Vegatopia Forum

Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #20 Gepost op: 20 april 2004, 21:02:34 »
Hij komt bij over als een debieletje sorry hoor ???
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #21 Gepost op: 20 april 2004, 21:05:52 »
Nou, er bestaat wel degelijk zo iets als de 'natuurvoedings-look'.
Maar ligt meestal meer aan de geitenwollensokken en de sandalen dan aan iets anders ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #22 Gepost op: 20 april 2004, 22:06:02 »
Ook aan het gebrek aan make-up, kleding die niet bij ARM vandaan komt en het je-teveel-zorgen-maken-over-het-wel-en-wee-van-de-wereld, vermoed ik.

Maar over mijn vega-only eten: het is natuurlijk beter om iets te maken dat reageert met een stof die alleen in vlees voorkomt (haem bijvoorbeeld, mits de stof in de darmen wordt afgebroken) en dan een giftig reactieproduct oplevert. Lijkt me een leuk huiswerkje voor een chemicus.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #23 Gepost op: 20 april 2004, 22:25:33 »
Ergerlijk: als je bij binnenkomst bij de AH al iemand spot waarvan je weeeet dat je die over enkele minuten bij de vegaburgers weer zal aantreffen... :-\

Idd te herkennen aan Bart's beschrijving. Vergeet ook niet die tye-dye fluwelen rokken en de vloekende kleuren: roze panties onder een rode rok terwijl je 50 bent.



Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #24 Gepost op: 20 april 2004, 22:28:34 »
Waarom heeft ie trouwens een probleem met natuurvoedingswinkel-gangers? Als kok zou hij toch heel blij moeten zijn met mensen die de goede smaak van biologisch voedsel kunnen waarderen?




Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #25 Gepost op: 20 april 2004, 22:29:05 »
misschien is het een amsterdams iets, maar ik zie vooral hippe yuppen met vegaburgers en in de natuurwinkel
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #26 Gepost op: 20 april 2004, 22:31:54 »
Nog een leuk prg voor Vegatopia-TV: De make-over van de natuurvoedingswinkel-ganger! Je verrast ze bij de gomasio, sleept ze mee in een busje wat buiten staat en na enkele uren ... tadaaa!





Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #27 Gepost op: 20 april 2004, 22:33:33 »
misschien is het een amsterdams iets, maar ik zie vooral hippe yuppen met vegaburgers en in de natuurwinkel

Kom eens een keer kijken in antroposofisch-gezind Zutphen :devil:!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2004, 22:35:35 »
Nog een leuk prg voor Vegatopia-TV: De make-over van de natuurvoedingswinkel-ganger! Je verrast ze bij de gomasio, sleept ze mee in een busje wat buiten staat en na enkele uren ... tadaaa!

 ;D
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #29 Gepost op: 20 april 2004, 22:38:32 »
Of deprogrammeren :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #30 Gepost op: 20 april 2004, 22:55:22 »
Nog een leuk prg voor Vegatopia-TV: De make-over van de natuurvoedingswinkel-ganger! Je verrast ze bij de gomasio, sleept ze mee in een busje wat buiten staat en na enkele uren ... tadaaa!


 :laugh:
,,,,فلافل

overanalizing

Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #31 Gepost op: 21 april 2004, 09:11:35 »
Nou, er bestaat wel degelijk zo iets als de 'natuurvoedings-look'.

Maar dat zal meer te maken hebben met het niet gebruiken van make-up dan met voeding.

 :witch2:

ellen

Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #32 Gepost op: 21 april 2004, 09:14:40 »
Idd te herkennen aan Bart's beschrijving. Vergeet ook niet die tye-dye fluwelen rokken en de vloekende kleuren: roze panties onder een rode rok terwijl je 50 bent.


Welnee, dat is meer De Lindenberglook!

Meer geassocieerd met drank.

Ik vind de mensen bij ons meestal heel hip ook. Behalve het personeel. Die zijn soms wel erg.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #33 Gepost op: 21 april 2004, 09:21:26 »
misschien is het een amsterdams iets, maar ik zie vooral hippe yuppen met vegaburgers en in de natuurwinkel

Kom eens een keer kijken in antroposofisch-gezind Zutphen :devil:!

Ja precies: je hebt het dus eerder over "sofen" dan over natuurvoedingwinkelgangers. De enkele keer dat ik in A'dam zo'n winkel instap zie ik daar ong. dezelfde mensen als bij arthouse-films in de bioscoop. Wel enigszins "gemengd", als groep toch "kloppend" Enigszins "artistiek" overkomend. Meestal autochtoon trouwens.
de tuin: dat ben ik

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #34 Gepost op: 21 april 2004, 09:36:51 »
Ja precies: je hebt het dus eerder over "sofen" dan over natuurvoedingwinkelgangers.
Maar dat zijn in Zutphen nou eenmaal de natuurvoedingswinkelgangers!

Om nou die in Amsterdam tot standaard te verheffen vind ik nou weer een typisch voorbeeld van randstedelijke arrogantie ::)

 ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Elsbeth

Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #35 Gepost op: 21 april 2004, 17:30:47 »
misschien is het een amsterdams iets, maar ik zie vooral hippe yuppen met vegaburgers en in de natuurwinkel

Kom eens een keer kijken in antroposofisch-gezind Zutphen :devil:!
:-\ Juist... Je wordt er aangekeken als je je haar verft als je 50 bent.. Da's onnatuurlijk.. En de AH is uit den boze ;) En meer van dat soort onzin. Ik bedoel: 3 (!) natuurvoedingswinkels in zo'n klein gehught als Zutphen, dat zegt genoeg.. Maar dat zijn inderdaad sofen.. Nou, ik moet de eerste ultiem-hippe-persoon die mij niet enigzins raar vind omdat ik vega eet nog ontmoeten (in Amsterdam)..
Trouwens, ik erger me er sowieso aan dat in ALLE kookprogrammas eigenlijk alleen maar maaltijden met vlees worden gemaakt. Als vega kan je alleen het toetje eten, als je gelukt hebt, en als vegan alleen de onopgemaakte sla, vrees ik. Ze kunnen toch wel een keer íets vega's doen?
« Laatst bewerkt op: 21 april 2004, 17:33:53 door Elsbeth »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #36 Gepost op: 22 april 2004, 12:04:22 »
ik ken heel veel hippe personen die vegetarisch eten
niet alleen in bart zn vriendenkring, maar ook de klanten bij ah
Supercalifragilisticexpialidocious!

Toeps

Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #37 Gepost op: 10 mei 2004, 19:44:15 »
Ik voel me helemaal niet zielig, en ik heb eerder medelijden met die kok. Is hij dan zo'n beperkte kok dat hij niks lekkers kan koken zonder vlees? Zielig hoor. Respect voor anderen heeft hij zeker ook nog nooit van gehoord?
En over de vega-look: Ik ben zelf veganist (jaahaa, al 1 dag!), maar absoluut geen geitenwollensok. Het is absoluut niet aan me te zien dat ik vegan ben. En in Den Haag zie ik ook altijd hele normale mensen in de natuurwinkel, of bij de AH vegaburgers kopen. Niks geen geitenwollensokken.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #38 Gepost op: 10 mei 2004, 20:04:25 »
Dit is typisch een uitspraak van een Britse kok. Tenminste, voor zover ik afweet van hun nationale keuken is het vooral een kwestie van veel bloederig en rauw spul en weinig groenten (het liefst helemaal platgekookt als het er al bijzit).

De twee dikke dames die ook op tv koken snapten ook weinig van vegetariers, maar zij maakten tenminste geen buitengewoon politiek oncorrecte opmerkingen hierover.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Britse tv-kok heeft medelijden met vegetariërs
« Reactie #39 Gepost op: 10 mei 2004, 20:18:53 »
Tenminste, voor zover ik afweet van hun nationale keuken is het vooral een kwestie van veel bloederig en rauw spul en weinig groenten (het liefst helemaal platgekookt als het er al bijzit).
En dat is, net zoals hier, de schuld van de industrialisering in de negentiende eeuw.

Maar ze schijnen weer terug te komen, de Britten.

Ja, niet Anthony Warrol-Thompson natuurlijk. Die ziet er eerder uit alsof hij mee kan doen aan Big Diet (wat is daar mee gebeurd eigenlijk?)

En het is onder topkoks natuurlijk altijd al hip geweest om middels het afgeven op vegetariers te laten zien dat het je niks kan schelen wat je eten geweest is, zolang het maar goed klaargemaakt is. Een soort van toewijding aan je vak ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.