Vegatopia Forum

Poll

Lacto, ovo of toch iets anders?

Veganist
37 (13.6%)
Lacto-ovo-vegetarier
148 (54.4%)
Lacto-vegetarier
13 (4.8%)
Ovo-vegetarier
12 (4.4%)
Totaal-vegetarier
16 (5.9%)
Fruitarier
0 (0%)
Pescotarier
31 (11.4%)
Iets anders
15 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 90

Wat voor vega ben jij?

Offline bloempjuh

• 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Wat voor vega ben jij?
« Reactie #40 Gepost op: 29 maart 2004, 14:55:57 »
Ik dacht dus Lacto te zijn, maar het blijkt lacto-ovo te zijn. Dus de verkeerde ingevuld  :-[
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #41 Gepost op: 30 maart 2004, 22:44:26 »
Waarom van die smileys erbij? Zoals je ziet zijn de meesten zo'n soort vegetarier.

elfjuh

« Reactie #42 Gepost op: 31 maart 2004, 15:18:23 »
Ik heb zelf lacto-ovo ingevuld. Ik eet wel eieren, melk(dat drink ik dan he;D) en kaas, maar geen gelatine, vis en vlees en dierlijke vetten. Ik draag ook geen leer.

Summerlinda

« Reactie #43 Gepost op: 25 mei 2004, 02:58:32 »
*bump*

Tja uhhm.... lacto-ovo vegetarier.

Ik eet geen vlees en geen vis.
Thuis eet ik gras-vrije uitloop eieren & zoveel mogelijk Bio melk, yogurt en kaas. [natuurwinkel zit helaas niet in de buurt]
Ik eet wel gewone vla en yogi enz.
Maar ik eet meestal bij familie of vrienden en daar eet ik geen vlees en vis, wel kaas, [scharrel]eieren, melk enz. Ik ga niet van hun verlangen dat zij 100& vegetarisch koken voor mij, ze doen al zo hun best. [als ik dat zou verlangen zouden ze zeggen: Dan ga jij maar mooi thuis eten  ;D ]

Ik draag wel leren schoenen, van die legerkisten, gaan jaaaaaaaren mee, dus dat scheelt ook weer in millieuvervuiling [niet lederen schoenen vervuilen ook het millieu]  ::)
Heb ook nog ergens een leren jas hangen & gelatine let ik eerlijk gezegd niet zo op  :-[

Lichaamsverzorging zoveel mogelijk proefdiervrij
[af]wasmiddelen zoveel mogelijk eco & proefdiervrij

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #44 Gepost op: 25 mei 2004, 16:40:51 »
Ik draag wel leren schoenen, van die legerkisten, gaan jaaaaaaaren mee, dus dat scheelt ook weer in millieuvervuiling [niet lederen schoenen vervuilen ook het millieu]  ::)
Dat is nog maar net de vraag omdat het dier(en) wat er voor gebruikt is voor die leren schoenen ook voor veel milieuvervuiling zorgde e.d. Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Voor leren schoenen was meer grondstof nodig en meer water. Voor katoenen schoenen was er dacht veel minder nodig.
Stem op de Partij voor de Dieren

Altruism

« Reactie #45 Gepost op: 25 mei 2004, 21:29:07 »
6. Een fruitarier eet alleen plantaardige dingen die vrijwillig uit een boom/struik zijn gevallen.

Dit klopt niet helemaal. Fruitariërs eten uitsluitend rauw voedsel en beperken zich daarbij tot fruit (ook "vegetable fruits" zoals tomaten, komkommer en olijven), vruchten (tropische vruchten, maar ook peulvruchten), noten en zaden, maar wachten zeker niet per definitie tot het fruit / de vruchten van de boom of plant valt. De ethische gedachte achter fruitisme is meer dat de plant of boom zelf in leven blijft, maar alleen datgene wordt gegeten wat voor consumptie bedoeld zou zijn, namelijk het fruit, de vruchten/noten/zaden.

Altruism

« Reactie #46 Gepost op: 25 mei 2004, 21:34:01 »
7. Een pescotarier eet geen vlees, wel vis.

Oh, en om de poll nog gekker te maken, wat dacht je van een pollotariër (iemand die geen rood vlees, ofwel rund- en varkensvlees, etc. eet, maar wel "gevogelte")?

Of nog leuker, de parttime pollo-pesco-lacto-ovo vegetariër.  ;)

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #47 Gepost op: 25 mei 2004, 21:37:22 »
Kun je beter zeggen: ik eet alles behalve rood vlees.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Altruism

« Reactie #48 Gepost op: 25 mei 2004, 21:51:12 »
Kun je beter zeggen: ik eet alles behalve rood vlees.

Een pescotariër eet dus alles behalve rood vlees en gevogelte.  :)

Iig, dat geldt dan voor de pesco-lacto-ovo-tariër...  :D
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2004, 21:53:31 door Altruism »

Summerlinda

« Reactie #49 Gepost op: 26 mei 2004, 00:18:45 »
Dat is nog maar net de vraag omdat het dier(en) wat er voor gebruikt is voor die leren schoenen ook voor veel milieuvervuiling zorgde e.d. Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Voor leren schoenen was meer grondstof nodig en meer water. Voor katoenen schoenen was er dacht veel minder nodig.

Maar voor katoenen schoenen werden waarschijnlijk weer ergens mensen en ezels uitgebuit om die katoen te plukken en vervoeren en ze gaan veel sneller kapot en dus heb je misschien wel 5 paar katoenen schoenen en tov 1 paar kistjes per [bv] 3 jaar.

Ik ben geen voorstander van leer hoor, alleen erg gehecht aan mijn kistjes  :-[

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #50 Gepost op: 26 mei 2004, 00:53:56 »
Maar voor katoenen schoenen werden waarschijnlijk weer ergens mensen en ezels uitgebuit om die katoen te plukken en vervoeren en ze gaan veel sneller kapot en dus heb je misschien wel 5 paar katoenen schoenen en tov 1 paar kistjes per [bv] 3 jaar.

dan neem je fairtrade katoenen schoenen en eko-katoenschoenen.
:)

Stem op de Partij voor de Dieren

suussie

« Reactie #51 Gepost op: 26 mei 2004, 01:13:45 »
Ik ben geen voorstander van leer hoor, alleen erg gehecht aan mijn kistjes  :-[

Hoef je je toch helemaal niet voor te schamen.  :) En kisten kun je toch ook vaak 2e hands kopen? Dan zie ik niet echt 't probleem.

Leuk onderschrift heb je trouwens Linda!  :)

mel723

« Reactie #52 Gepost op: 27 mei 2004, 18:08:52 »
Strikt gezien ben ik een lacto-ovo-vegetarier, maar de laatste 2/3 jaar ben ik steeds plantaardiger gaan eten en steeds beter gaan letten op wat waar in zit. Ik gebruik geen gelatine, als ergens 'bouillon' op staat zal ik het ook niet kopen en ik koop ook geen leren schoenen (meer). Ik drink geen melk meer maar gebruik wel nog producten waar het in verwerkt zit. Eieren eet ik ook niet 'zo' maar gebruik het wel nog als het verwerkt is. Ik probeer dan wel op scharrel of biokwaliteit te letten.

Tamara

« Reactie #53 Gepost op: 22 juni 2004, 00:23:23 »
Ik eet alleen kaas en doe coffee creamer in mijn bakkie.
Geen leer, geen eieren, en geen melk!
Ik heb laatst gelezen dat de produkten van Quorn zelfs legbatterij-eieren bevatten, ook de produkten van Nestle en oma's cake :) :) :) :)(een schande!)
Er zijn diverse protestmails verstuurd naar deze fabrikanten en ik heb begrepen dat ze binnenkort over zullen stappen op scharrel-eieren.
1 stapje vooruitgang(hoera!)

kabir

« Reactie #54 Gepost op: 04 april 2006, 16:38:18 »
Lacto Vegetariër zoals de meeste vegetariërs onder de hindoes en boedhisten.

Migrator

« Reactie #55 Gepost op: 04 april 2006, 17:41:38 »
Ik Veganist met wol in de kleding,...hmmmm...ik eet veganistisch, en nu ik weet dat me loopschoentjes ook plastiek zijn is wol het enige gloof ik.  :P

Miriam

« Reactie #56 Gepost op: 05 april 2006, 14:07:38 »
Maar voor wol gaan toch geen beestjes dood? Snap bijv. ook niet zo waarom je geen honing zou eten.. Denk dat schaapie wel blij is dat ie in de lente zijn jas uit mag  :)
Of zie ik iets over het hoofd?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #57 Gepost op: 05 april 2006, 14:10:24 »
Een veganist gebruikt geen dierlijke producten (of streeft ernaar, 100% vrij zijn van dierlijke producten is practisch onmogelijk), daar valt wol dus ook onder (al zal een flexanist het wellicht wel gebruiken).

Aiko

« Reactie #58 Gepost op: 05 april 2006, 14:44:21 »
Maar voor wol gaan toch geen beestjes dood? Snap bijv. ook niet zo waarom je geen honing zou eten..

Voor honing gaan in de praktijk echter wel dieren dood. Ik weet niet helemaal hoe honing wordt verkregen voor groot industriële verwerking, maar vanuitgaande dat het zo gaat als bij particuliere imkers is het niet te voorkomen dat bij het sluiten van de korf er wel eens wat bijtjes tussen de deksel en de rest van de kort terechtkomen. Met als gevolg geheel geplette bijen en half geplette bijen. Hetzelfde geldt in principe voor het wegnemen en wederom plaatsen van honingraten. En zo'n deksel en honingraat gaat er wel wat vaker vanaf dan eenmaal per seizoen.

Bij wol overigens geldt dat veel schapen niet in eerste instantie voor wol gehouden worden, maar voor het vlees. Wol is een bijproduct. Neem je dat af bij de leverancier, dan stimuleer je ook met een bijproduct deze leverancier vooral om meer schapen te houden (het opgebrachte geld voor het wol is tenslotte ook geld dat geinvesteerd wordt in nieuwe schapen en lammeren), en dus om meer schapenvlees op te leveren.

Eigenlijk zou je als vegetarier er niet verkeerd aan doen bij elke commercieel bedrijf de afname van dierlijke producten een halt toe te roepen omdat je acties per definitie altijd gevolgen hebben voor het lot van individuele dieren, de slachting aan het eind van hun economische (sleutelwoord) levensduur niet in de laatste plaats.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2006, 14:49:09 door Aiko »

Miriam

« Reactie #59 Gepost op: 05 april 2006, 16:26:24 »
Mja... las net inderdaad op de site van Wakker Dier dat de schaapjes er niet voor de wol zijn (in NL) en dat de Australische schaapjes die er wel voor de lol zijn behoorlijk slecht worden behandeld...

Poek, ik begrijp de definitie van veganist wel  ;) Het ging mij meer om de gedachte achter het niet eten van dingen waar geen beestje last van heeft gehad...