Vegatopia Forum

Vega toko

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Vega toko
« Gepost op: 06 mei 2004, 16:31:24 »
Is iemand bekend met de volgende toko?

Sie San - Vegetarische Toko
Wagenstraat 82
2512 AX
Den Haag

Ik kwam het op internet tegen, maar dit zijn de enige gegevens. Bestaat het nog? Is het groot?

Corrupted

Re:Vega toko
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2004, 16:54:55 »
Laatsts zat ie er nog, maar ben er niet binnengeweest. Is bij Chinatown. Op het eerste gezicht hebben ze niet zo veel bijzonders, maar moet eens goed gaan kiek'n.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega toko
« Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2004, 17:16:19 »
Oja. En dan breng je hier verslag uit heh.  :yes:

Corrupted

Re:Vega toko
« Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2004, 20:29:31 »
Yup.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega toko
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2004, 17:41:09 »
Zit op loopafstand van station Holland Spoor. Tis wel een leuke winkel. Ze hebben er ook ingevroren nepvis maar ik weet niet of die vegan is.
Wel de moeite waard Annemieke!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vega toko
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2004, 10:38:29 »
Is iemand bekend met de volgende toko?

Sie San - Vegetarische Toko
Wagenstraat 82
2512 AX
Den Haag

Ik kwam het op internet tegen, maar dit zijn de enige gegevens. Bestaat het nog? Is het groot?

Ik had het al eens gemeld op het forum ergens.

Het is niet echt groot.
Je kan er idd allemaal nep vlees kopen wat er ook nog lijkt op kip, vis, inktvis en weet ik veel wat.
Veel produkten zijn mij gewoon onbekend en ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten bereiden.
Aangezien ik voornamelijk biologisch eet haal ik ook daar mijn boodschappen niet vandaan. Wel een keer wat sojabrokken meegenomen die ze in verschillende vormen en samenstellingen hebben. Tegenwoordig staat er ook op vermeld of het vrij is van GM.
Het grootste deel is voor zover ik gezien heb veganistisch. Iets met kaas, ei of melk heb ik daar niet gezien.
Opvallend veel gedroogde paddestoelen.

Ze zitten vlakbij het NS station Holland Spoor.
Het station uit lopen de stationstraat in en na 10 a 15 minuten lopen aan de rechterkant.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Aiko

Re:Vega toko
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2004, 12:56:35 »
Ze zitten vlakbij het NS station Holland Spoor.
Het station uit lopen de stationstraat in en na 10 a 15 minuten lopen aan de rechterkant.

Voor mensen die uit de richting Utrecht willen komen met de trein en niet een onnodige overstap willen maken naar Hollands Spoor; de toko zit net zover lopen vanaf Den Haag Centraal als van Hollands Spoor, gewoon precies netjes in het midden en in het centrum. Je moet alleen iets meer bochten naar links en rechts maken.

Dit terzijde...

de_veelvraat

Re:Vega toko
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2004, 23:08:46 »
Opgelet. Vandaag in een toko geweest en gemerkt dat de klevertjes met de Nederlandse vertaling de ware ingrediëntenlijst verbergt, waar dierlijke ingrediënten (als whole egg, melkpoeder etc) op staan die bij de Nederlandse vertaling niet te vinden zijn. Diep teleurgesteld.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vega toko
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2004, 14:15:18 »
klevertjes
Mogen Vlaamse woorden ook meedoen voor mooiste Nederlandse woord? :heart:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega toko
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2004, 14:27:16 »
Mogen Vlaamse woorden ook meedoen voor mooiste Nederlandse woord? :heart:

Nee. Straks gaat er iemand nog friet nomineren!

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vega toko
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2004, 15:11:41 »
Mogen Vlaamse woorden ook meedoen voor mooiste Nederlandse woord? :heart:

Nee. Straks gaat er iemand nog friet nomineren!

Is al gebeurd  ;D

Toeps

Re:Vega toko
« Reactie #11 Gepost op: 05 juni 2004, 16:23:09 »
Ik ben er vanmiddag geweest, en ben er erg happy over. :)

Eerst dacht ik: "Krijg nou wat, dat is gewoon vlees en vis wat daar ligt!", maar het is allemaal imitatie. Zelfs een complete nep-kreeft hebben ze daar, precies in de vorm van een "echte". Ik heb er soyabrokken, tofu, een chinese saus en namaak-vis gekocht. Ik heb nog niks gegeten, dus ik ben benieuwd...

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Vega toko
« Reactie #12 Gepost op: 05 juni 2004, 16:55:03 »
Ik ben er vanmiddag geweest, en ben er erg happy over. :)

Eerst dacht ik: "Krijg nou wat, dat is gewoon vlees en vis wat daar ligt!", maar het is allemaal imitatie. Zelfs een complete nep-kreeft hebben ze daar, precies in de vorm van een "echte". Ik heb er soyabrokken, tofu, een chinese saus en namaak-vis gekocht. Ik heb nog niks gegeten, dus ik ben benieuwd...

Ik was onlangs in Kuala Lumpur in Malaysië. Als je daar naar een chinees vegetarisch eethuis gaat lijkt alles op vlees of vis. Gelukkig is het allemaal seitan. Voor die mensen is het blijkbaar nodig dat ze in ieder geval kunnen denken dat ze vlees of vis eten. Maar ik krijg er helaas alleen maar minder trek van.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Toeps

Re:Vega toko
« Reactie #13 Gepost op: 06 juni 2004, 08:44:14 »
Ik heb de soyabrokken en de saus gegeten, het was errug lekker!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega toko
« Reactie #14 Gepost op: 06 juni 2004, 12:09:30 »
Ik ben er vanmiddag geweest, en ben er erg happy over. :)

Eerst dacht ik: "Krijg nou wat, dat is gewoon vlees en vis wat daar ligt!", maar het is allemaal imitatie. Zelfs een complete nep-kreeft hebben ze daar, precies in de vorm van een "echte". Ik heb er soyabrokken, tofu, een chinese saus en namaak-vis gekocht. Ik heb nog niks gegeten, dus ik ben benieuwd...

Duur?

Toeps

Re:Vega toko
« Reactie #15 Gepost op: 06 juni 2004, 14:49:26 »
Duur? Mwah, ik denk het wel. Sommige nep-vleessies zijn 3 of 4 euro. Maar het komt dan ook helemaal uit China hè...

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega toko
« Reactie #16 Gepost op: 08 juni 2004, 22:44:56 »
Ik heb afgelopen zaterdag de grote garnalen, kippenpoten (met nepbot  :D) en worstjes gegeten bij een bbq. Ik vond de garnalen okee. De kip en de worstjes vond ik bij de eerste hap lekker maar naarmate ik verder hapte proefde ik iets wat ik te overheersend vond. Ik ga binnenkort eens de kleine garnaaltjes in een vegan  garnalencocktail mikken. Nog tips hiervoor?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Toeps

Re:Vega toko
« Reactie #17 Gepost op: 09 juni 2004, 07:25:41 »
De nep-vissticks waren een beetje te taai. Ik heb wel eens lekkerdere gegeten, van de natuurwinkel.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vega toko
« Reactie #18 Gepost op: 10 juni 2004, 12:59:20 »
De trek ontgaat mij ook als het lijkt alsof het van dieren afkomt en/of smaakt. Gelukkig na 22,5 jaar weet ik niet meer hoe het smaakt, maar wil het wel voorkomen dat ik het weer ga weten ;)
Doet mij weer denken aan toen mijn vader (toen ik nog thuis woonde) vleesvervanger kocht met een hamsmaak of zoiets. Vreselijk, sindsdien wil ik zoiets absoluut niet meer.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

marieketje

Re:Vega toko
« Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2004, 20:32:56 »
Weet iemand een Toko in België? (liefst in vlaams brabant als ik veeleisend mag zijn) of bestaat dat er niet?
want nu wordt ik ook wel nieuwsgierig ::)