12:47:29 »
Ik zou nu eigenlijk op Justme willen antwoorden: Sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd.
Maar dat is sarcastisch bedoeld. Nou ja, half sarcastisch. En ik zou niet weten welke smiley daarbij hoort, dus laat ik het maar. :nopompom:

Overigens had ik  :P ten teken van sarcasme toegevoegd aan mijn oorspronkelijke opmerking. :adhd: (Nu maar een andere voordat deze opmerking als sarcastisch wordt opgevat. ( :P))

Het is maar lastig hoor, overal de juiste emoticon bij zoeken. ik geloof dat ik ze nu genest of misschien zelfs recursief aan het toepassen ben. 8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #124 Gepost op: 14 februari 2010, 15:16:47 »
De kans bestaat ook dat justme op een sublieme manier sarcastisch is.  ::)
Is het gerard in vermomming?

Heb dit ook al bedacht, gezien de dringende oproep voor zijn terugkeer.
Het is in elk geval grappiger dan zijn vorige verschijning.

justme1234

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #125 Gepost op: 15 februari 2010, 07:36:27 »
Dames en heren,

dan ben ik ervandoor, want ik ken een ander forum waar dat totaal geen probleem is om daar een beetje rekening mee te houden en die mensen daar leggen hun sarcasme nooit uit dus lachers verliezen doen ze niet en wat Lelle betreft:

voor jou nog even een tweetal voorbeelden van 'terechte discriminatie':

Wanneer bv. Marianne Thieme continu drogredenen zou gebruiken, die onterecht discriminerend, dus irrelevant algemeniserend, zonder te specificeren en polariserend van aard zouden zijn, dan zie ik het als gerechtvaardigd om haar terecht achter te stellen, dan mag zij wat mij betreft afstand doen van de politiek
totdat ze heeft bewezen dat ze die fouten niet meer maakt.

Een ander voorbeeld is een serie-moordenaar, die het verdient terecht achtergesteld te worden,
vanwege het feit dat wanneer hij weer terugkan in de maatschappij, hij ongetwijfelt opnieuw zou gaan moorden.
In dat geval verdient zo'n serie-moordenaar het om zijn hele leven in een cel te slijten omdat de kans
te groot is dat hij het weer zou doen, gezien het feit dat de doodstraf onhandig is.

Ontopic:

Nog even m.b.t. flexitariers. Wikipedia is semantisch tegenstrijdig wanneer het op de term semi-vegetarier aankomt. Vegetariers eten uitsluitend vegetarisch en flexitariers zijn meestal incidentele alleseters die hoofdzakelijk vegetarisch eten.
 
adieu,
Justme1234







Kiwi

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #126 Gepost op: 15 februari 2010, 09:28:16 »
:bye:

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #127 Gepost op: 15 februari 2010, 09:36:47 »
Het luisterde toch ook wat nauw.
We moesten het duidelijk aangeven als we sarcastisch waren, het sarcasme mag blijkbaar niet worden uitgelegd, en het mag tegenover allerlei geloofsovertuigingen niet kwetsend overkomen.
Dat is voor dit forum toch een wat beperkend keurslijf, vrees ik.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2010, 09:39:54 door karl »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #128 Gepost op: 15 februari 2010, 10:12:28 »
Ten eerste, de onterechte discriminatie van Sander, die zich voorneemt iemand op basis van 1 geloofsovertuiging buiten te sluiten en daarmee automatisch ook alle uitspraken die deze persoon doet, ongeacht die uitspraken nu geldig zijn of niet.

Ja, wat nou. Zo kunnen we elk psychisch defect wel 'geloofsovertuiging' gaan noemen om critici de mond te kunnen snoeren.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #129 Gepost op: 15 februari 2010, 11:08:13 »
Sander, je hebt wel nagelaten om met een emoticon te verduidelijken hoe dit juist bedoeld is.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #130 Gepost op: 15 februari 2010, 11:12:44 »
Ik ben wel benieuwd naar het andere forum dat justme noemt?

Maar zijn/haar voorbeelden van 'terechte discriminatie' zijn weer raar, want het onderscheid wordt daarin gemaakt op gedrag. Als je het zo ruim neemt kun je wel zeggen dat mensen niets anders doen dan discrimineren, want onderscheid tussen mensen maak je vrijwel altijd. Nouja, soms niet, maar dat is dan vaak juist discriminatie.

Maar om nog even op de vraag van Lelle in te gaan: er zijn veel voorbeelden van leeftijdsdiscriminatie in de wet te vinden. De serie-moordenaar van justme zou b.v. waarschijnlijk geen levenslang krijgen als het om een kind van vijf gaat. En het kind mag ook al niet drinken, gokken, stemmen of sex hebben met volwassenen.

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #131 Gepost op: 15 februari 2010, 12:01:23 »
Ik ben wel benieuwd naar het andere forum dat justme noemt?

Rhetorische vraag neem ik aan? Ik denk in ieder geval dat we als Vegatopia onze reputatie weer eens hebben bevestigd.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #132 Gepost op: 15 februari 2010, 12:02:45 »
Niet retorisch. Welke reputatie eigenlijk?

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #133 Gepost op: 15 februari 2010, 12:35:01 »
Iets met kliek of zo...
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #134 Gepost op: 15 februari 2010, 17:24:45 »
Maar flexitarier slaat er toch juist op dat wij vegetariers zo flexibel zijn en iedereen accepteren? (Mits ze zich aan ons aanpassen  ;)/ ::) )

Toch quote ik bij deze graag Kiwi
:bye:

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #135 Gepost op: 15 februari 2010, 17:27:20 »
Toch quote ik bij deze graag Kiwi
:bye:

Ik vind die smiley wel het toppunt van sarcasme hoor !! ...   :P :P  ::) ::)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #136 Gepost op: 15 februari 2010, 17:52:01 »
Nee, dan de allergie info die je tegenwoordig te pas en te onpas overal op leest ;)

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #137 Gepost op: 15 februari 2010, 18:46:02 »
Nee, dan de allergie info die je tegenwoordig te pas en te onpas overal op leest ;)
:hammer:
Nou, dat is nog veel te algemeen meestal. "Groenten en specerijen", wat ik daar aan?!!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #138 Gepost op: 15 februari 2010, 20:28:57 »
Het is voor mij ondoenlijk om de hele draad door te nemen.
Maar wanneer heeft het woord flexitariër een zinnige functie?

Gaat een flexitariër een restaurant binnen en vraagt hij om een flexitarisch menu?

Krijgen we binnenkort symbolen op voedingsmiddelen met als omschrijving: "Geschikt voor flexitariërs"?

Of ontmoet je iemand die tegen de bio-industrie is en zegt dat je beter flexitariër kan zijn, want dat is beter voor de dieren, is gezonder, economischer, minder ontbossing en goedkoper.

Ben je altijd flexitariër en vooral flexibel met Kerst, Pasen, Thanksgiving, BBQ, etentjes, en als je niet alleen eet?

Binnenkort in de boekwinkel: "De Dikke Flexitariër" met echt oneindig veel recepten.


                                                  FLEXITOPIA
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #139 Gepost op: 15 februari 2010, 20:32:54 »
Maar wanneer heeft het woord flexitariër een zinnige functie?

Als je mensen wilt aanduiden die flexitariër zijn. Of als je wilt aangeven zelf flexitariër te zijn.