Vegatopia Forum

Vegetarisme uiten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #40 Gepost op: 27 april 2004, 12:48:13 »
Zal wel voor iedereen anders liggen. Maar voor mij is het respect voor het leven. Dat vind ik niet echt als ik een tatoo op mijn lichaam laat zetten. Respect voor het leven, dus ook voor het lichaam.

Dus respect voor je lichaam hebben is juist er af blijven? Wellicht eren mensen die tattoos en piercings laten zetten juist wel hun lichaam door dat te doen..
« Laatst bewerkt op: 27 april 2004, 14:48:37 door Annemieke »
Stem op de Partij voor de Dieren

Corrupted

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #41 Gepost op: 27 april 2004, 12:56:33 »
Nee, dan ben ik toch met een ander gevoel vegan dan jij, en heeft een tattoeage een andere betekenis voor mij.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #42 Gepost op: 11 mei 2004, 12:38:27 »
Ik ben niet super bezig met het uiten, want mensen die me kennen weten dat ik vegetarisch eet. Ik heb wel t-shirts en 3 buttons op mijn tas.
Vegetariėr, die flirt met het veganisme.

Toeps

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #43 Gepost op: 11 mei 2004, 18:49:15 »
Ik heb een aantal buttons van wakker dier, en een t-shirt met daarop "love animals". Verder heb ik een katoenen tas met daarop "respect life".

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #44 Gepost op: 12 mei 2004, 00:26:55 »
Zal wel voor iedereen anders liggen. Maar voor mij is het respect voor het leven. Dat vind ik niet echt als ik een tatoo op mijn lichaam laat zetten. Respect voor het leven, dus ook voor het lichaam.

Dus respect voor je lichaam hebben is juist er af blijven? Wellicht eren mensen die tattoos en piercings laten zetten juist wel hun lichaam door dat te doen..

Ga je nu commentaar hebben op je zelf, of zie ik spoken :confused:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #45 Gepost op: 12 mei 2004, 00:37:20 »
Zal wel voor iedereen anders liggen. Maar voor mij is het respect voor het leven. Dat vind ik niet echt als ik een tatoo op mijn lichaam laat zetten. Respect voor het leven, dus ook voor het lichaam.

Dus respect voor je lichaam hebben is juist er af blijven? Wellicht eren mensen die tattoos en piercings laten zetten juist wel hun lichaam door dat te doen..

Ga je nu commentaar hebben op je zelf, of zie ik spoken :confused:

Volgens mij heeft er iemand een berichtje zitten wijzigen
Citaat
« Laatste verandering: Di 27 apr 2004, 14:48:37 door Annemieke »
Stem op de Partij voor de Dieren

Corrupted

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #46 Gepost op: 12 mei 2004, 15:48:31 »
Jezus, dus Annemieke gaat ook nog eens anderen woorden in de mond leggen, als er in een post van mij iets staat waar je boos van wordt, dan weet je wie het was!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #47 Gepost op: 12 mei 2004, 16:19:32 »
:D

Citaat
Dus respect voor je lichaam hebben is juist er af blijven? Wellicht eren mensen die tattoos en piercings laten zetten juist wel hun lichaam door dat te doen..

Om op dat stukje nog te reageren... het snijden, branden, piercen etc in je lichaam doet men volgens mij om of stoer te doen of omdat mensen het mooi vinden. Dat lijkt me juist geen respect hebben voor het lichaam. Je wilt iets 'opleuken' wat toch al 'mooi' is. Zelfde als die mensen die plastisch chirurgie gaan doen (wat dan nog ietsje verder gaat) om er beter uit te willen zien.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #48 Gepost op: 13 mei 2004, 09:11:10 »
Omdat mensen het mooi vinden? Denk het niet.
Omdat je het zelf mooi vindt, hoop ik.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #49 Gepost op: 13 mei 2004, 10:30:50 »
Omdat mensen het mooi vinden? Denk het niet.
Omdat je het zelf mooi vindt, hoop ik.
Dat bedoel ik ook. Dat mensen het zelf mooi vinden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #50 Gepost op: 13 mei 2004, 10:36:54 »
Owkee.  :)
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Tamara

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #51 Gepost op: 01 juli 2004, 15:50:40 »
Ik heb stickers van wakker dier op mijn fiets, maar die staat nou thuis met twee lekke banden.

En mijn vader en broer hebben beide een sticker op de achterruit van de auto met Stop de Bio-industrie.

Ook hebben we een raamsticker op de achterdeur van ons huis met Stop de Bio-industrie van Wakker Dier

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #52 Gepost op: 02 juli 2004, 13:01:57 »
he, je kunt ook zelf een ontwerpje maken voor een t-shirt. maak zelf een tekstje of plaatje, koop transferpapier (van HP of HEMA), print je plaatje daarop en strijken maar! helaas moet het dan wel een licht t-shirt zijn...

Tamara

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #53 Gepost op: 02 juli 2004, 22:26:31 »
Eigen creatie is nog beter, dan komt de tekst recht vanuit je eigen hart.

En je bepaald zelf de kleur en de vorm van je shirtje :D

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #54 Gepost op: 03 juli 2004, 23:53:24 »
Nou nee, ik draag het vegetariėr zijn meestal rond etenstijd al uit; ga niet ook nog eens met een bordje "allemaal vegetariėr worden en wel nu!" lopen. Moeten al die mensen lekker zelf weten.

Mijn nieuwe nepleer-schoenen zijn van vegetan en ik ben een van de weinigen die dat weet, van mij hoeft het er niet met grote letters op..
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #55 Gepost op: 03 juli 2004, 23:55:17 »
Mijn nieuwe nepleer-schoenen zijn van vegetan en ik ben een van de weinigen die dat weet, van mij hoeft het er niet met grote letters op..

Ik vind het label 'vegetarian shoes' op mijn schoenen wel handig. Kan ik trots naar verwijzen als mensen zeggen '"en je leren schoenen dan?"

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #56 Gepost op: 03 juli 2004, 23:58:33 »
Mijn nieuwe nepleer-schoenen zijn van vegetan en ik ben een van de weinigen die dat weet, van mij hoeft het er niet met grote letters op..

Ik vind het label 'vegetarian shoes' op mijn schoenen wel handig. Kan ik trots naar verwijzen als mensen zeggen '"en je leren schoenen dan?"

Op die van mij stįįt het ook wel, maar dan in het 'leer' gedrukt zodat je het niet echt ziet. Bovendien staat zo'n labeltje een beetje suf aan een meisjesschoen ;)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Tamara

Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #57 Gepost op: 04 juli 2004, 00:27:57 »
Ik heb gezegd dat ik het goed vind als je je eigen gedachtengang over het Vegetarisme op je T-Shirt zal zetten.

En je eigen kleurtje uitzoeken is natuurlijk ook mooi.
 ;)
Maar dat heeft niks te maken met het feit of ik het goed vind dat iemand er reclame voor maakt of niet.

Ik vind wel, dat ieder zijn steentje bij kan dragen door vegetariėr te worden.

Een stap verder is dierenrechtenorganisaties steunen.

En inderdaad, nog een stap verder is mensen er mee confronteren door inderdaad realistische teksten op je T-Shirt te dragen.

Er is een kans dat mensen dat lezen en er over
na gaan denken.

Mensen moeten bewuster worden.

Hoe meer tv, commercials of bedrukte t-shirtjes met Vlees is Moord, hoe beter

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #58 Gepost op: 04 juli 2004, 00:37:07 »
Hoe meer tv, commercials of bedrukte t-shirtjes met Vlees is Moord, hoe beter

Ga jij dan eerst maar eens Meat is murder luisteren!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme uiten
« Reactie #59 Gepost op: 04 juli 2004, 10:15:14 »
Reclame voor vegetarisme/veganisme ben je zelf...het helpt heel af en toe bij mensen die je héél goed kent en verder zal het nauwelijks enig effect sorteren bij wie dan ook.
Beter is af en toe, gedoseerd een ingezonden brief of zo naar een krant e.d. Het meest werkt denk ik een of ander schandaal. Er zijn er genoeg. De hele erge trekken soms wat mensen over de streep. Moet je ook niet teveel van verwachten. We hebben zo'n beetje alles gehad, hč, de afgelopen jaren en hoeveel vegetariėrs zijn er bij gekomen en hoeveel mensen die scharrelvlees zijn gaan kopen?  >:(
de tuin: dat ben ik