Vegatopia Forum

Moestuin

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Moestuin
« Reactie #180 Gepost op: 08 juni 2004, 11:17:12 »
Ik hoorde pas geleden nog dat  mijn boontjes aangevreten worden door duiven... Misschien maar eens een jachtgeweer aanschaffen.
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #181 Gepost op: 08 juni 2004, 11:20:12 »
Ik hoorde pas geleden nog dat  mijn boontjes aangevreten worden door duiven... Misschien maar eens een jachtgeweer aanschaffen.

Of een topic erover openen. Ik heb ook wel last van duiven. Zelfs een nestje gehad op mijn balkon. Mijn poging een duivennet over mijn balkon te hangen en spijkeren is helaas mislukt, dus ik hou het maar bij boos kijken.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #182 Gepost op: 08 juni 2004, 11:27:44 »

Duiven zijn lief en geen voer!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #183 Gepost op: 08 juni 2004, 11:33:38 »
Duiven zijn lief en geen voer!

Volgens de reclame doen ze het toch goed op de barbecue...

Offline Carla

• 259
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #184 Gepost op: 08 juni 2004, 13:46:52 »

Ik neem aan dat dit cynisch is bedoeld als reactie op mijn berichtje dat ik de luizen wegsproei met water ?
Heb je misschien suggesties hoe jij je zelf geteelde voedsel zou beschermen of hoe het nog diervriendelijker kan?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #185 Gepost op: 08 juni 2004, 13:58:47 »
Ik geloof niet dat het bedoeld was als reactie op jouw bericht..

Offline Carla

• 259
« Reactie #186 Gepost op: 08 juni 2004, 14:11:46 »
Ik geloof niet dat het bedoeld was als reactie op jouw bericht..

Hmmm, ik zal me wel aangesproken voelen omdat ik het diep in mijn hart wel lullig vond voor die bladluizen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #187 Gepost op: 08 juni 2004, 14:13:40 »
Hihi, ik vrees dat de meesten hier die 'afwijking' hebben.

Cheryl

« Reactie #188 Gepost op: 08 juni 2004, 14:20:06 »
Wij hebben es duifjes binnen in huis gehad, die waren op het balkon gekomen maar we hadden de deur open dus kwamen ze maar gezellig naar binnen, toen hebben we ze gevoerd en na een tijdje gingen ze weer.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #189 Gepost op: 14 juni 2004, 14:39:36 »
Ik weet niet of het lang goed gaat: dat onderhuren van tuintje. De meneer van wie het stuk is zet me onder druk om te schoffelen. Hij heeft - goed bedoeld - zelfs een stukje voor mij geschoffeld.....waar ik zinnia's had gezaaid... Ben zelf van mening dat als groenten nog piep zijn, ook piep onkruid eerder nuttig is dan schadelijk. Dan gaandeweg haal ik het weg, het eerst naast de groenten. Wind op kale grond lijkt me schadelijker, o.a. uitdrogend. En ik heb nog werk bijv. en een zooi andere dingen. Hij moet mij wel mijn eigen ding laten doen.
de tuin: dat ben ik

Offline Carla

• 259
« Reactie #190 Gepost op: 14 juni 2004, 15:44:13 »
Ik weet niet of het lang goed gaat: dat onderhuren van tuintje. De meneer van wie het stuk is zet me onder druk om te schoffelen. Hij heeft - goed bedoeld - zelfs een stukje voor mij geschoffeld.....waar ik zinnia's had gezaaid... Ben zelf van mening dat als groenten nog piep zijn, ook piep onkruid eerder nuttig is dan schadelijk. Dan gaandeweg haal ik het weg, het eerst naast de groenten. Wind op kale grond lijkt me schadelijker, o.a. uitdrogend. En ik heb nog werk bijv. en een zooi andere dingen. Hij moet mij wel mijn eigen ding laten doen.

Oh ja, niets zo vervelends als iemand die over je schouder meekijkt en vertelt hoe je het moet doen of nog erger het alvast voor je doet.
Is hij niet aanspreekbaar als je uitlegt dat je het graag op je eigen manier wilt doen?
Anders is het misschien beter dat je voor volgend seizoen naar een ander tuintje uitkijkt waar je meer vrijheid hebt hoewel dat altijd jammer is, want dan moet je weer van voor af aan beginnen......

Offline Carla

• 259
« Reactie #191 Gepost op: 16 juni 2004, 18:01:59 »
M'n sla schiet allemaal door ............ :(
Terwijl ik toch iedere avond water geef  ???

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #192 Gepost op: 16 juni 2004, 23:02:25 »

Wat doet ie dan pcies?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #193 Gepost op: 16 juni 2004, 23:03:17 »
Mijn aardbeitjes worden rood! Helaas worden ze aangevallen door snavel-terroristen. Morgen gaat er alufolie opgehangen worden.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #194 Gepost op: 16 juni 2004, 23:04:13 »

Wat doet ie dan pcies?

gaan bloeien

Offline Carla

• 259
« Reactie #195 Gepost op: 19 juni 2004, 14:46:22 »
Wordt er nog wel gemoestuind hier ?
Ik ga zo de erwtjes er afhalen, ze zijn volgens mij allemaal rijp en als het er teveel zijn gaan ze in de diepvriezer.
Hoe gaat dat eigenlijk met die lieveheersbeestlarven? Ik zie ze nergens meer, hoe gaat dat, van larf tot lieveheersbeest ?
M'n tuinbonen zijn echt helemaal niks, een paar planten die er mooi eruitzien en bonen dragen en de rest is een zielig zooitje, vol luizen en omgeknakt. Volgend jaar maar in de herfst zaaien, dat schijnt beter te zijn.
Mijn aardbeien doen het goed en geen vogels die ze opeten. Dat met die cdtjes werkt echt heel goed, maar aluminiumfolie zal net zo'n soort effect geven.
Verder ook de eerste vroege aardappelen gerooid. Niet zo'n hele mooie opbrengst, we hadden ze te vroeg gepoot en met het slechte voorjaar erbij..............Maar we hebben nog een tweede veldje en dat staat er heel mooi bij.

Offline Brent

• 600
« Reactie #196 Gepost op: 19 juni 2004, 20:55:33 »
Nu we in ons eigen huis wonen, hebben we eindelijk een eigen moestuin. Ik ben helemaal geen plantenkenner, 'k heb op goed geluk wat pompoen, paprika, courgette en rabarberplantjes geplant. De pompoenplantjes doen het erg goed en ik heb al piepkleine paprikaatjes. :wortel:

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #197 Gepost op: 19 juni 2004, 21:20:29 »
Ik leef momenteel op Chinese kool, ijsbergla, rode krulsla en ruccola. Volgend jaar maar iets beter verdelen :P
De wortels groeien ontzettend langzaam, is dat normaal voor een (zomer)wortel? Het groen ziet er wel gezond uit. En ik vrees enigszins dat ik over een paar maanden het hele dorp kan voorzien van uien.

Offline Carla

• 259
« Reactie #198 Gepost op: 20 juni 2004, 14:46:21 »
Nu we in ons eigen huis wonen, hebben we eindelijk een eigen moestuin. Ik ben helemaal geen plantenkenner, 'k heb op goed geluk wat pompoen, paprika, courgette en rabarberplantjes geplant. De pompoenplantjes doen het erg goed en ik heb al piepkleine paprikaatjes. :wortel:

Hier zit ook een heel klein paprikaatje aan de plant ! Weet alleen niet of het een groene of een rode is. Of worden groene altijd vanzelf rood als je ze lang genoeg laat zitten?
Courgette heb ik ook. Ik heb er tot nu tot 4 ingevroren omdat ik er nog een paar uit de winkel had. Jee, wat kunnen die snel groeien zeg, de ene dag is het nog een klein flurkje, twee dagen later is het opeens een serieuze courgette !

Offline Carla

• 259
« Reactie #199 Gepost op: 20 juni 2004, 14:49:37 »
Ik leef momenteel op Chinese kool, ijsbergla, rode krulsla en ruccola. Volgend jaar maar iets beter verdelen :P
De wortels groeien ontzettend langzaam, is dat normaal voor een (zomer)wortel? Het groen ziet er wel gezond uit. En ik vrees enigszins dat ik over een paar maanden het hele dorp kan voorzien van uien.

Is het voor jou ook het eerste jaar dat je een moestuin hebt ? Wij hebben hetzelfde 'probleem', dat je geen idee hebt hoeveel een plant oplevert en hoeveel je moet zaaien enzo.
De wortels groeien bij ons ook langzaam, maar wie weet is het wel hetzelfde als courgette, de ene dag is het heel klein en dan opeens twee dagen later geloof je je ogen niet.
Uien kan je gelukkig goed bewaren. Ik heb ook nog wel een heleboel uienrecepten als het je interesseert.