Vegatopia Forum

Vega toko

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

overanalizing

Re:Vega toko
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2004, 13:45:06 »
Weet iemand een Toko in België? (liefst in vlaams brabant als ik veeleisend mag zijn) of bestaat dat er niet?
want nu wordt ik ook wel nieuwsgierig ::)

Ik ken alleen de Sun Wah in Brussel. De keuze van imitatievlees zoals hierboven is wel redelijk beperkt.

marieketje

Re:Vega toko
« Reactie #21 Gepost op: 03 september 2004, 14:18:15 »
k ben onlangs in de sun wah in antwerpen geweest (daar is een hele chinese winkelstraat)
Zo van die echt namaak -vlees dingen(met bot en al) heb ik niet gezien...en heb er twee volle zakjes met vanalle "uitprobeerseltjes" gekocht...
nu hopen dat er een paar goeie dingen tussen zitten , want... ::)
Heb al wel de zeewier-pindakoekjes gegetenen was wel lekker, ook zoiets van gedroogde gember met extra kruiden,een tofu-desertje maar dat proefde naar tofu , water en smaakstof (wat het bij nader inzien ook was volgens het etiket ;)) dan nog alle soorten van die namaak mock duck en andere blikjes gekocht...(nu hopen dat ze niet allemaal dezelfde smaak hebben :-\) , ook nog tofu en een hele resem soorten chinese sauzen voor binnekort op mijn kot de chinese toer op te gaan...
Bij nader inzien heb ik mij misschien toch wel lichtelijk laten gaan ... ;D

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vega toko
« Reactie #22 Gepost op: 04 september 2004, 18:07:45 »
Marieketje, weet jij wellicht de naam van die chinese straat in Antwerpen? Alvast bedankt!
Stiekem toch een banaan!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega toko
« Reactie #23 Gepost op: 04 september 2004, 18:23:50 »
Volgens Google is het de Van Wesenbekestraat.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vega toko
« Reactie #24 Gepost op: 04 september 2004, 21:44:57 »
Marieketje, weet jij wellicht de naam van die chinese straat in Antwerpen? Alvast bedankt!

Is nie moeilijk te vinden, recht tov het centraal station.

Veggie Boy

Re:Vega toko
« Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2005, 12:24:45 »
Check hun nieuwe website dan www.siesan.nl

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega toko
« Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2005, 16:22:47 »
cool, er staat ook echt bij welke producten niet geschikt zijn voor vegans

Aiko

Re:Vega toko
« Reactie #27 Gepost op: 12 augustus 2005, 17:20:52 »
Nou, ik was er hedenmiddag. Wel een leuk tentje. Niet zo supergroot vergeleken met een 'gewone' toko in de Wagenstraat waar ik ook al eens geweest was, maar groot zat voor vegetarisch spul. Ze hadden echt een heeeeeeeeeeeeele hoop dingen die er ontzettend niet-vegetarisch uitzagen, daar zijn vakmensen aan het knutselen geweest, denk ik. Daar is Madam Tussaud niets bij.

Ik heb er overigens alleen maar Tapioca korrels met 'Pandan smaak' gekocht. Geen idee over het hoe en wat van klaarmaken en smaak, maar dat zoek ik nog wel uit. Ik ga in ieder geval nog wel eens kijken en wat moediger inkopen, een volgende keer.

Aiko

Re:Vega toko
« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2005, 17:23:27 »
Ik heb er overigens alleen maar Tapioca korrels met 'Pandan smaak' gekocht. Geen idee over het hoe en wat van klaarmaken en smaak, maar dat zoek ik nog wel uit.

Hmmm, als ik hier zoek op 'Tapioca', kom ik alleen nog twee berichten tegen over hondenvoer...

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega toko
« Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2005, 18:01:15 »
zit ook in cassave crackers.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Vega toko
« Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2005, 18:48:54 »
Ik heb even op het almachtige internet gezocht, maar wat ik zo in de haast vond is dat het (vooral?) als bindmiddel in de soep wordt gebruikt.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vega toko
« Reactie #31 Gepost op: 13 augustus 2005, 11:14:20 »
Ik heb er overigens alleen maar Tapioca korrels met 'Pandan smaak' gekocht. Geen idee over het hoe en wat van klaarmaken en smaak, maar dat zoek ik nog wel uit. Ik ga in ieder geval nog wel eens kijken en wat moediger inkopen, een volgende keer.

Ik denk dat je het ook wel als toetje kunt verwerken. Heb ik zelf tenminste een recept voor in huis (dan wel voor gewone tapiocakorrels, maar met pandan- kan het vast ook):
De korrels eerst een nacht laten weken. Dan koken in kokosmelk met rum, suiker en een snufje zout. Mangopuree erdoor roeren, af laten koelen, tjek. Recept staat in Vega! van Lorna Sass.
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2005, 11:14:45 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Kiwi

Re:Vega toko
« Reactie #32 Gepost op: 19 augustus 2005, 12:36:14 »
Omdat ik vanochtend toch in Den Haag was ben ik meteen maar even bij Sie-san langsgegaan. Het gewone toko-aanbod, maar dan vegetarisch.
Echter: niet! alles! is! geheel! vegetarisch! :o Ik kwam een aantal artikelen met bijvoorbeeld oesterextract en gelatine tegen (en dan heb ik nog niet eens alle etiketten gelezen :P).
Maar ik heb me wel uitgeleefd hoor, en flink wat spannend uitziende blikjes en zakjes ingeslagen. ;D

Aiko

Re:Vega toko
« Reactie #33 Gepost op: 03 oktober 2005, 15:30:21 »
Ik denk dat je het ook wel als toetje kunt verwerken. Heb ik zelf tenminste een recept voor in huis (dan wel voor gewone tapiocakorrels, maar met pandan- kan het vast ook):
De korrels eerst een nacht laten weken. Dan koken in kokosmelk met rum, suiker en een snufje zout. Mangopuree erdoor roeren, af laten koelen, tjek. Recept staat in Vega! van Lorna Sass.

Dit gaat bij mij in het archief. Ik heb weer wat van die korrels gehaald, dus ik zal eens experimendingesen.

Overigens, ik heb ook vosnoten gekocht daar. Ik kan er echter niets over vinden, hier, en via het almachtige Google. Iemand die wat informatie daarover heeft. Wat je er mee kunt. Zo snoepen als noot is niet zo'n groot succes als waar ik op hoopte en waar het ernaaruitziet. Ze zien er uit als kleine bounty's, maar hebben meer een kaneelachtige structuur zonder kaneelsmaak, zeg maar. Niet vies, maar ook niet echt lekker als het op snoepen aankomt. Ergens in verwerken is wel leuk, maarja, waarin en hoe...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega toko
« Reactie #34 Gepost op: 03 oktober 2005, 15:51:20 »
Aiko die experidingest?! :o

Kiwi

Re:Vega toko
« Reactie #35 Gepost op: 03 oktober 2005, 17:47:29 »
Zonder kruiden natuurlijk, met wellicht een scheut sojasaus. ;)

Aiko

Re:Vega toko
« Reactie #36 Gepost op: 03 oktober 2005, 18:04:22 »
In plaats van die arme jongen zo uit te lachen, kun je die arme jongen ook helpen wat hij in vredesnaam met die vosnoten aanmoet!

Kiwi

Re:Vega toko
« Reactie #37 Gepost op: 03 oktober 2005, 18:06:08 »
Dat had je misschien ook in die toko kunnen vragen. :P

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vega toko
« Reactie #38 Gepost op: 03 oktober 2005, 18:15:27 »
In plaats van die arme jongen zo uit te lachen, kun je die arme jongen ook helpen wat hij in vredesnaam met die vosnoten aanmoet!

In je kruidenkastje leggen bij de kemirienoten en de muskaatnoten? En nee, daar moet je ook niet van proberen te snoepen. :P
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega toko
« Reactie #39 Gepost op: 03 oktober 2005, 18:17:49 »
omschrijf ze nou es wat duidelijker. Kun je er gewoon op kouwen? Is het zo hard als kaneel of eerder zo hard als zo'n kaneelsnoepje? Zou je ze in gesmolten witte chocolade kunnen dopen en met wat banaan op kunnen eten? Of ben je meer op zoek naar een hartig recept. Het is me niet duidelijk of ze nou zoet of hartig smaken
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2005, 18:18:40 door Selly »
,,,,فلافل