Vegatopia Forum

'Iets lekkers verdienen'

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #40 Gepost op: 26 april 2004, 10:22:36 »
Maar nu ik er nog eens over nadenk; een vrouw hoort ook wat ronder te zijn dan een man, dus een klein buikje is ook helemaal niet lelijk!

Correct, die dunne fotomodellen zijn gewoon onnatuurlijk. Mannen schijnen ook op gezonde ronde vormen te vallen omdat dat op vruchtbaarheid duidt. Maar 40 kilo in een jaar tijd aankomen is niet goed nee.

Kiwi

Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #41 Gepost op: 26 april 2004, 10:27:53 »
M'n vader was overleden. En toen ben ik van ellende maar gaan eten. Als je je volstopt voel je minder.
Een ander stopt misscchien met eten als 'ie problemen heeft, ik eet juist extra veel. Probleemetertje dus.  En nu heb ik dus nog last van de gevolgen, want afvallen lukt niet echt.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #42 Gepost op: 26 april 2004, 10:28:35 »
Mannen schijnen ook op gezonde ronde vormen te vallen omdat dat op vruchtbaarheid duidt.
He bah, al die sociobiologische verklaringen halen alleen maar de lol er van af!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #43 Gepost op: 26 april 2004, 10:33:07 »
Mannen schijnen ook op gezonde ronde vormen te vallen omdat dat op vruchtbaarheid duidt.
He bah, al die sociobiologische verklaringen halen alleen maar de lol er van af!

Omdat het geil staat dan?

En Kiwi, als het eraangekomen is, moet toch ook erafkunnen? Makkelijker gezegd dan gedaan, maar in principe moet het wel kloppen toch?


Kiwi

Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #44 Gepost op: 26 april 2004, 10:37:08 »
'tuurlijk klopt dat! Maar wat dat betreft ben ik een slappeling; ik vind alles veel te lekker, dus ik houd een dieet nooit lang vol. Misschien moet ik mij ook maar eens gaan melden bij de Afvallen-draad...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #45 Gepost op: 26 april 2004, 10:43:52 »
'tuurlijk klopt dat! Maar wat dat betreft ben ik een slappeling; ik vind alles veel te lekker, dus ik houd een dieet nooit lang vol. Misschien moet ik mij ook maar eens gaan melden bij de Afvallen-draad...

Maar wil je afvallen? Als je dat wilt, is het natuurlijk handig om het serieus te proberen. En het is ook handig om het mensen te vertellen, als een soort sociale controle en steun.

Kiwi

Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #46 Gepost op: 26 april 2004, 10:57:58 »
 :-*
Bedankt Poek! Ik wil nu eens serieus gaan proberen om af te vallen, en dit was waarschijnlijk net het duwtje wat ik nodig had.

Zie verder de Afval-draad.

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #47 Gepost op: 26 april 2004, 17:48:13 »
Wat ik me nu nog steeds afvraag: de meesten hier vinden dingen als iets lekkers behoren tot normale dingen waar ze gewoon recht op hebben. Kan ik best inkomen. Maar hoe zijn jullie dan lief voor jezelf? Ik heb de hele dag een grote doos chocola of koekjes op mijn bureau, niks bijzonders. Dat is geen onderdeel van het lief-zijn-voor-mezelf. Maar op een kleredrukke dag even jezelf tot de orde roepen met: "Sam, even 5 minuten relaxen, neem een lekker kopje thee met een chocolaatje want je hebt deze kwestie heel goed opgelost" dat is wel onderdeel van het lief-zijn-voor-mezelf. Als je dit soort dingen niet doet voor jezelf, wie let er dan op je? Natuurlijk is het niet bijzonder om even pauze te nemen. Natuurlijk is het mijn tiende kopje thee vandaag. Natuurlijk pak ik altijd een chocolaatje als ik daar trek in heb. Maar dan is het allemaal maar saai en gewoon, in plaats van dat het iets leuks en bijzonders is. En leuke en bijzondere dingen moet je zelf maken. Je hoeft er niet eens een echte reden voor te hebben, iedereen doet dingen die schouderklopjes waard zijn, je moet ze alleen even zoeken in jezelf.
Ik vind dat veel mensen niet lief genoeg voor zichzelf zijn. Als je merkt hoe leuk het is om jezelf van die schouderklopjes te geven ga je het ook vaker bij anderen doen, omdat je weet hoe fijn het voelt. Maar goed, als je hier geen eten voor wilt gebruiken omdat dit kan leiden tot eetstoornissen, hoe doe je het dan? Of geven jullie jezelf en anderen nooit dit soort "knuffels", en ben ik gewoon een beetje getikt (ik sluit niets uit.... :))

« Laatst bewerkt op: 26 april 2004, 17:50:53 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Corrupted

Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #48 Gepost op: 26 april 2004, 19:21:09 »
Ik ben altijd lief voor mezelf door als ik me weer eens naar college in Amsterdam heb gesleept daarna naar de Maoz te gaan en extra olijven en hete saus te nemen...

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #49 Gepost op: 27 april 2004, 10:35:42 »
hmm, als ik lief wil zijn voor mezelf koop ik de elle, of ik ga midden op de dag (mijn dag wel te verstaan) nog een keer douchen, of op de grond liggen met de fretten, of naar buiten
en soms, als ik lief wil zijn voor mezelf omdat ik ongesteld ben, en ik ben niet verkouden, dan koop ik een bak haagen-dasz strawberry cheesecake
Supercalifragilisticexpialidocious!

Elsbeth

Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #50 Gepost op: 27 april 2004, 17:07:29 »

maar had vorige en deze week een aantal trainingen gemist, en een klein buikje gekregen


Sorry, maar is het lichamelijk gezien wel gezond dat je van twee weken níet sportten zo dermate aankomt dat je het zíet?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #51 Gepost op: 27 april 2004, 18:56:15 »
ja hoor, volgens mij wel

t zijn ontzettend zware trainingen, en als ik er 4 mis (dus 11 dagen niet getraind) en daar zit dan nog een pasen en een menstruatie tussen, dan kom ik aan

bij de eerste training die ik daarna deed ben ik ook weer een stuk buik kwijtgeraakt
Supercalifragilisticexpialidocious!

Elsbeth

Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #52 Gepost op: 29 april 2004, 16:44:07 »
Dus.. als ik één keer meedoe, is mijn buik ook weg?  :P

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #53 Gepost op: 29 april 2004, 16:49:52 »
haha

nee, die gaat weg als je regelmatig meedoet, en aparte buikspieroefeningen doet, denk ik tenminste

zelfs als ik naar alle trainingen ga, heb ik nog geen vakjes buik, en altijd nog een heel klein beetje vet rond mn navel,
maar t is niet echt een afval-sport, je benen worden drie keer zo dik, net als je armen, en ik ben 4 keer meer gaan eten dan dat ik at voordat ik aan karate deed
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:'Iets lekkers verdienen'
« Reactie #54 Gepost op: 05 mei 2004, 21:54:27 »
De ultieme afvalsport is waarschijnlijk toch wel marathonlopen. Maar als je voornamelijk om het afvallen gaat sporten en niet fanatiek genoeg bent om half dood te gaan tijdens het rennen van tientallen kilometers...

Ik doe trouwens zeker niet aan marathonlopen. Van de gedachte aan rennen word ik al moe, en tis ook nog eens slecht voor je knieen.