Vegatopia Forum

Moestuin

Offline Lona

• 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Moes)Tuin
« Reactie #1000 Gepost op: 15 mei 2009, 12:37:45 »
Ik gebruik het nu voor in de Yoghurt, want hij is qua smaak wel superlekker (anders wordt hij ook veel te zoet)! Maar anders is het een goede tip ;D.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #1001 Gepost op: 15 mei 2009, 19:02:31 »
Whoei!! Het regent!!
Het is dat de tuin geen dansje kan doen van blijdschap, dus dan doe ik het maar ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #1002 Gepost op: 09 juni 2009, 13:05:16 »
Ik zag iedere keer heeele mooie grote groene aardbeitjes aan mn plantjes hangen, maar snapte niet dat ze steeds helemaal weg waren als ze een beetje rood begonnen te worden.
wat blijkt.... mn hond eet aardeien! Dondersteen, dat verwacht je toch ook niet??

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #1003 Gepost op: 09 juni 2009, 13:25:25 »
 ;D

Offline Flapke

• 177
« Reactie #1004 Gepost op: 10 juni 2009, 12:42:05 »
stomme slakken, meer een zinloze mededeling geloof ik.
Ook zinloos gezaaide boontjes, spinazie ...

2 jaar geleden en nu weer: een psychotische muis oid, die onrijpe vruchten plukt , verzameld en laat verrotten. 't blijft vreemd.   ???
Vorig jaar deed ie het niet maar toen waren de aardbeien ook niet te eten. 

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #1005 Gepost op: 10 juni 2009, 18:31:59 »
Hmmm heb je soms een herdershondje met één flapoor in je tuin gezien???? :P

Wel vervelend trouwens. Scherpe steentje neerleggen schijnt te helpen tegen slakjes, mijn tuintje is omringd door split en heb zelden slakjes.

Offline Flapke

• 177
« Reactie #1006 Gepost op: 12 juni 2009, 11:16:59 »
Nee, alles met flaporen is geband uit de moestuin  ;D. (met uitzondering dat de flaporen er soms een keer rond mogen lopen onder toezicht)

Ik heb wel een duif betrapt op het platwalsen van de aardbeienplanten.

Kiwi

« Reactie #1007 Gepost op: 18 februari 2010, 10:32:32 »
Ik kwam deze site tegen. :heart:

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #1008 Gepost op: 18 februari 2010, 22:06:22 »
Ja die is leuk. En tegenwoordig volop in de belangstelling bij kranten en div. tuinbladen.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #1009 Gepost op: 18 februari 2010, 22:07:54 »
Ja die is leuk. En tegenwoordig volop in de belangstelling bij kranten en div. tuinbladen.

Over tuinbladen gesproken: ik heb de home&garden ontdekt. Niet altijd even leuk, maar vaak wel een gezellig blad.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline MissTries

• **
  • 45
Squarefoot gardening
« Reactie #1010 Gepost op: 14 maart 2010, 14:10:38 »
Zo leuk, bij de welkoop verkopen ze nu squarefoot gardeningbakken voor een tientje per stuk. ik heb er 6 opgehaald. Want al heb ik 1700 m2 grond. Ik ben ook een beetje moestuinmoe.

Ik was aan het zoeken geweest want ja, als rasvergetarier en natuurliefhebben moet ik natuurlijk een moestuin ::).
Ik kwam op de website van de 16 jaige Jelle (zo leuk) www.makkelijkemoestuin.nl en dacht: dat wil ik ook!
Krijg ik het krantje van de welkoop binnen et voila. Werd ik op mijn wenkjes bediend.

Het werkt met een compost, aarde en een soort van bolletjes die het water beter vasthouden. Naar ik begrijp kost het heel weinig moeite en is de opbrengst hoog. Het is ook handig als je weinig tuin hebt omdat de bakken maar een meter in het vierkant zijn.

Iemand hier ervaring met squarefeet gardening? Of ook die bakken gemaakt/gekocht?

Bij mij staan de kiemplantjes al in de vensterbankkasjes voor zo in de bak...

lente!
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2010, 14:22:30 door MissTries »
Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Re:Squarefeet gardening
« Reactie #1011 Gepost op: 14 maart 2010, 14:15:46 »
Klinkt interessant... foto?

Jaren geleden las ik een tuinblad iets over 2 Fransozen (of iets anders) die hadden een 1m2-moestuin gemaakt in een bak op poten/werkhoogte. Ze hadden het precies zo uitgekiend dat 1 persoon een heel jaar groenten kon eten uit die bak. Is dit ook zoiets? En kan de bak in de halfschaduw staan? Ik heb hier voor zomers de zon tot een uur of 3.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2010, 14:27:05 door Hizikigrrrl »

Kiwi

Re:Squarefoot gardening
« Reactie #1012 Gepost op: 14 maart 2010, 14:23:54 »
Hier had ik het laatst ook al over die site. Misschien is het handiger om daar verder te gaan?

Offline MissTries

• **
  • 45
« Reactie #1013 Gepost op: 14 maart 2010, 14:27:11 »
Hier zie je een foto (zal even zoeken hoe ik ook weer foto's invoeg) http://greenbb.files.wordpress.com/2007/11/img_122002.jpg
Er is zelfs een hele foundation over http://www.squarefootgardening.com/

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #1014 Gepost op: 14 maart 2010, 14:28:59 »
Hier zie je een foto (zal even zoeken hoe ik ook weer foto's invoeg) http://greenbb.files.wordpress.com/2007/11/img_122002.jpg

Dit is die bak vd Welkoop? Er zit geen bodem onder?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Re:Moestuin
« Reactie #1015 Gepost op: 14 maart 2010, 14:34:09 »
Ik heb het verplaatst, omdat we niet al te veel draden over een zelfde topic willen hebben. Mochten er nou heeeel veel reacties komen op 1m2tuintjes, dan maken we er gewoon weer een los topic van.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #1016 Gepost op: 14 maart 2010, 14:35:12 »
Oh zoiets lijkt me ook leuk in mijn tuin! Want ik heb geen 1700m2, maar maar 17 ofzo. Geen welkoop in de buurt, da's jammer. Maar als ik ga beginnen met de tuinaanleg (ik is dan mijn vader en mijn broer, mijn bijdrage blijft beperkt tot broodjes maken en drinken inschenken. En af en toe jubelen natuurlijk) kijk ik wel eens in het tuincentrum of ze ze daar hebben, en anders laat ik het knutselen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline MissTries

• **
  • 45
« Reactie #1017 Gepost op: 14 maart 2010, 14:35:52 »

Dit is die bak vd Welkoop? Er zit geen bodem onder?

Klopt er zit geen bodem onder, Je werkt met worteldoek, dan een laagje compost, dan aarde en die bolletjes. Inderdaad je kunt van 1 bak heel lang eten en je schijnt weinig onkruid te hebben.

Helemaal mijn ding dus...

Offline MissTries

• **
  • 45
« Reactie #1018 Gepost op: 14 maart 2010, 14:36:57 »
Ik heb het verplaatst, omdat we niet al te veel draden over een zelfde topic willen hebben. Mochten er nou heeeel veel reacties komen op 1m2tuintjes, dan maken we er gewoon weer een los topic van.

Okee :-) begrijp ik

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #1019 Gepost op: 14 maart 2010, 14:39:03 »
Oh zoiets lijkt me ook leuk in mijn tuin! Want ik heb geen 1700m2, maar maar 17 ofzo. Geen welkoop in de buurt, da's jammer. Maar als ik ga beginnen met de tuinaanleg (ik is dan mijn vader en mijn broer, mijn bijdrage blijft beperkt tot broodjes maken en drinken inschenken. En af en toe jubelen natuurlijk) kijk ik wel eens in het tuincentrum of ze ze daar hebben, en anders laat ik het knutselen.
Oja, moet me dan nog wel inlezen in het weinig zon gebeuren. Ik had mijn moestuintje achter in de tuin gepland, omdat daar de zon binnenkomt en het langst blijft staan, maar dat is nog alleen maar eind-van-de-middag en avondzon. (Hoe dieper in de zomer, hoe langer er zon is, maar op dit moment komt het nog net niet de tuin in voordat de zon onder gaat.)
Supercalifragilisticexpialidocious!