Vegatopia Forum

Moestuin

Offline Lona

• 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Moes)Tuin
« Reactie #620 Gepost op: 28 maart 2007, 20:42:03 »
ik heb daar een mooi boek voor, ABC vande groentetuin (LePage& MEudec) staat daar allemaal precies in
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

brenda_lelie

« Reactie #621 Gepost op: 28 maart 2007, 20:47:50 »
ja, zo'n boek heb ik ook, maar om nou bij alles op te moeten zoeken. Ach na een paar jaar weet je het waarschijnlijk wel redelijk uit je hoofd. Ik heb dit jaar alles op de huiskalender geschreven, zodat ik niks vergeet te zaaien.

Offline Lona

• 812
« Reactie #622 Gepost op: 29 maart 2007, 09:36:50 »
vroeger had je nog wel eens zaaikalenders bij de libelle of margriet zitten. Heel handig, ik heb nog zo'n oude daarvan (die ik eventueel zou kunnen scannen en naar je toe kan sturen?)

brenda_lelie

« Reactie #623 Gepost op: 29 maart 2007, 09:46:31 »
dat is lief van je, maar ik kom er wel uit zo. Ik heb niet zoveel grond en alles wat ik wil gaan zaaien staat nu op de kalender.

Offline Lona

• 812
« Reactie #624 Gepost op: 29 maart 2007, 09:51:15 »
oke :)

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #625 Gepost op: 29 maart 2007, 10:03:20 »
Ik vertoon ernstig uitstelgedrag. Het is gewoon te groot: als ik daar kom, zinkt de moed in mijn klompen. Nu heeft ook het folie van de kas op diverse plaatsen los gelaten en de pomp was al stuk. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat goed krijg. Ik reken op een handige vriend.
Er is m.i. een parallel met mijn getob met het huishouden, ergens en het steevast verdwalen zonder Tom tom. Ergens in dat hoofd, ben ik niet goed uitgerust. Ik verdwaal in zooi en ruimte.
de tuin: dat ben ik

brenda_lelie

« Reactie #626 Gepost op: 29 maart 2007, 10:06:32 »
waarom hou je het niet simpel dit jaar? Kies een stukje grond uit en zaai daar een paar dingen. Of is het echt het onderhoud waar zoveel tijd in gaat zitten. (oh, wat ben ik blij met onze tuinman zeg)

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #627 Gepost op: 29 maart 2007, 13:50:17 »
Ik herken het wel Sjon, we willen volgens mij teveel tegelijk. Ik heb trouwens die Lupine Alamo Fire (of hoe heette ie ook al weer?) in bloei, waar je vorig jaar zaad van in de Hortus hebt gekocht. Ben je misschien al weer vergeten, ik zal je een fotootje sturen. In deze periode van het jaar bevliegt de hoeveelheid werk je gewoon een beetje. Niet van onder de indruk raken, gewoon doen wat wel kan, en dan daar van genieten. De rest komt wel weer een keer.

Een moestuin lijkt overigens voor velen een project wat beter met z'n 2en gedaan kan worden. Het wederzijds oppeppen in moeilijke en bange dagen is nodig. Dus zoek een slachtoffer, Sjon!

Aiko

« Reactie #628 Gepost op: 29 maart 2007, 17:53:02 »
Goede spitkracht (snoeien niet, is tegen mijn principes!) biedt zich aan tegen vorstelijk salaris.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2007, 17:54:44 door Aiko [wil wéér sneeuw!] »

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #629 Gepost op: 29 maart 2007, 21:14:29 »
Dat is grappig: want tegen spitten zijn dat valt heel goed te verdedigen  :P Hoe heet dat boek ook alweer en waar is het gebleven in dit huis? Van Fransje de Waard, dacht ik. Waarschijnlijk bij het strijkijzer, waar ik ook naar zal moeten zoeken aangezien ik 2 overhemden heb gekregen bij de werkkleding van Groenrijk en ik vermoed zomaar dat ze daar geen overhemd met kreukels, gewassen met wasnootjes, accepteert.

Tuinen van Overvloed, Permacultuur als duurzame inspiratie voor de leefomgeving door Fransje de Waard. Uitgeverij Het Spectrum, 1996
Spitten is not done: zoiets doet men niet. Men gooit de verschillende aardlagen met de specifieke bewoners door elkaar en maakt dat extra veel onkruidzaden een greep naar de macht doen. Zoiets was het. Ik weet niet of Fransje ervaringen heeft met zware klei.

Leuk trouwens, Monique van "Alamo fire". Die van mij zijn "gewoon" verdwenen. Natuurlijk weer.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2007, 21:19:50 door Lovelocker »

Aiko

« Reactie #630 Gepost op: 29 maart 2007, 21:20:54 »
Goed, dan ben ik in te huren voor plantwerk van (vrucht)bomen en zaadjes, en verder het verbaal aanmoedigen van groen spul om te groeien. Doe mij een bod, zou ik zeggen!

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #631 Gepost op: 29 maart 2007, 21:26:39 »
Serieus: het is jammer dat je niet vlakbij woont. Je kunt zo met een stuk grond doen wat je wilt, zolang het binnen de regels is van de verhuurder.

Aiko

« Reactie #632 Gepost op: 29 maart 2007, 21:32:22 »
Dertig euro de uur (zwart) (niet meer dan vijf uren per dag) plus reiskostenvergoeding plus lunch. En je moet wel van kerstbomen in je tuin houden...
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2007, 21:33:46 door Aiko [wil wéér sneeuw!] »

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #633 Gepost op: 29 maart 2007, 23:14:46 »
Goede spitkracht (snoeien niet, is tegen mijn principes!) biedt zich aan tegen vorstelijk salaris.

Mag ik ook een reiskostenvergoeding en een pan met hutseflutsesoep aanbieden?

Aiko

« Reactie #634 Gepost op: 29 maart 2007, 23:25:04 »

Mag ik ook een reiskostenvergoeding en een pan met hutseflutsesoep aanbieden?

Je noemt hier met opzet een uurvergoeding niet?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #635 Gepost op: 29 maart 2007, 23:28:49 »
Wil ik wel noemen: nul EURI.

Aiko

« Reactie #636 Gepost op: 29 maart 2007, 23:35:01 »
Voor zeven uur treinreizen en een getergde rug een kom soep. Ik moet er nog even over nadenken. Krijg ik ook thee, met een koekje?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #637 Gepost op: 29 maart 2007, 23:38:20 »
Ja hoor en je mag ook een nachtje blijven slapen en je mag ook nog van de omgeving genieten. Klinkt goed toch? 7 april geef ik ook nog een Linnaeusrondleiding in de botanische tuin alhier. Is misschien ook nog leuk?

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #638 Gepost op: 30 maart 2007, 09:18:51 »
Ik heb dan wel 3 banen, beslist niet het inkomen van Roel Pieper, grapjas. Verdien bij Groenrijk 13 Euro bruto, dus voor 5 uren van jouw spitten werk ik zo ongeveer 2 dagen Groenrijk  :O
De biologisch sla wordt duur betaald.
Ik ga.....NU
Mijn doelen voor vandaag: de kas geschikt maken voor alle zaailingen, zodat de huishoudelijk hulp volgende week een kant op kan. En ik hoop doel 2 te bereiken: een stuk klaar voor de pootaardappeltjes (30 stuks) en deze planten.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2007, 09:21:44 door Lovelocker »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #639 Gepost op: 30 maart 2007, 12:22:52 »
wat had je besteld?

ah, ik zie hun site al, zaadjes

En knollen en planten!

Voor wie een zaaikalender zoekt: